Ми у Facebook
25.09.2013, 16:30

Заступник голови Рівненської облдержадміністрації Олексій ГУБАНОВ: "У нашого краю величезний туристичний потенціал, ми повинні його використати якнайкраще"!

Напередодні Дня туризму ми вирішили поспілкуватися з ідеологом і головним організатором проекту "Волинь туристична" – заступником голови Рівненської обласної державної адміністрації Олексієм Губановим щодо вже реалізованих ідей та майбутніх планів розвитку туристичного потенціалу історичної Волині.
27 вересня в Україні щороку відзначається День туризму. На території історичної Волині, що об’єднує сучасну Рівненську та Волинську області, частину Житомирщини, Тернопільщини та Хмельниччини, збереглося чи не найбільше в усій Україні пам’яток культури, архітектури та мистецтва. Проте, незважаючи на такі багатства, на Волинь не так часто приїжджають вітчизняні туристи, не кажучи вже про іноземців. Але останнім часом ситуація почала поступово змінюватись на краще – завдяки комплексній реалізації проекту "Волинь туристична". Відтепер усі бажаючі можуть за допомогою однойменного інтернет-порталу (www.volyntravel.com.ua) знайти інформацію про основні мандрівні напрямки, найцікавіші об’єкти та події Волинського краю, обрати запропонований маршрут або прокласти його самостійно. Реалізація амбітного і суспільно важливого проекту має й чимало інших складових. Тож напередодні Дня туризму ми вирішили поспілкуватися з ідеологом і головним організатором проекту "Волинь туристична" – заступником голови Рівненської обласної державної адміністрації Олексієм Губановим щодо вже реалізованих ідей та майбутніх планів розвитку туристичного потенціалу історичної Волині.

– Олексію Володимировичу, відомо, що саме Ви є автором та ідейним натхненником проекту "Волинь туристична". Розкажіть, будь ласка, про ті плоди його реалізації, які вже є нині.
– Завжди хотілося б швидше мати результати, але тут треба бути свідомими того, що нинішня ситуація складалась упродовж багатьох років. Тому зрозуміло, що швидко це не можна змінити. Потрібна багаторічна праця для того, щоб вийти на якісно новий рівень і отримати інші результати.
Власне, ми говоримо про дві основні речі: про збільшення доходів від внутрішнього туризму та про активне використання нашого транзитного туризму. На цьому етапі розвитку проекту ніхто не говорить про те, що люди з інших країн масово поїдуть на наші локації. Це можливо, але в майбутньому. Зараз ми говоримо про активне використання наявного ресурсу внутрішнього та транзитного туризму. Це теж великі цифри. Ми говоримо про великий регіон – не тільки Рівненська область, а вся територія історичної Волині. Це, за найскромнішими підрахунками, до двох мільйонів дорослих людей, які хоча б раз на рік можуть і бажають скористатися внутрішніми туристичними послугами. Крім того, це як мінімум 5 000 легкових автомобілів, які щодня проїздять тільки трасою Київ – Чоп. Якщо до цього додати й інші дороги, то це вражаючі цифри, близько 30 000 "транзитників". Якщо ставити такі невеликі завдання на першу чергу, то все одно це величезні цифри для бюджетів. Це потрібно розглядати як не просто забаганку, а й як величезне джерело наповнення дохідної частини бюджету. Тому, звісно, хотілося б запустити цей процес швидше, але, зважаючи на ситуацію, що склалася, швидко все змінити не можна.

Заступник голови Рівненської облдержадміністрації Олексій Губанов і заступник начальника управління культури і туризму Рівненської ОДА Ярослава Гаврилова під час презентації проекту "Волинь туристична" у Пересопниці
Заступник голови Рівненської облдержадміністрації Олексій Губанов і заступник начальника управління культури і туризму Рівненської ОДА Ярослава Гаврилова під час презентації проекту "Волинь туристична" у Пересопниці


Рівненщина стане центром "Волині туристичної"

– Які передбачені етапи реалізації проекту?

– Ми рухаємося динамічно, дійсно є обов’язкові складові, які потрібно виконати, адже без них неможливо рухатися далі.

Підготовчий процес вимагає багато зусиль: зібрати інформацію по всіх об’єктах – продукт, базу. Ця робота зайняла не багато, не мало – один рік серйозної та безперервної роботи команди людей. У нас досить багато таких об’єктів, тому робота видалася непростою. Зараз вже зрозуміло, коли ми сформували весь продукт, певний бренд, а найголовніше — сформували розуміння, що це таке і для кого ми це робимо. Визначилися з групами потенційних туристів: внутрішніх та зовнішніх.

Наступним кроком є просування продукту, його реклама та пропаганда. Це інший відрізок роботи, який теж потребує зусиль, часу та людських ресурсів. Потрібно розпочинати новий процес – від зовнішньої реклами на трасах та всередині великих населених пунктів та завершуючи роздатковою поліграфією, яку людина може отримати в місцях масового перебування: від автозаправних станцій і до ресторанів, готелів та музеїв.

Третій етап – це поява нових, потужних інфраструктурних туристичних об’єктів, які стали б акумулюючими для туристичного потоку, звідки можна було б потім відправляти туристів далі по всій історичній Волині. Мова йде про кілька етнопарків, потужних об’єктів, які мають бути зручно розташовані для транзитного та внутрішнього туриста, а також повинні бути достатньо масштабними, щоб туристи витрачали на них і час, і кошти.


Для мандрівників презентували проект "Волинь туристична"


– На якому етапі з трьох Вами названих зараз перебуває реалізація проекту "Волинь туристична"?
– Назване мною поступово виконується, зараз завершився перший етап. Впритул прийшли до активної пропозиції. Сформували всі "продукти", які можуть бути цікавими для туристів, та розробили концепцію рекламної кампанії, візуалізації. Зрозуміло, що багато коштів на це немає. Доводиться залучати позабюджетні кошти, але я переконаний, що люди усвідомлять: це потрібно з економічної та гуманітарної точки зору. Маючи такий потенціал, таку історію й такі об’єкти, їх не використовувати – просто неправильно.

Загалом, я переконаний, що хороший проект знайде фінанси для реалізації. Ми не маємо значних бюджетних коштів, але реалізовуємо по частинках, які потім утворюють пазлами гарну картинку.



– Для кращого інформування про проект Ви створили портал "Волинь туристична". Як відбувається його наповнення нині?
– Звісно ж, немає межі досконалості, але я думаю, що наш портал серед регіональних туристичних продуктів є одним із кращих в Україні. Багато часу ми витратили на його створення та наповнення, і на сьогодні це своєрідний локомотив проекту "Волинь туристична". Доки немає на трасі об’єкту, який обов’язково змусив би туриста зупинитись – своєрідного, як я кажу, "спотикача" – доти саме інтернет є найкращим засобом просування. Хто відкриває портал, відразу ж бачить, що у нього вкладено багато часу та праці. Тут викладена потужна інформація, що вимагає уваги.

Подальша розкрутка порталу "Волинь туристична" буде відбуватися паралельно з усіма іншими проектами. Якби ми його запустили одразу, коли б він не був заповнений, то ми б випереджали можливості і пропозиції самого продукту. Тепер буде спільне зосереджене просування.

Проморолик проекту "Волинь туристична"


– Презентації проекту "Волинь туристична" відбулись вже в цілій низці міст. Крім того, Ви тісно співпрацюєте у цьому питанні з вищими навчальними закладами, зокрема і з Острозькою академією…
– Ми співпрацюємо не лише з Острозькою академією, нам допомагає багато організацій та університетів. Можна відмітити і Міжнародний економіко-гуманітарний університет, з яким ми співпрацюємо. А чому саме Острог? Тому що там зосереджена значна частина нашої історії, історія сузір’я князів Острозьких, як ми це називаємо. Династія волинських князів зробила для історії України величезний внесок, а ми часто це недооцінюємо та не ставимо на один щабель поряд з іншими історичними подіями та постатями. Про це варто не просто говорити, а й показувати. Острог — це центр, де збереглося багато туристичних об’єктів, а Острозька академія – самодостатній інтелектуальний центр, який допомагає розвивати наш проект. А загалом "Волинь туристична" – це цілий комплекс, який об’єднує людей, ідеї, включає в себе чимало підпроектів. Головна ж умова, щоб людина цим по-доброму "хворіла", хотіла змінити щось на краще, враховуючи ті надбання, які ми маємо.

На Рівненщині проект "Волинь туристична" презентували… у підземеллі

– Розумію, що Ви як головний ідейний натхненник проекту справді "хворієте" цим?!..
– Так, це невиліковно. Тому що, якщо ті, хто створює та реалізовує подібні проекти, самі не вірять у можливість втілення їх у життя, то з цього нічого і не вийде. У нашому ж випадку, можу сказати про себе, про свою глибоку зацікавленість, але разом із цим є ціла команда людей, які цим займаються та бажають щось створити. Для мене основний ресурс проекту – це люди, які прагнуть, діють та бажають змінити ситуацію на краще. Всі необхідні складові у нас для цього є, нам не треба нічого вигадувати.

– Якими, на Ваш погляд, головними туристичними окрасами може похвалитися історична Волинь?
– Історична Волинь споконвіку була колискою українства, вже навіть цього достатньо, щоб робити її цікавою для туристів, які захоплюються історією. Є і інші об'єкти на Волині — ті, що спрямовані на активний, екстремальний відпочинок.

Проморолик проекту "Волинь туристична"


– Ви говорили про задум щодо створення етнопарків, де саме вони будуть розташовані?
– У нас потужний транзит, але для того, щоб його зупинити, потрібен, як я уже наголошував, серйозний туристично привабливий об’єкт на трасі. Адже коли людина не знайома з територією і не має достатньо вичерпної інформації та непереборного бажання побачити щось у бік від траси, то вона не буде звертати зі шляху та проїде мимо. Має бути щось безпосередньо на трасі. Зараз у нас таких об’єктів немає, відповідно їх треба створити!

Завдання етнопарків – популяризувати та примножувати активність, що пов’язана з традиціями, ремеслами для всіх місцевих колективів, майстрів та тих, хто хотів би за цим спостерігати. Проаналізувавши досвід щорічного проведення у Рівному свята "Музейні гостини", ми можемо сказати, що людей, які хотіли б себе показати, є дуже і дуже багато, а бажаючих на це подивитися є ще більше. Тому такий постійно діючий об’єкт повинен бути цікавим для внутрішнього туризму та місцевих мешканців.

У Луцьку рівняни презентували проект "Волинь туристична"

– Які ж саме об’єкти можуть зацікавити транзитних туристів?
– У нас історично склалась потужна етнофольклорна складова, але там теж немає центру, де можна було б її показати. Тому вимальовується необхідність створення етнопарку на трасі, який був би постійно діючим культурним центром. Інший парк, який теж є у наших планах – це парк, який би демонстрував дохристиянську історію слов’янства. Ми позиціонуємо себе як колиска слов’янства, але продемонструвати це не можемо. Тому абсолютно логічно, що цей аспект нашої історії потрібно теж показувати.

– Біля траси Київ – Чоп знаходиться ще один цікавий об’єкт — Тараканівський форт. Планується його облаштування як туристичної окраси краю?
– Тараканівський форт не можна віднести до етнопарків, але для туристів він може бути дуже цікавим як музей Першої світової війни. Враховуючи те, що Тараканівський форт добре зберігся і загалом таких об’єктів дуже не вистачає в усій Східній Європі, то це може бути дуже серйозною "фішкою" нашого краю. Крім того, зараз розробляємо проектні пропозиції з використання Дубенського аеродрому. Там можна було б зробити молодіжний центр екстремального відпочинку, який об’єднав би у собі три головні складові: мистецтво, військово-історичну реконструкцію та спортивні розваги. Наявність такого потужного туристично привабливого об’єкту на трасі дозволить підвищити рівень залучення транзитних туристів. Це не забаганка, а необхідність. Бо інакше транзитних туристів залучити ми не зможемо. Потрібно перш за все людину зупинити, зацікавити, а потім допомогти їй поринути у весь той спектр цікавого, яке можна побачити у цій місцевості.

У Тараканівському форті хочуть облаштувати ресторан у стилі Першої світової війни


– Окрасою Рівненщини є наш бурштин, який здатний не лише зробити значний внесок в економіку краю, а й вагомо допомагати в популяризації Рівненщини – своєрідної бурштинової столиці України. У Рівному з Вашої ініціативи вже відкрито музей бурштину, за Вашої підтримки проведено конкурс краси "Бурштинова корона України". Що планується робити в цьому напрямку далі?
– Справді, рівненський, український бурштин – це окрема "ниточка", яка проходить через весь проект "Волинь туристична". Адже бурштин – це наш величезний потенціал, і не користуватися цим – неправильно. Проблеми з видобутком бурштину, які є на сьогодні, згодом вирішаться, і це не слова, а реальна перспектива, яка не за горами. А ми повинні надати туристам відповідну пропозицію. Можливо, важко відразу проводити аналогію з польським Ґданськом, який на бурштині "зробив" свій бюджет, але те, що рівненський бурштин може відіграти важливу роль у посиленні туристичного потенціалу Рівненщини – це поза сумнівами. Не всі цікавляться історією слов’ян, є інша аудиторія, яку можуть більше захоплювати прикраси – і інтерес цих людей ми також маємо враховувати. На такій нашій особливості як бурштин ми можемо "грати", це – наша перевага, яку треба вміло продемонструвати. Певний плацдарм для цього уже створено, основу закладено.

Виставка рівненського бурштину відкрилась у "Софії Київській"

– На порталі "Волинь туристична", який ми вже не раз згадували у нашій розмові, наявні ТОП-10 туристичних об’єктів краю. Який із них, на Вашу думку, варто відвідати перш за все?
– Зрозуміло, що я у цьому питанні не можу бути повністю об’єктивним, адже я є зацікавленою особою. Безпосередньо чимало займаюсь таким об’єктом як Пересопниця, тому, звісно ж, тягне туди. Тут сформована пристойна інфраструктура і це новий об’єкт, який варто відвідати. Всі знають, що є споруди, яким тисячі років, а щось нове – цікаве та пріоритетне для багатьох відвідувачів.

…Люди звикають їздити подорожувати десь далеко і часом навіть не знають, що історична Волинь має так багато цікавого та пізнавального. Саме це може і повинно стати основою екскурсійної діяльності в нашому регіоні. Кожен туристичний об’єкт окремо не буде таким потужним, але все це разом, як спільна історія та мережа об’єктів, дозволятиме людині осягнути усю глибину та велич Волинського краю.

ТОП-10 об'єктів "Волині туристичної" - вже незабаром на порталі OGO.ua!

Пізнаваймо наш рідний край разом!





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ