Ми у Facebook
02.08.2023, 12:34

Ірландський віскі: історія злетів і падінь

Сьогодні віскі міцно асоціюється з прикметником «шотландський», але так було не завжди. У середині XIX століття саме Ірландія вважалася найбільшою країною-виробником цього напою з часткою, що перевищувала 60%. А столицею світового виробництва віскі був Дублін, де розташовувалася більшість найбільших світових винокурень.
Але вже наприкінці XIX століття галузь почала котитися по похилій, багато в чому – через посилення конкуренції з шотландським скотчем. Як підсумок, до початку 60-х років минулого століття в країні працювало лише кілька винокурень, причому в Дубліні їх не залишилося зовсім. Валове виробництво скоротилося з пікового значення в 12 мільйонів ящиків (початок XX ст.) до 400 тисяч.

80-ті: початок відродження


Саме в цей період відзначається зростання виробництва. Варто зазначити, що зростання популярності віскі Ірландії пов'язане з придбанням Irish Distillers, об'єднанням ірландських виробників віскі, французьким алкогольним гігантом Pernod Ricard.

Французи інвестували в галузь чималі кошти, що дало змогу зрушити з мертвої точки. Але справжній бум стався в останнє десятиліття: починаючи з 2010 року кількість винокурень зросла в шість разів, з 4 до 24. Рівень продажів зріс більш ніж удвічі, склавши 12.5 мільйонів ящиків.

Нині на частку цього різновиду віскі припадає 5% світових продажів, а річні темпи зростання – найвищі. Хоча скотч і бурбон продовжують займати лідируючі позиції, irish whiskey демонструє вражаючий прогрес.

Нові винокурні, нові смаки


Як ми вже зазначали, кількість віскікурень за останнє десятиліття зросла вшестеро, причому планується відкриття ще 20 нових.

У цьому аспекті знаменною стала поява віскікурні Teeling 2015 року: до цього в Дуліні така подія траплялася востаннє понад століття тому. Слід врахувати, що справа ця дуже витратна, а, згідно з місцевим законодавством, старт продажів напою можливий тільки через три роки після початку процесу виробництва.

Сьогодні Тілінг можна купити з 24-річною витримкою (це віскі з батьківських запасів, він теж цим займався), наприклад, в онлайн-маркеті алкогольних штук MAUDAU. Пляшка 0.7 л 46% Teeling Single Malt коштує понад 2000 грн.

Вода життя


Справедливості заради зазначимо, що найбільш «розкрученим» брендом все ж таки вважається Jameson, багато в чому – завдяки інвестиціям від міжнародних алкогольних брендів, насамперед Pernod Ricard.

Крім інвестицій, відродженню галузі сприяла правильна маркетингова політика з боку місцевої асоціації віскі, що включає віскі-туризм. Згідно зі статистикою, стару неробочу віскікурню в Дубліні щороку відвідує більше туристів, ніж аналогічні об'єкти на батьківщині whiskey, у Шотландії, або Кентуккі, світовому центрі виробництва бурбона.

На думку експертів, темпи зростання виробництва віскі родом з Ірландії будуть позитивними ще щонайменше 8-10 років. Про популярність напою свідчить і статистика продажів онлайн-маркету Маудау, каталог якого містить понад сорок найменувань брендів, що виробляють цей міцний алкоголь. З мінусових трендів відзначимо збільшену кількість підробок, що, втім, теж свідчить про затребуваність напою.






На правах реклами