«Ранкова кава»: гостя — директор Рівненського інституту Університету «Україна» Ольга Ладюк [+Відео]
- У нашому інституті є такі спеціальності як соціальна робота, психологія, економіка підприємства, облік і аудит, фінанси і кредит. Крім того, з минулого року при інституті створено коледж, коли дітки можуть приходити на навчання за двома сертифікатами і там є дві спеціальності – правознавство і фінанси та кредит.
- Тобто після закінчення навчання у коледжі діти можуть далі продовжувати навчання в інституті? І чи дає навчання в коледжі якісь переваги для вступу?
- Так, він є в структурі Університету «Україна», і нашим випускникам – молодшим спеціалістам ми пропонуємо можливість навчатися в інституті вже на другому-третьому курсі за спорідненими спеціальностями.
- Тобто студент тим самим може «зекономити» два чи навіть три роки?
- Мало того, що «зекономити» два роки навчання, а також зекономити час, щоб не байдикувати. Крім того, дитина вже адаптована до середовища, в якому вона навчалася і виховувалася. Тобто їй і морально комфортно далі продовжувати вчитися.
- У навчальному процесі надзвичайно важливе значення мають викладачі, наставники, які постійно працюють зі студентами. Розкажіть про викладацький склад Університету «Україна».
- Історично наш заклад був створений на Рівненщині у 1999 році. Тоді якраз була можливість створення приватних навчальних закладів. І наша основна місія – допомога малозабезпеченим діткам, соціально незахищеним, з обмеженими фізичними можливостями. Дякуючи Фонду соціального захисту інвалідів, відповідним державним програмам, що забезпечують фінансовий бік цього питання, частина таких дітей має можливість безкоштовно здобувати освіту в нашому закладі.
Зрозуміло, за час розвитку навчального закладу підбирався штат, з тих людей, які бажали працювати саме в нас і вірили у те, що нам усе вдасться. Сьогодні маємо велику кількість людей, які працюють і вірять в майбутнє. За цей час багато з них позахищали кандидатські дисертації, є також вже і наші випускники, які вже також позахищалися. Викладають в інституті і доктори наук. Звичайно, що хотіли б, щоб ситуація була кращою, адже відбуваються зміни у законодавстві і демографічна ситуація також впливає на процес функціонування навчальних закладів — кількість абірутієнтів дещо зменшується, це не може не позначатись і на чисельності викладацького складу. Проте ми намагаємося вирішувати це неболісно для людей і не скорочуємо їх, хіба зменшуємо навантаження.
По соціальній роботі у нас багато кандидатів наук і по психології дуже гарний колектив кандидатів наук та доцентів, таке ж можу сказати і про економічні спеціальності. Колектив професіоналів нам вдалося підібрати і в коледжі. Ми працюємо і з молодими викладачами, і з викладачами-практиками, досвідченими фахівцями, які вийшли з державної служби, щоб вони ділилися своїм досвідом з нашими студентами.
«Ранкова кава»: засновник «Домової служби» Валерій Гусак – про якісні побутові послуги у Рівному [+Відео]
- А були в історії вашого навчального закладу випадки, коли студент закінчив ваш навчальний заклад, а потім повернувся до нього вже у новому статусі – викладача?
- Так, такі випадки були і є. Звичайно, ми намагаємося, кращих випускників забирати до себе відразу, але звісно, діти часто мріють досягти відразу всього, вони бачать по телевізору успішних людей у білих сорочках і на чорних машинах, часом забуваючи при цьому, що великий шлях починається з малого... Звичайно, треба з чогось починати, шукати себе і знаходити саме свій, власний шлях у житті. І частина наших випускників, розуміючи це, згодом повертається в стіни рідного закладу вже в якості викладача. Адже розуміють, що тут вони матимуть можливість самореалізації, поступово, завдяки наполегливій праці, вірі у власні сили й підтримці старших колег — колишніх наставників.
- Ви розповідали про те, що зміни в законодавстві також впливають на організацію навчального процесу. Відомо, що нещодавно прийнято новий Закон про вищу освіту. Як ви можете його оцінити і що це може дати для вашого навчального закладу?
- Новим законом передбачена автономія ВУЗів, а наш заклад вже давно на автономії. І це нас зовсім не лякає. Водночас це дає іншим навчальним закладам спробувати можливості, як це - працювати самостійно. Сьогодні ми живемо в час ринкової економіки і я переконана, що це є вимогою часу, бо кожна структура може існувати тільки тоді, коли вона має якісний продукт і споживачів. Бо ми можемо багато чого створювати чи виробляти, але який у цьому сенс, якщо його ніхто не буде споживати. Тому самоокупність – це та можливість, яка дасть можливість закладу працювати чи припиняти існування.
Про створення інтер'єру вашої оселі – у програмі «Ранкова кава» [+Відео]
- Ви говорили про те, що у навчальному процесі ви запрошуєте для викладання викладачі-практиків. А загалом, як в Університеті «Україна» поєднують теорію та практику?
- Для нас важливе значення має саме такий вид навчання як практика. Спочатку навчальна – підкріплення знань, а потім і виробнича, щоб студенти могли побачити те, з чим будуть стикатися під час роботи. І коли студенти проходять практику, їх помічають роботодавці та потім запрошують їх на роботу. Також і викладачі-практики під час проведення практичних занять також часто відбирають кращих студентів та запрошують їх на роботу. Тому наші випускники – це і соціальні працівники, і психологи, які мають власні психологічні кабінети, і працівники банківських структур, фінансових управлінь.
Спілкуючись зі студентами, я часом вдаюсь до такого порівняння: є книга, вона практична, в ній є багато знань, але коли вона лежить, то втрачає свою цінність. Вона стає корисною, коли її беруть і читають. Так і людина, якщо вона знає все, але не застосовує своїх знань, не вміє спілкуватися з людьми, не працює в команді, то вона не зможе стати фахівцем. Мало знати все, потрібно вміти знання використовувати і доносити їх до людей. Знання викладачі дають, а студенти вирішують як їх засвоювати. Водночас після отримання знань потрібно мати роботу, щоб ці знання застосовувати. Та найголовніше - щоб людина отримувала задоволення від своєї роботи. І тоді як винагороду вже, людина отримує фінансове забезпечення.
- А часто у вас бувало таке, що дитина прийшла навчатися за однією спеціальністю, а через деякий час зрозуміла, що це не для неї. І що ви тоді робите? Які рішення приймаєте?
- Буває таке, що на першому курсі вчиться людина на одній спеціальності, на другому курсі вирішує піти заочно навчатися на ще одну спеціальність і в результаті ці дві спеціальності використовує по життю. Для прикладу економіст може бути з юридичним підґрунтям. А інколи людина просто може перекваліфікуватися. Можу сказати навіть на своєму прикладі, що зараз навчаюся на психолога, бо зрозуміла, що які знання не є, а основою всього є спілкування з людьми. Можна знати все, але якщо ви з людиною не змогли знайти спільної мови, то ви не вирішили питання: ви не почули людину і вона не почула вас. Особисто мені до завершення навчання залишилося півроку і я впевнена, що здобуті знання неабияк допоможуть мені в управлінні навчальним закладом, його колективом.
- Ви людина цікава, комунікабельна і це дуже важливо для функціонування навчального закладу, адже для керівництва «кораблем» надзвичайно важливою є постать капітана. Розкажіть про свій шлях, як ви стали директором?
- Знаєте, коли у нас була зустріч випускників після школи, то наша вчителька з української мови почала пригадувати і аналізувати наші учнівські твори. В той час я не була директором, була завідувачем кафедри. Вчителька почала читати наші твори на тему: ким я хочу бути? І я, виявляється, тоді написала, що я хочу бути директором!.. (Посміхається — авт.). Звісно, я до цього прагнула та докладала чимало зусиль, щоб ця мрія здійснилася. Але все одно, коли я тоді це прочитала, то здивувалася: як я можу бути директором, бо це було тоді нереально!.. Але все змінилось. Звісно, для того, щоб мрії здійснювалися, потрібно багато працювати, це я можу сказати на власному прикладі.
- І на завершення нашої програми хотілося б почути кілька слів побажання для ваших майбутніх студентів, нині абітурієнтів та їх батьків.
- Я хочу побажати усім гарного настрою, незалежно від того, який сьогодні день. Нехай приємний настрій супроводжує вас завжди. Здоров’я вам, віри у краще майбутнє. І пам'ятаймо: для того щоб змінити щось навколо себе, потрібно спочатку змінити щось у собі. Працюйте плідно і все буде добре. Адже дерево дає плоди тільки тоді, коли ми не тільки його посадимо, а ще і будемо його поливати. Я бажаю всім, щоб у вас була праця до душі, щоб супроводжувало добре здоров’я та гарний настрій і звичайно позитивних вам плодів від вашої діяльності!
"Ранкова кава": Ольга Лук'янова - про ароматерапію, аромапсихологію та аромаеротику
абітурієнт-2014, вступ-2014, Ольга Данилюк, "Ранкова кава", Ольга Ладюк, університет "Україна"
4 жовтня: усі заборони сьогоднішнього дня
Сьогодні, 4 жовтня, в Україні відзначають День ветеринарної служби, а також вшановують пам'ять святого священномученика Єротея, єпископа Атенського. До Нового року залишається 88 днів.
переглядів: 130
Новий сезон шоу "Холостяк" з Олександром Тереном стартує 1 листопада
1 листопада на телеканалі СТБ вийде новий сезон шоу "Холостяк", де головним героєм стане військовослужбовець Олександр Терен, який під час боїв на Харківщині втратив обидві ноги.
переглядів: 270
Сім крадіжок за місяць: у Дубні судитимуть 23-річного зловмисника
На лаві підсудних опиниться 23-річний житель Дубна, якого підозрюють у семи крадіжках, скоєних протягом одного місяця.
переглядів: 221
Мобілізація 2024: добровольці можуть обирати військові частини для служби без ТЦК
Військові частини отримали право проводити мобілізацію резервістів та військовозобов'язаних, які добровільно бажають служити під час мобілізації.
переглядів: 246