Нові правила медогляду для водіїв здивували медиків
Міністерство охорони здоров’я стривожене, що Україна на другому місці в Європі за смертністю на дорогах. Торік в аваріях загинуло понад 5 тисяч людей. Більшість трагедій стається через порушення правил дорожнього руху, але частина через погане здоров’я. Бо медобстеження водіїв у нас суто формальне. Його проходять лише при отриманні прав, виняток – шофери громадського транспорту, вони мусять щороку перевірятися у медкомісії, а щоранку перед виїздом на маршрут у штатного лікаря.
Та цього майже ніде не виконують. І за порушення вимоги рідко карають. Нові норми ситуацію не змінюють, але запроваджують перевірки за віком для власників авто. Після 76 років медогляд обов’язково проходити щороку, від 56 до 75 – раз на 3 роки. Молодші мають обстежуватися лише раз на десятиліття. Лікарі цими рекомендаціями здивовані, адже за такий тривалий період може і зір чи слух погіршитися, і серце прихопити.
«От психіатр і нарколог видають сертифікати на 2 роки, як ми можемо дати довідку на 10 років? По-перше, людина може за ці два роки захворіти якоюсь хворобою, яка є протипоказанням», - заявляє голова водійської комісії Київської міської поліклініки №7 Катерина Іщук.
Тож виходить, що медогляд – це просто нові побори, які витягнуть з кишені водія в середньому 200-250 гривень, до того ж жодної гарантії, що це обстеження люди проходитимуть, а не купуватимуть липові довідки.
«Питання контролю за продажем довідок не належить до сфери управління охорони здоров’я, за цим питанням повинно слідкувати МВС», - каже заступник начальника управління департаменту реформ та розвитку МОЗ України Михайло Комаров.
До того ж й інспектори ДАІ не мають права перевіряти наявність довідки та штрафувати за це водіїв.
«У правилах у нас немає вимоги мати при собі медичну довідку», - каже керівник прес-служби Департаменту ДАІ МВС України Олександр Зубенко.
Самі ж водії згадують даремне витрачений час у минулі медогляди і не дуже втішні нововведенням.
«Ніяк вони не потрібні. Ну якщо сліпий, я сяду за кермо? Звісно, ні, а якщо я одягаю окуляри, я через них щось бачу, бачу людину, бачу знаки, тоді я маю право сідати за кермо», - каже водій Олександр.
Попри новацію, кожен водій має пам’ятати, що на дорозі його здоров’я стосується не лише власного життя.
Джерело: ФАКТИ. ICTV
Понад 41 тисяча українських родин отримали "Пакунок малюка" у 2024 році
За даними Міністерства соціальної політики України, станом на кінець 2024 року понад 41 тисяча українських сімей, в яких з'явилися малюки, скористалися державною програмою "Пакунок малюка".
переглядів: 126
Зимова єПідтримка: запущено інтерактивну мапу аптек та книгарень для учасників програми
Міністерство економіки України повідомило про запуск інтерактивних мап, які допоможуть українцям швидко знайти найближчі аптеки та книгарні, де можна розрахуватися коштами програми "Зимова єПідтримка".
переглядів: 159
Що варто посіяти в січні: секрет успішної розсади для раннього врожаю
Січень – час, коли досвідчені садівники розпочинають активну підготовку до нового сезону, зокрема посів розсади.
переглядів: 296
Вчительська доплата: скільки отримуватимуть українські педагоги
У межах президентської ініціативи «Зимова підтримка» уряд розпочинає впровадження проєкту «Вчительська доплата».
переглядів: 336
Як легко і просто перетворити кислі мандарини на солодкі
В останній місяць року, коли мандарини стають справжнім символом зимових свят, варто звернути увагу на один цікавий лайфхак.
переглядів: 1033