Ми у Facebook
14.10.2014, 20:07

Є у люстрації початок...

Одна з головних вимог, які висували активісти на Майдані, – люстрація. Саме слово "люстрація" означає "очищення", тобто йдеться про повне очищення кадрів, які зараз знаходяться при владі.
Тривалий час сам процес люстрації не мав законодавчих підстав, перше зрушення сталося зовсім нещодавно – 16 вересня депутати Верховної Ради 231 голосом проголосували за прийняття проект закону №4359а "Про очищення влади".

Але до прийняття проекту закону у столиці, процес люстрації на Рівненщині розпочався набагато раніше. Після завершення революційних подій на Майдані, активісти "окрилені" бажанням змінювати владу, розпочали роботу Люстраційного комітету. Спочатку до його роботи запрошували всіх бажаючих, тобто кожен, хто має якісь пропозиції щодо проведення люстрації, могли вільно стати його членами. Після перших же засідань стало очевидним те, що без конкретного керуючого і без фіксованого членства цей процес розпочати неможливо. Членство ставало фіксованим, до комітету приймали не всіх, але дисципліни в самому комітеті це не додавало.

Коли із членством справа прийшла до більш-менш логічного завершення, то виникло головне питання – яку силу і яке взагалі рішення може приймати Люстраційний комітет Рівненщини. Власне, зійшлися на тому, що юридичної чи адміністративної сили рішення цього органу не має, але комітет може видати рішення про те, що "(не) рекомендує посадовця чи кандидата на заняття конкретної посади". І тут, як кажуть – "понеслося": люстрували вони від головних міліціонерів та податківців до начальників управлінь та керівників комунальних закладів. Найцікавіша ситуація, напевно, склалася з люстрацією головного міліціонера Рівненщини.

Тоді розглянули майже 20 кандидатів, це вже стало певною традицією, але до думки люстраторів так і не прислухалися. Бувало на засіданнях всяке: починаючи від скандалів та бійок до виїзних засідань, що нагадували мітинги. По суті (і це самі визнавали окремі члени організації) Люстраційний комітет працював у форматі громадської організації. Реальних кадрових наслідків рішення органу, швидше, не мали. Зазначимо і те, що ваги діяльності комітету додавало саме місце проведення більшості зібрань, адже не кожній громадській організації дозволять працювати у приміщенні облдержадміністрації.

Водночас, про Люстраційний комітет говорили дуже багато, вони "народжували" інформаційні приводи та, напевно, якби не мало великого значення, то не спричинили створення ще одного клона "Люстраційного комітету", а після прийняття закону "Про очищення влади", ми, напевно, згодом знову почуємо про люстрацію на Рівненщині.





На правах реклами