Ми у Facebook
06.05.2013, 11:25

Якою буде «Християнська етика» на Рівненщині?

"Слова "духовність" і "дихати" звучать схоже, і ми самі робимо вибір, чим нам дихати", - зауважив один з учасників круглого столу "Стан та перспективи духовно-морального виховання учнівської молоді у Рівненській області", що відбувся днями. Про що говорили і до чого прийшли учасники дискусії?
Ініціаторами заходу стали Рівненська облдержадміністрація, обласне управління освіти і науки та Національний університет «Острозька академія», а учасниками – спеціалісти відділів (управлінь) освіти, які відповідають за стан виховної роботи та позашкільної освіти у навчальних закладах; представники обласної батьківської ради, учні, педагоги, практичні психологи; правоохоронці. Метою круглого столу було привернення уваги громадськості до проблем духовно-морального виховання молоді Рівненщини.

Під час роботи обговорювали роль предметів духовно-морального спрямування у формуванні ціннісних ставлень особистості, проблеми та перспективи духовно-морального виховання молоді, важливість співпраці сім’ї та школи в процесі виховання молодого покоління.

«Підтримуючи духовно-моральне виховання молодої людини в Україні, ми тим самим впливаємо на розвиток усіх інших сфер: економічної, соціальної, політичної. А досягнути бажаного результату можна лише спільними зусиллями. Ми переконані, що це надзвичайно важливо, але потрібно переходити від слів до конкретних дій», - зазначила голова постійної комісії з питань науки, освіти, культури і духовності Рівненської обласної ради Світлана Левицька.

Як зацікавити уроками християнської етики: блоги OGO.ua

Саме переходячи від обговорення до конкретної діяльності, за підсумками круглого столу його учасники розробили рекомендації для освітян області щодо підтримки викладання предмету «Християнська етика». Серед яких: порушити питання перед Міністерством освіти і науки України щодо внесення курсу «Основи християнської етики» до інваріантної складової типових навчальних планів; сприяти забезпеченню навчально-методичною літературою з предметів духовно-морального спрямування дошкільних, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів; при розподілі годин з варіативної частини сприяти вивченню курсів духовно-морального спрямування; допомагати при створенні центрів духовної культури, кабінетів з предметів духовно-морального спрямування у навчальних закладах області. Працювати тут є над чим: за словами начальника управління освіти і науки облдержадміністрації Григорія Таргонського, останнім часом на Рівненщині зменшилась кількість шкіл, де вивчають предмети духовно-морального спрямування - з 465 (понад дві третини від загальної кількості) минулого навчального року до 331 (менше половини) - нинішнього. А учнів, які охоплені вивченням цих предметів, нині в області менше 15%. Причому якщо, приміром, на Зарічненщині таких школярів 57%, то у Рівному, Дубно та Острозі - менше, ніж кожен десятий... Також вирішено у 2014 році провести обласний конкурс соціальних проектів серед учнів, а вже напередодні нового навчального року провести в районах і містах Рівненщини серпневі батьківські зустрічі.



На Рівненщині вчителів християнської етики навчають через інтернет

Власне, тема ролі батьків у духовно-моральному вихованні дітей була однією з наскрізних у виступах учасників круглого столу. Головний освітянин області Григорій Таргонський говорив, зокрема, про існування своєрідних паралельних світів "батьки" - "школа", а настоятель студентсько-викладацького храму преподобного Федора Острозького, декан гуманітарного факультету Національного університету "Острозька академія" Василь Жуковський - про те, що дітей, за його спостереженнями, здебільшого приводять у храм не батьки, а дідусі з бабусями, які ще відчувають на собі вплив колишнього, не радянського виховання... "Лише 3% острожан - це близько 500 осіб - відвідують храм щонеділі, а основи християнської етики в місті вивчають лише 30 школярів - і це при тому, що Острог цьогоріч проголосили духовною столицею України", - з гіркотою зауважив Василь Жуковський.

Названо духовну столицю України

"Є тенденція до скорочення годин з предметів духовно-морального спрямування, не хотілося б цього допустити", - з тривогою наголосила вчитель християнської етики Млинівської ЗОШ №1 Ольга Варварук. Отож, працювати всім причетним до проблем духовно-морального виховання молоді на Рівненщині є над чим.



Щоб сіяти добре та вічне, потрібні люди, які будуть вірними цим принципам і не зупинятимуться на досягнутому. Адже відповідальне ставлення до духовного виховання молодого покоління вимагає терпіння та чимало зусиль, проте «велика дорога завжди починається з перших кроків».





На правах реклами