Ми у Facebook
12.03.2013, 17:20

Податківці відповіли на актуальні питання рівнян

Пропонуємо вашій увазі відповіді на актуальні запитання про податки.
Нещодавно в ДПІ у м. Рівному, відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». Найбільше питань, що цікавили додзвонювачів, стосувались порядку дотримання податкового, валютного законодавства, подання звітності в електронному вигляді, порядку оскарження рішень податкових органів, надання адміністративних послуг та особливостей застосування штрафних санкцій.

- Чи підлягають реєстрації в органах Державної податкової служби України зовнішньоекономічні договори франчайзингу?

- Відповідно до ст.1115 Цивільного кодексу України за договором комерційної концесії (франчайзингу) одна сторона (правоволоділець) зобов’язується надати другій стороні (користувачеві) за плату право користування відповідно до її вимог комплексом належних цій стороні прав з метою виготовлення та (або) продажу певного виду товару та (або) надання послуг.

Згідно зі ст.1118 ЦК договір комерційної концесії підлягає державній реєстрації органом, який здійснив державну реєстрацію правоволодільця. Якщо правоволоділець зареєстрований в іноземній державі, реєстрація договору комерційної концесії здійснюється органом, який здійснив державну реєстрацію користувача. У відносинах з третіми особами сторони договору комерційної концесії мають право посилатися на договір комерційної концесії лише з моменту його державної реєстрації.

Реєстрація зовнішньоекономічних договорів (контрактів), в тому числі договорів комерційної концесії (франчайзингу), в органах Державної податкової служби України чинним законодавством не передбачена.

- Чи здійснюється нарахування пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД, якщо розрахунки здійснено в гривнях?

- Норми Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (в тому числі норми ст.4 цього Закону щодо нарахування пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності) розповсюджуються на розрахунки між резидентами і нерезидентами у грошовій одиниці України – гривні.

- Чи може юридична особа, яка надає послуги з міжнародного перевезення пасажирів, ввозити на територію України готівку в іноземній валюті, яка отримана водієм на транспортному засобі за надані послуги?

- Так, може. Повноважний представник юридичної особи, якій належать (орендовані, зафрахтовані або ті, що формуються в Україні/за межами України) транспортні засоби, що здійснюють пасажирські рейси, ввозить/вивозить готівку, що отримана на транспортному засобі за надані послуги та/або реалізований товар, на підставі відповідних касових документів.

Повноважний представник декларує готівку, яку ввозить/вивозить за дорученням юридичної особи та власні кошти, окремо з використанням двох примірників митної декларації.

- Які строки розрахунків у ЗЕД?
- 90-денний строк розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, установлених постановою Правління Нацбанку України від 16.11.2012 р. № 475, поширюється на експортні операції, за якими оформлення вантажної митної декларації продукції, що експортується, та підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, проведено починаючи з 19.11.2012 р. (тобто дати набрання чинності зазначеною постановою).

При виконанні імпортних операцій 90-денний строк розрахунків поширюється на здійснені авансові платежі (при застосуванні розрахунків щодо імпортних операцій резидентів у формі документарного акредитива уповноваженим банком здійснено платежі на користь нерезидента) з 19.12.2012 р.

В інших випадках на розрахунки за цими експортними, імпортними операціями поширюється 180-денний строк розрахунків.

Отже, за експортно-імпортними операціями, які здійснюються починаючи з 19.11.2012 р., незалежно від дати укладання зовнішньоекономічного контракту застосовуватиметься 90-денний строк розрахунків.

- Які нові сервіси для іноземних інвесторів розробила ДПС?
- З метою стимулювання інвестиційного клімату в Україні розроблено новий сервіс щодо моделей господарських операцій підприємств з іноземними інвестиціям. На звернення підприємств з іноземними інвестиціями Міністерство доходів та зборів повідомлятиме про податкові ризики, якщо такі будуть виявлені під час аналізу моделі господарської операції.

Відповідне звернення можна подати у паперовому вигляді або засобами електронного зв'язку з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу. Звернення повинно містити:

- найменування підприємства, його місцезнаходження, а також адресу, на яку необхідно надіслати висновок;
- копії документів, які підтверджують статус підприємства з іноземними інвестиціями;
- викладення обставин про господарську операцію яку підприємство проводить (планує проводити) з відповідним документальним підтвердженням;
- реквізити контрагентів (найменування платника податків, код ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи) щодо яких підприємство бажає отримати інформацію;
- підпис керівника або особи, яка виконує обов'язки керівника юридичної особи - платника податку;
- перелік документів і розрахунків, що додаються до звернення.

Міндоходів протягом тридцяти календарних днів розглядатиме, належним чином оформлене звернення підприємства з іноземними інвестиціями, а також надасть вмотивований висновок.

Користуючись таким сервісом іноземні інвестори отримають інформаційну підтримку щодо:

відповідності інвестиційного проекту (господарської операції) законодавству України та механізму її оподаткування, податкових ризиків; наявності невідповідностей в правовому статусі контрагентів (визнання недійсними установчих документів, реєстрація підприємства на загублені (викрадені) документи тощо); перебування контрагента в процедурах банкрутства, припинення (ліквідації); залучення в схемах мінімізації податкових зобов’язань тощо.

Про це повідомили з Відділу масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПІ у м.Рівне.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ