Майже половина офісних працівників регулярно "висять" у соцмережах
Найменше шансів витратити робочий час на спілкування — у співробітників банків, а також у працівників великих корпорацій. Кожен десятий роботодавець зобов’язує своїх працівників брати участь у дискусіях, коментувати та розповсюджувати корпоративний контент. Це з’ясував Дослідницький центр Міжнародного кадрового порталу hh.ua.
Соціальні мережі — одна з головних розваг і пожирачів часу офісних працівників. Для багатьох компаній це ще й майданчик для реклами. Однак не всі роботодавці схильні довіряти своїм співробітникам і відкривати для них доступ, наприклад, до Фейсбуку чи Твіттера.
На яких сайтах українці вбивають робочий час?
Половина респондентів (53%) кажуть про те, що доступ до будь-яких соціальних мереж у них на роботі повний і відкритий. Ще 10% роботодавців хоча й дозволяють сидіти в соцмережах, але контролюють, щоб не було зловживань; 8% компаній дозволяють користуватись соціальними мережами лише тим, для кого це робота. 6% компаній пускають співробітників лише в декілька «безпечних» мереж, а 2% обмежуються тими, де є корпоративна сторінка.
Чим більша компанія, тим менше шансів у працівника витратити час на «лайки» та «репости». У компаніях із кількістю працівників до 100 осіб повний доступ є в 71% співробітників; там, де кількість персоналу 100-200 осіб, вільно вийти в соціальну мережу зможе лише половина (51%) з них; а ось серед крупних компаній (більше 200 співробітників) трохи більше третини роботодавців (33%) готові до такого лібералізму.
Очевидно, що найчастіше політики відкритості дотримуються компанії, що працюють у сфері інформаційних технологій і маркетингу (73% з них практикують вільний доступ до соціальних мереж). А найбільш закриті в плані інтернет-спілкування — банки: тут доступ до соціальних мереж можуть отримати лише 20% співробітників.
Діти з Рівного шукають в інтернеті хлопців з ямочками на щоках
Без відома порушувати рішення роботодавця зважуються лише 12% респондентів. Вони вміють отримувати доступ до заборонених ресурсів і регулярно цим користуються; ще третина залучених до опитування хоча й вміють, але заборону не порушують. Як не дивно, але найбільше «нелегалів» там, де найбільше свободи — серед співробітників невеликих компаній (16%), а також серед маркетологів (23%) і спеціалістів з продажів (18%). Ще 6% хотіли би навчитись діяти в обхід роботодавця, 8% знають, що це неможливо з причини якісної роботи системних адміністраторів. Натомість майже половина респондентів (45%) поважають рішення роботодавця — вони вважають, що це їм просто не потрібно.
Навіть ті, в кого є можливість спілкуватись у соціальних мережах, намагаються не зловживати такою можливістю. Найчастіше роблять це час від часу, щоб відпочити (45%). Для 10% соціальні мережі — це частина їх роботи. І лише 15% кажуть про те, що «висять» у соціальних мережах постійно. Не ходять в Однокласники чи ВКонтакті, навіть якщо можуть, ті, кому це нецікаво (21%), чи ті, хто не встигає через велику кількість роботи (10%).
Цікавий факт: крім того, що в великих компаніях частіше закритий доступ до подібних ресурсів, ще й роботи багато, відповідно, чим більша компанія, тим частіше люди не встигають повисіти в соціальних мережах через зайнятість. У маленьких компаніях через завантаженість не виходять у соціальні мережі 8-9% працівників, а у великих — 15-19%. А ось кількість співробітників, до обов’язків яких входить спілкування в мережі, не залежить від розміру компанії.
У світі соціальні мережі активно використовуються і як інструмент для реклами, і як інструмент для спілкування й формування лояльності співробітників. В українському бізнесі також можна спостерігати схожу тенденцію — 38% компаній мають свою офіційну корпоративну сторінку в соціальних мережах, ще 10% мають офіційну сторінку для внутрішнього спілкування співробітників, ще 9% поки представлені неофіційно.
У більше ніж половині компаній (55%) ніяк не регламентовано, чи повинен співробітник брати активну участь у спілкуванні на корпоративній сторінці в соціальній мережі. Ще третина дуже заохочують активність своїх співробітників на сторінці компанії, майже 10% роботодавців зобов’язують своїх співробітників брати участь у дискусіях, коментувати й поширювати корпоративний контент, а 4% працівників і самим доводиться займатись наповненням корпоративної сторінки. З іншого боку, майже половина компаній (47%) з тих, в кого є корпоративна сторінка, наймає спеціалістів, до кола обов’язків яких входить і наповнення сторінки. Ще третина компаній покладає таку роботу в цілому на відділ маркетингу (33%), а майже п’ята частина не займається цілеспрямовано наповненням своєї сторінки.
Що роблять наші діти в інтернеті?
Дещо по-іншому йде справа з використанням месенджерів. Забороняють їх використовувати 17% роботодавців, ще 20% дозволили ті, які потрібні для роботи, а 63% компаній повністю відкрили своїм співробітникам можливість обмінюватись інформацією в режимі онлайн. Як і у випадку з соціальними мережами, крупні компанії приділяють інформаційній безпеці більше уваги й частіше закривають можливості для проникнення сторонньої інформації у внутрішню мережу.
Дозволяючи користуватись месенджерами, роботодавці, як правило, не сильно контролюють сам процес спілкування. 60% взагалі ніяк не обмежують онлайн-обмін інформацією, 30% висловлюють несхвалення, якщо є зловживання, 10% дозволяють спілкування виключно між співробітниками (до того ж майже половина з них просить спілкуватись лише на робочі теми). Як і в попередніх випадках, більшість обмежень припадають на частку співробітників великих компаній і банківських працівників.
На відміну від соціальних мереж, які давно стали інструментом роботи й маркетингу, месенджери з робочою метою або не використовуються (25%), або використовуються у порядку приватної ініціативи співробітників (47%). Усього третина компаній має корпоративні програми онлайн-обміну інформацією і широко використовує всі її можливості.
Незважаючи на те, що Інтернет використовується практично в усіх офісах країни, а соціальні мережі й месенджери — у більш ніж половині з них, майже третина компаній працює без будь-яких стандартів і обмежень у цій сфері. В 28% компаній використання соціальних мереж і месенджерів цілковито залежить від доброї волі керівництва, ще майже у п’ятій частині (17%) — від рішення ІТ-спеціалістів. І лише 20% роботодавців можуть похвалитись чіткою і прозорою корпоративною політикою з цього питання.
Дані були отримані в результаті опитування зареєстрованих користувачів Міжнародного кадрового порталу hh.ua. В опитуванні брали участь 1459 респондентів із різних регіонів України.

Як і коли садити цибулю навесні: корисні поради

Весняна посадка цибулі є одним із ключових етапів вирощування цього корисного овоча.
переглядів: 230
Уряд завершив виплати Зимової єПідтримки: на що витратити кошти

За заявками в Дії та через банки-партнери виплати Зимової єПідтримки завершені. Витратити отримані кошти можна до кінця 2025 року.
переглядів: 235
Коли садити картоплю у 2025 році: сприятливі дні у квітні-травні

Важливо посадити картоплю не швидше за сусіда, а у сприятливий час, щоб замля прогрілась і посадковий матеріал гарно прийнявся, тоді й урожай буде тішити.
переглядів: 243
Види загущувачів для морозива

Загущувачі відіграють ключову роль у виробництві морозива, впливаючи на його текстуру, кремовість, стійкість до танення та загальний смаковий досвід. Вони допомагають утримувати вологу, запобігають утворенню кристалів льоду та покращують структуру продукту. Існує широкий асортимент додаткових інгредієнтів, кожен з яких має унікальні властивості.
переглядів: 164