Як журналістам знаходити експертів, а експертам — частіше фігурувати в ЗМІ
Проєкт покликаний зміцнити свободу слова в Україні, поліпшити якість журналістських матеріалів, зрівняти шанси організацій і окремих експертів на отримання високоякісного піару в ЗМІ завдяки власним знанням і проявленій активності (на противагу розмірам бюджетів і наявності "налагоджених" зв'язків у медіа-середовищі).
Чим програма корисна журналістам і експертам
Головна пропозиція HelpSMI журналістам - це доступ до людей, які розуміють переваги співпраці з медіа для розвитку власної кар'єри чи довгострокового успіху своєї організації. Їх не потрібно вмовляти дати коментар. Вони з повагою ставляться до дедлайнів. Експерти надають відповіді відразу, якщо мають корисну інформацію.
Протягом року про існування сервісу проінформували десятки тисяч потенційних експертів. Створюючи запит у системі HelpSMI, журналіст може бути певен: інформація дійде до найактивніших українських фахівців у тій чи іншій тематиці, які не обмежуються роботою з двома-трьома "перевіреними" медіа і Фейсбуком, а прагнуть охопити публікаціями максимально широку аудиторію.
Ключова пропозиція експертам - можливість постійно "опинятися в потрібний час у потрібному місці". Тобто, вчасно дізнаватися про матеріали, які готуються до публікації, і ставати їх частиною, надаючи якісну інформаційну допомогу журналісту. Модель взаємовигідної співпраці, - коли журналіст відштовхується від редакційного інтересу, а експерт прагне увійти і закріпитися в медіа-просторі, - зберігає організаціям серйозні гроші, час і сили.
Як саме працює програма?
Запит формулюється один раз і відправляється всім експертам, які є в базі, в один клік. Якщо вас, наприклад, зацікавила тема реформування ринку енергетики, то такий запит буде відправлений 199 зареєстрованим користувачам. У кого з них знайдуться час і знання для конструктивної відповіді - той зв'яжеться з вами електронною поштою.
Експертам потрібно пройти просту реєстрацію, обов'язково вказати адресу електронної пошти, місце роботи і позицію, лінки на профілі в соцмережах і теми, які експерт хоче і може професійно коментувати. На пошту буде приходити список актуальних запитів за вказаними темами.
За допомогою платформи створюються матеріали, які викликають інтерес в українського читача
“Якщо компанія або окрема людина ставлять перед собою завдання збільшити кількість згадок у ЗМІ, то за допомогою нашого сервісу зробити це дуже просто, тому що ви реагуєте на вже наявні, реальні запити від журналістів. Немає потреби генерувати інформаційні приводи, витрачати ресурси на створення і розповсюдження матеріалів. Надаючи відповідь на запитання журналіста, ви допомагаєте йому виконати конкретне професійне завдання, тим самим створюючи собі репутацію знавця, а не спамера. Так вибудовувати відносини з представниками ЗМІ і простіше, і приємніше. Крім того, відповідаючи на запитання, ви отримуєте шанс "засвітитися" в редакційному, дійсно цікавому читачам матеріалі на популярну в цей момент тему - тобто у вас з'являється можливість опинитися на головній сторінці видання. А це набагато більш приваблива з точки зору піару можливість у порівнянні зі стандартним розміщенням прес-релізу у млявих частинах сайту.” - коментує ключову пропозицію HelpSMI засновниця проєкту Анастасія Ширіна.
Хто користується послугами платформи?
На сьогодні сервісом користуються більше 4000 осіб. З них близько 1500 журналістів (сайт 24 каналу, Еспрессо TV, УНІАН, Укрінформ, газета "Сегодня", Новий канал, приклади регіональних - запорізька газета "Суббота плюс", донецьке видання "Знамя индустрии", західноукраїнські інформаційні агентства "Дивись.info" , "Syla.News", "Vsim.ua" - пишеш ти, коментує Хмельницький, "0552" - сайт міста Херсона і т.д.). З'явилися й перші закордонні ластівки - китайське інформаційне агентство Сіньхуа звернулося на HelpSMI по думку українських експертів і зробило ряд публікацій щодо теми президентських виборів в Україні в 2019 році.
З іншого боку, активно відповідають на запитання ЗМІ 2500 експертів. Це представники органів влади, аналітичних та дослідницьких структур, університетів, НГО, приватних компаній, міжнародних корпорацій і дипломатичних організацій.
Які теми піднімаються найчастіше?
Найбільше журналістів HelpSMI цікавлять розвиток української економіки і соціальні питання. У топ-5 категорій потрапили "Політика", "Право" та "Бізнес". Якщо проаналізувати більш вузькі економічні теми, то серед них найбільшою популярністю користуються "Фінанси", "Інфраструктура" і "Технології". Запити на інформацію щодо "Медицини" і "Освіти" найчисленніші в соціальній сфері. Менше журналісти цікавляться маркетингом і піаром, розвитком електронного урядування та логістики в Україні.
У яких питаннях експерти виявляють найбільшу активність?
Найбільше відповідей отримують запитання на тему розвитку бізнесу, маркетингових та рекламних тактик. Також величезна активність спостерігається в сферах коментування політичних процесів і психологічних особливостей поведінки людини. Експерти в сферах медицини, екології та освіти стабільно затребувані журналістами, і поки що практично не стикаються з явищем конкуренції на платформі.
Історії успіху HelpSMI
За допомогою платформи створюються матеріали, які викликають інтерес в українського читача. Найпершою історією успіху стала стаття Укрінформу "Шість обов'язків пацієнтів після медреформи", яка була написана в грудні 2017 і нині набрала 9 700 переглядів. Матеріал "Українські заробітчани в Польщі: як зміняться правила", представлений на сайті 24 каналу, зацікавив 33 000 співвітчизників. Експерти платформи також допомогли журналісту газети "Сегодня" написати хіт про електрокари в Україні. Стаття під назвою "Бум" зелених машин у світі: чому Україна досі не виробляє електромобілі" може похвалитися 8 700 переглядами і 122 shares в мережі Фейсбук. Протягом місяця завдяки взаємодії на платформі виходить у середньому 50 нових, високоякісних матеріалів.

УЗД при жировій хворобі печінки: чому зміни видно раніше, ніж у крові

Жирова хвороба печінки (ЖХП) — це повільний процес, який спочатку проходить безсимптомно. Орган працює, зберігає форму, не болить — і саме тому пацієнт дізнається про проблему запізно.
переглядів: 110
Де у Рівному здати батарейки на утилізацію: список адрес

Жителів Рівненської громади закликають пам’ятати: викидати відпрацьовані батарейки та літієві акумулятори у загальні сміттєві контейнери ЗАБОРОНЕНО!
переглядів: 369
Чи потрібно нести паску та крашанки на кладовище у Провідну неділю

Провідна неділя, або Радониця, — особливий день у православній традиції, коли віряни відвідують кладовища, щоб вшанувати пам'ять померлих родичів.
переглядів: 505
День психолога 23 квітня: найкращі вітання з професійним святом

23 квітня — Всеукраїнський день психолога — професійне свято всіх, хто щодня допомагає іншим долати внутрішні кризи, розуміти себе та будувати гармонійні стосунки з навколишнім світом.
переглядів: 471
Фестиваль тюльпанів "Волинська Голландія": скільки коштують квитки

Популярний квітковий фестиваль "Волинська Голландія" стартує вже цієї пятниці, 25 квітня. На квіткове поле можна буде зайти й безкоштовно, але для певних категорій осіб.
переглядів: 486