Ми у Facebook
29.10.2021, 14:35

Рівне без доріг та ремонтів або що насправді криється за тарифом 1,9

Новина про те, що сьогодні рішенням виконавчого комітету Рівнеради для населення буде застосовано тариф на рівні минулого року, що становить 1913, 16 грн. за гігакалорію викликало неоднозначну реакцію від самих же мешканців.
Частина з рівнян переконана, що це абсолютно правильне рішення. Адже люди і так живуть на межі бідності та не матимуть можливості сплачувати за опалення за обґрунтованими тарифами. Інші ж побачили всю глибину цього питання, розуміючи, що місто фактично наступного року залишається без бюджету року і добре розуміють інтереси представників «зеленої влади» в області на чолі з головою ОДА Віталієм Ковалем. Адже саме команда слуг народу прагнуть, щоб місто за кожною додатковою гривнею фінансування важливих громаді проектів їздило «на поклон» до столиці.

Давайте ж разом розбиратися, що насправді криється за тарифом 1,9 і чому приводів для радості в його застосуванні не так вже і багато?!

- Хліб не може коштувати 10 гривень, якщо його собівартість 18

Так і з тарифами на опалення. Не може обґрунтованим бути тариф на рівні минулого року, якщо всі складові, які його формують здорожчали. Добре те, що місцева влада з перших же днів, коли було оголошено підвищення вартості опалення майже на 70% , змусила «Рівнетеплоенерго» сідати за стіл переговорів та привести ціну до економічно обґрунтованої. Саме цей тариф і затвердив виконком. Це логічно, адже тариф повинен бути економічно обґрунтований, не допускається встановлення тарифу нижче економічно обґрунтованого, тобто такого, який не покриває витрати для надання послуг.

- Обіцяють компенсацію, але тільки на словах

Коли «зелена влада» говорила про важливість підписання Меморандуму та погодження цін для населення на рівні минулого року, то наголошувала на компенсації. І скільки б Віталій Коваль не виступав з своїми гучними заявами на сесіях Рівнеради щодо компенсацій різниці в тарифах від держави, їх як не було, так і швидше за все не буде. Бо ж Зеленському і його команді вірити – ну ви і самі знаєте!
Згідно із Законом України “Про ціни й ціноутворення” неможливо встановити економічно необґрунтований тариф, якщо для цього не передбачено джерело погашення цієї різниці. Все решта суперечить чинному законодавству, це пустопорожня балаканина, політиканство і непрофесіоналізм. Тариф має покривати витрати виконавця, аби якісно надавати послугу до кінцевого споживача. Тому дії виконавчого комітету щодо затвердження тарифу, а після того застосування нижчого тарифу для населення – це логічні рішення, які відповідають законодавству.

- Економіка і логіка проти 1,9

В Меморандумі уряд обіцяв додати 4% податку з доходів фізичних осіб, за словами голови Рівненської ОДА, це становитиме близько 54 мільйонів гривень. Але де ж візьметься високий рівень ПДФО, якщо ми потроху входимо в локдаун, а обмеження «червоної зони» точно вплинуть на бізнес, а точніше на призупинення його розвитку.

Навіть якщо і щось таке нам «світить», хоч і не точно – це лишень сьома частина того, скільки треба Рівному для компенсації різниці в тарифах. Бо за попередніми даними, сума компенсації становитиме близько 260 мільйонів. То ж добряча діра лишається. А поки нема компенсаторів, то всі ці мільйони, які можна було б використати для розвитку міста, йдуть на компенсацію ганебної енергетичної політики уряду.

- Рівне без доріг, ремонтів та міських програм

Після погодження застосування для населення тарифу на рівні минулого року, слуги народу, які навіть не починали йому служити, показують, що це найбільша перемога. Але найбільше АЛЕ в тому, що компенсовувати різницю у тарифах доведеться самим же рівнянам. Чому? Бо у кожного з нас, платників податків у цій громаді, як казав підчас виконкому мер, є дві кишені, якими він може розпоряджатися - своя особиста і міський бюджет. Виходить, що людям показують картинку, щоб вони не витрачали більше грошей на тепло з особистої кишені, а «витрясли» всі свої гроші зі спільної кишені – бюджету розвитку міста.

Іншими словами, уряд все одно грабує рівнян - питання тільки, що не з однієї кишені, а відразу з двох. Надійно прикриваючи третю кишеню – державний бюджет, з якого не дає жодних компенсацій на фінансування проектів, де реально можна отримувати свої «відкати» на «великому крадівництві» та мати конкретні «ліві» мільйонні заробітки.

Кому ж треба, щоб у Рівному працювали муніципальні програми, відбувалися ремонти доріг, виділялися компенсації для бізнесу, проводилися ремонти медичних та освітніх закладів з міського бюджету?! Тільки рівнянам. Центральна влада ж хоче, щоб за кожною гривнею їздили до них у Київ за погодженням, тим самим реформа децентралізації нівелюється повністю.

Все це підтвердження того, що грати на камеру дуже легко. А от реально робити щось на благо територіальної громади, депутатом якої ти є, значно складніше. Але Віталію Ковалю то не вперше. Він має гарний приклад президента, який грав і продовжує грати роль того, хто піклується про народ.

Насправді ж місцеві слуги, які і їх київські колеги, більше думають про красиві слова, прикриваючи ними, рішення, які вбивають місцеве самоврядування та тягнуть всі кошти під нуль з другої кишені рівнян – міського бюджету.





На правах реклами