Ми у Facebook
13.09.2015, 12:00

Ігор Мічуда: "Кваліфікований голова ОСББ "підніме" будинок за три роки"

Все більше мешканців багатоквартирних будинків Рівного замислюються над тим, щоб перейти від "жеківського" обслуговування до створення ОСББ. Адже після прийняття змін до законодавства усі оселі стають приватними, держава за них більше не відповідає, а люди упродовж кількох місяців мають зробити вибір.
Голова ради голів ОСББ Рівного та начальник управління ДАБІ у Рівненської області Ігор МІЧУДА пояснює, чому власникам квартир варто взяти майбутнє у свої руки і об’єднуватися:

– Насправді часу не так вже й багато, як здається. Якщо мешканці нічого не вирішать, то будинком керуватиме та компанія, яку призначить міська влада. Добре, якщо потрапите в надійні руки, а якщо ні? А ОСББ – це приватна оселя, де простіше навести лад, бо господар чітко знає недоліки і йому небайдужий стан його майна. Тижня більш ніж достатньо, щоб ознайомитися з будинком. Далі поступово робиш собі графік, виносиш його на обговорення правління – і все, починаєш роботу.

– Скільки часу потрібно, щоб будинок змінився на краще? Щоб дах не протікав і у під'їзд було не соромно зайти?


– Я переконався у тому, що хороший голова ОСББ за три роки приводить будинок до нормального стану, беручи участь у різних програмах. У першу чергу робиться дах або заміна каналізації та водогону, потім ставиться лічильник тепла, а тоді вже починаються внутрішньо-опоряджувальні роботи. Ось приклад успішного управління будинком — на вулиці Князя Володимира, 73 вже взялися за клумби, квіти і сітки від голубів. Це ж не є найголовнішим для проживання, чи не так? Але це свідчить, що все інше приведено до ладу і що голова ОСББ має план і сумлінно його виконує.

Рівненським ОСББ додали бюджетних грошей на утеплення

– Які ще є переваги в ОСББ перед іншими формами управління?

– Можна брати участь у муніципальній програмі сталого розвитку на більш вигідних умовах – співфінансування вже буде не 50/50, а таке, де 80% коштів дає місто, а мешканці збирають тільки 20%. Скажімо, на Д.Галицького, 4 тільки за минулий опалювальний сезон зекономили понад 180 тисяч гривень, бо вчасно скористалися програмою і встановили тепловий лічильник. ОСББ там існує 9 років.

– Скільки ОСББ нині створено у Рівному?

– Вже є близько 180, а всього будинків у місті – понад 1400. Мало не кожного дня ми виїжджаємо на запрошення мешканців і надаємо їм консультації.

– Які виникають труднощі?

– Коли люди створюють ОСББ, треба добре думати, кого поставити на чолі. Минулого тижня я був на загальних зборах мешканців вул. Соборної, 273, які хочуть змінити свого голову. Будинок у жахливому стані, бо за шість років він абсолютно нічого не зробив! Люди здавали по 500-600 гривень з квартири на тепловий лічильник, але ніхто з них не має відповідних документів про те, що заплатили. Хоча ці кошти мали би прийматися на безготівковий рахунок, з якого оплачуються всі послуги. Більше того, я маю інформацію, що він не проживає у тому будинку і мешканці його розшукують! Після нашої розмови мешканці створюють нове правління і замінять цього голову на справді відповідальну та працьовиту людину. Якщо достойного кандидата у будинку немає, мешканці можуть найняти кваліфікованого управителя з тих голів ОСББ, які вже мають досвід.

– Де рівняни можуть отримати безкоштовну консультацію щодо створення ОСББ?

– Мій заступник Роман Алексійчук завжди є на зв'язку за телефоном 45-02-03. Ми готові прийти особисто і дати вичерпні відповіді на всі запитання, що непокоять мешканців – від субсидій до ремонту та особливостей утримання будинків.

Питання від рівнян, що стосуються сфери обслуговування будинків

"Зрозуміло, що ОСББ – це зареєстроване об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, створене для користування, обслуговування та управління своїм будинком. А де можна отримати детальну інформацію про те, як створити ОСББ?"
Ірина ДОВГА, мешканка будинку № 24 на вул. Є. Коновальця.


– Усю необхідну інформацію (і не лише інформацію, а й практичну допомогу) можна отримати, звернувшись до громадської організації "Рада голів ОСББ м. Рівне" за телефоном 45-02-03. Також можна запросити наших фахівців на зустріч з мешканцями, під час якої вони дадуть вичерпні відповіді на всі питання, які вас цікавлять. Останнім часом такі зустрічі ми проводимо практично щодня.
А тепер по суті. За законом, аби створити ОСББ, необхідно зробити п’ять кроків. Перший – організувати ініціативну групу мінімум з трьох власників житла у будинку. Другий – не менше ніж за два тижні повідомити всіх власників квартир про заплановані збори із вказаною датою і місцем. Третій – у державного реєстратора чи нотаріуса отримати інформацію про власників приміщень. Четвертий – підготувати документи (проект статуту, протокол установчих зборів і надати їх усім учасникам). І п’ятий – якщо назбирається більше ніж 50 відсотків власників житла і ще один голос "за", то можна реєструвати ОСББ у реєстраційній службі. Об’єднання вважається створеним з моменту видачі свідоцтва про державну реєстрацію.

Головний “будівельний ревізор” Рівненщини Ігор МІЧУДА


"Багато чула про переваги ОСББ над жеком, але мало що зрозуміла. Чи не могли б розтлумачити?"
Віра Григорівна ПОЛЯКОВА


– Те, що в будинках, де створено ОСББ суттєво підвищується якість житлово-комунальних послуг, не порожні слова, а факт, доведений успішною діяльністю багатьох об’єднань. Завдяки чому це досягається? По-перше, ОСББ може прийняти будинок на свій баланс і самостійно здійснювати експлуатацію будинку або визначає експлуатаційну організацію. Об’єднання укладає прямі договори з підприємствами, що поставляють газ, воду та тепло, займаються вивезенням сміття, ремонтом. У результаті цього ОСББ отримує можливість впливати на виконавців робіт та контролювати якість житлово-комунальних послуг, шляхом вибору підприємств, які надають комунальні послуги. 





На правах реклами