Відкрий Рівне: 100 років тому в Рівному з'явився перший автомобіль
Громадський транспорт у Рівному і Полтаві: в чому різниця?
"Лицо, желающее получить билет и ярлык на право езды автомобилем по г.Ровно, должно подать Городской Управе заявление о том и внести сбор в пользу города... Предварительно выдачи разрешительного билета и ярлыка Управа может через уполномоченных ею лиц произвести испытание в умении шофера управлять автомобилем, а равно удостовериться в надежности автомобильных тормозов и в зависимости от результатов испытания, выдать билет и ярлык или отказать в выдаче таковых", - зазначалось у документі.
"Обязательная езда по правой стороне улицы; скорость движения автомобилей и автобусов по городу не должна превышать 5 верст в час", - наголошували тодішні міські чиновники. У документі привертає увагу важливе попередження: "В случае беспокойства лошадей при движении автомобиля, последний обязан немедленно остановиться и прекратить работу мотора". Тобто гужовий транспорт сто років тому беззаперечно сприймався як головний.

Якщо у 1914 році в Рівному було три автомобілі, то шістьма десятиліттями пізніше, в 1974-му - трохи більше 2 тисяч. Зараз у Рівному зареєстровано близько 60 тисяч авто. Ось вони, темпи технічного прогресу!

А перший автобусний маршрут з'явився у Рівному в 1910 році. На початку від нашого міста до Житомира автобус йшов... 19 годин! Налагодились перевезення від Рівного до Корця - у 1911-му німецький автобус долав цю відстань за дві з половиною години, розповідається у книзі Андрія Лисиці "Місто Рівне. Сторінки історії".
До слова, сто років тому в Рівному всерйоз обговорювали ідею запуску... трамваю. Передбачалося створити акціонерне товариство "Рівненський трамвай", існувала попередня домовленість з англійським банком про фінансування робіт. Трамвай мав діяти на засадах концесії (договір про передачу природних багатств, підприємств, інших господарських об'єктів, що належать державі чи місцевим органам влади, в тимчасову експлуатацію іншим державам, іноземним фірмам, приватним особам). Місто отримувало право викупити міську частину трамвая після 15 років експлуатації за 65% витрат на його будівництво, після 20 років — за 45%, після 25 років — за 30%, а після 30 років — трамвай переходив у міську власність безкоштовно. Але почалась Перша світова війна і "трамвайні" плани залишились планами.

До слова, на початку 90-х років минулого століття в Рівному знову заговорили про будівництво трамвайної лінії. Ось як згадує про це у книзі "Рівне. Назад до капіталізму" Микола Несенюк: "Повернувшись взимку 1990-1991 років із чергового закордонного відрядження, голова міськвиконкому представив сенсаційний проект, який мав вирішити всі транспортні питання Рівного. Нагадаю, що приватних перевізників тоді ще не було й близько, а старенькі державні автобуси і тролейбуси їздили вкрай нерегулярно. Новий проект Івана Федіва передбачав організацію у Рівному руху... трамваїв. Мали бути побудовані трамвайні депо, а лінії нового виду транспорту мали обплутати місто довкола та всередині своїми маршрутами по нових дорогах, мостах і транспортних розв’язках... За розробку проекту трамвайних ліній у Рівному було заплачено одній іноземній фірмі кругленьку суму. Казали, що гроші пішли з каси «Азоту». Пішли та й пішли. Ніхто й не думав нічого будувати, а проект трамваїв поступово перетворився на анекдот".
Нині громадський транспорт Рівного щодня перевозить близько 200 тисяч пасажирів - 130 тисяч маршрутками і 60-65 тисяч - тролейбусами. (До слова, перший у місті тролейбусний маршрут з'явився близько чотирьох десятиліть тому - 5 грудня 1974 року. Дата, вочевидь, була обрана невипадково - до 1977 року саме 5 грудня відзначався День Конституції - на честь ухваленого ще в 1936 році "сталінського" основного закону). Маршруток у місті 350, тролейбусів - 44, а зупинок громадського транспорту - аж 196!

Найдовші у Рівному маршрути - 35-ий і 65-ий: якщо рахувати дорогу в обидва кінці, вийде по 30 кілометрів! Трохи коротший маршрут №42 - 28 км. А найкоротші рівненські маршрути - 32-ий (11 км), та 55 і 56 (по 12 км).
Відкриймо Рівне разом!
При підготовці статей використовуються матеріали сайту "Вiртуальне мiсто Рiвне" © www.rivne.org. Також висловлюємо подяку за допомогу в підготовці матеріалу начальнику управління транспорту і зв'язку Рівненського міськвиконкому Віталію Миронюку.

автомобіль, автомобілі, маршрутки, транспорт, рух транспорту, громадський транспорт, пасажирський транспорт, Відкрий Рівне
Рівненська громада отримає майже 12 млн грн на будівництво водопроводу

Рівненська громада успішно пройшла третю фазу Програми відновлення України, яка реалізується за підтримки Європейського інвестиційного банку.
переглядів: 20
Яку погоду чекати сьогодні на Рівненщині

У середу, 10 квітня, в Рівненській області прогнозується похмура погода.
переглядів: 102
Ділків із Сарненщини судитимуть за допомогу ухилянтам перетнути кордону

На Сарненщині судитимуть шістьох осіб за організацію незаконного перетину кордону для 9 ухилянтів
переглядів: 257
Рівненська громада залучила значну субвенцію на будівництво водопроводу в Тинному

Рівненська міська громада стала успішним учасником третьої фази Програми відновлення України, що реалізується за підтримки Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), та отримає значну субвенцію у розмірі 11 мільйонів 750 тисяч гривень на будівництво водопроводу.
переглядів: 246
Вночі до -5°C, ожеледиця та сильний вітер – прогноз на 10 квітня

Погіршення погоди на Рівненщині прогнозую синоптики 10 квітня. Завтра очікуються сильні заморозки до -5°C, ожеледиця та пориви вітру до 20 м/с
переглядів: 279