Ми у Facebook
27.09.2013, 07:00

Головний банкір Рівненщини - про курси валют, банки та персональні дані [ЧАСТИНА 1]

На порталі OGO.ua відбулась інтернет-конференція з начальником Управління Національного банку України в Рівненській області Іваном Чухом. Головний банкір Рівненщини відповів на запитання наших читачів. Починаємо публікувати відповіді!
1. В якій валюті краще зберігати кошти:долари,євро чи гривні? Які прогнозовані курси?

- Підвищення статусу та привабливості гривні як засобу розрахунку і заощадження та зниження доларизації економічних відносин є одним із важливих напрямів діяльності Національного банку. Так, на користь гривні свідчить зростання за сім місяців 2013 року депозитів у національній валюті (на 17,8%) за одночасного зниження в іноземній (на 0,6%), у результаті чого показник доларизації депозитів за січень – липень 2013 року знизився з 43,7% до 39,6%.

2. В банку в мене постійно вимагають номер мобільного, потім на нього присилають код і далі треба його говорити касірші і тільки потім вона дальше мене обсгуовує. Яке вони маютт право цікавитись моєю приватною інформацією? Я що не можу як громадянин України отримати послугу вбанку, не відкриваючи їм номер свого телефона??? Я не хочу, щоб мене потім спамили всякими смсками. Якщо у нас Національний банк - це головний банк, старший над всіми банками, чи я помиляюсь? То може НБУ якось змусити всяких приватних банків щоб не заставляли людей повідомляти свої номери телефонів при обслуговуванні? Що робити, якщо я не хочу цього робити? У нас є якісь закони взагалі про повагу до приватного життя? Де хвальоний захист публічної інформації???

- Відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" персональні дані (інформація про фізичну особу) – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Зазначена норма також передбачена Законом України "Про інформацію".

Відповідно до статті 11 Закону України "Про інформацію" не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.

Що стосується номера мобільного телефону, який вимагає установа банку при здійсненні тієї чи іншої банківської операції, то ця вимога нормативно-правовими актами Національного банку не передбачена. Зазначена норма можливо передбачена внутрішніми регламентуючими процедурами банку і відповідно передбачається в умовах банківського обслуговування (у тому числі при укладанні договору з клієнтом). У випадку незгоди із зазначеною умовою обслуговування клієнт має право відмовитися від надання послуг за такою умовою.

Також слід зазначити, що власники карткових рахунків в установі банку, які підключені до мобільного банкінгу (сервіс з дистанційного обслуговування свого карткового рахунку, який здійснюється з використанням мобільного телефону) за допомогою свого мобільного телефону мають можливість дізнаватися про операції зарахування/списання коштів з карткового рахунку, бачити деталі операцій та доступний залишок в SMS-повідомленні, деактивувати та активувати платіжну картку у потрібний та зручний час та самостійно заблокувати платіжну картку, в разі її втрати або викрадення, чи у разі підозри проведення шахрайських операцій.

3. Зараз не працюють українські Webmoney, зокрема рівненські відділення. Чому? Проясніть ситуацію.

- В якості роз’яснення щодо призупинення діяльності оператора платіжної системи WebMoney в Україні пропонуємо ознайомитися з Офіційною позицією Міністерства доходів і зборів України з приводу ситуації навколо роботи вказаного оператора та вибору платіжної системи на майбутнє - прес-реліз Міністерства від 14.06.2013 , що знаходиться за адресою: http://minrd.gov.ua/media-tsentr/novini/100169.html


4. Чому в Рівному немає своїх банків? Колись був "Економбанк", був "Княжий", бук банк "Зоря", а зараз не те що рівненських банків немає, навіть українських не лишилось. Все продано іноземцям. Чому так? Чи є перспективи, що Рівне матиме свій власний банк? Свій, рівненський, ну хоча б волинський, український???

- Серед вимог для відкриття комерційного банку основним є мінімальний розмір статутного капіталу .Відповідно до вимог ст. 31 Закону України ” Про банки і банківську діяльність” мінімальний розмір статутного капіталу на момент державної реєстрації юридичної особи, яка має намір здійснювати банківську діяльність, не може бути меншим 120 мільйонів гривень. Саме виконання цієї обов’зкової вимоги є необхідною умовою для започаткування процедури реєстрації банку, скористатися якою можуть усі бажаючі.

5. Як просувається вирішення питання з вкладниками ЗАХІДІНКОМБАНКУ, які пікетували обласну сесію, влаштовували мітинг в банку перед керівництвом і т.д. Держава збирається якось їм допомагати чи цих людей залишили напризволяще з їхньоб проблемою. Що конкретно Нацбанк робить для того, щоб а) допомогти цим людям; б) щоб подлібьних ситуацій не повторилося в майбутньому, можливо з іншими банками. Адже всі ми не застразовані від такого тим більше, в наш час?!

- Оскільки нагляд за діяльністю Рівненської філії ПАТ «Західінкомбанк» , яка є структурним підрозділом банку-юридичної особи ПАТ «Західінкомбанк», здійснює управління Національного банку України у Волинській області, наше управління звернулося до Національного банку України з метою отримання офіційної відповіді. Прес-службою Національного банку України доведено офіційну позицію Національного банку України щодо ситуації, що склалася навколо ПАТ «Західінкомбанк» відповідно до якої згідно зі статтею 55 Закону України “Про банки і банківську діяльність” (далі – Закон про банки) відносини банку з клієнтом регулюються законодавством України, нормативно-правовими актами Національного банку України (далі – Національний банк) та угодами (договорами) між клієнтом та банком.

Невиконання сторонами договірних зобов'язань призводить до виникнення спорів, вирішення яких не входить до компетенції та повноважень Національного банку, а здійснюється в судовому порядку.

У випадку надходження скарг від кредиторів та вкладників Банку по кожному конкретному випадку в межах своїх повноважень Національний банк направляє запити до Банку з вимогою надати пояснення щодо питань, які порушуються його клієнтами та, у разі потреби, вжити відповідні заходи згідно з вимогами законодавства України та нормативно-правових актів Національного банку.

За інформацією Банку, з метою попередження потенційних та врегулювання, у разі їх наявності, існуючих конфліктів, з вкладниками і кредиторами проводяться переговори стосовно можливих варіантів вирішення проблемних питань у їх взаємовідносинах з Банком – укладання мирових угоди, договорів про поетапне погашення заборгованості, продовження строку виконання зобов’язань за укладеними договорами, погашення заборгованості в повному обсязі тощо.

Відповідно до статті 55 Закону України “Про Національний банк України” Національний банк України здійснює постійний нагляд за дотриманням банками, їх підрозділами, афілійованими та спорідненими особами банків на території України та за кордоном, банківськими групами, представництвами та філіями іноземних банків в Україні, а також іншими юридичними та фізичними особами банківського законодавства, нормативно-правових актів Національного банку і економічних нормативів.

Інформація щодо запровадження тимчасової адміністрації в банках оприлюднюється у відповідності до статті 34 Закону України “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб” Фондом гарантування вкладів фізичних осіб шляхом розміщення на своїй офіційній сторінці в мережі Інтернет та публікації у газетах “Урядовий кур’єр” та “Голос України”.

Відповідно до статті 75 Закону України “Про банки і банківську діяльність” (далі – Закон про банки) рішення Національного банку України про віднесення банку до категорії проблемного є банківською таємницею.
Щодо розкриття іншої інформації, зокрема, стосовно фінансового стану банків, заходів впливу до банків, термінів повернення кредитів рефінансування та іншого зазначаємо таке.

Статтею 60 Закону про банки визначено, що інформація про банки чи клієнтів, що збирається під час проведення банківського нагляду, становить банківську таємницю.

Відповідно до Переліку інформації з обмеженим доступом, що не належить до державної таємниці, у системі Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14.08.2008 № 248, до банківської таємниці, зокрема, належать: відомості про фінансовий стан окремого банку, банківського об’єднання та юридичних осіб, які отримали ліцензію Національного банку на здійснення окремих банківських операцій; інформація про дотримання економічних нормативів за окремим банком, яка вміщує дані звітності за окремим банком; інформація про банки та їх клієнтів, що зібрана під час проведення банківського нагляду, і матеріали перевірок; відомості про регулювання Національним банком ліквідності окремого банку через різні механізми.
Ураховуючи викладене, запитувана інформація є банківською таємницею та розкривається в порядку, визначеному статтею 62 Закону про банки.

Стиль запитань збережено.





На правах реклами