Ми у Facebook
13.11.2003, 08:50

З ожеледицею боротимуться по-київськи

Нещодавно облавтодор придбав дві установки для боротьби з ожеледицею на автотрасах Рівненщини. Відтепер шляховики працюватимуть по-київськи, ба, навіть, по-європейськи. Адже саме такі технології й техніку застосовують у столиці та в європейських країнах. Про це наша розмова з директором дочірнього підприємства “Рівненський облавтодор” Ігорем Павлусем.
— Пане Ігорю, що ж це за диво-машини такі, що здатні впоратися з ожеледицею без піску?
— Нічого тут дивного немає. Вся Європа вже з десяток років використовує не пісок із сіллю, а розчин солі для поливання доріг під час ожеледиці. Років зо три цю технологію застосовують і київські шляховики. А щодо самої установки, то монтується вона на базі автомобіля МАЗ. Отож, взимку автомобілі будемо використовувати для боротьби з ожеледицею, а в теплу пору року — для перевезення щебеню, піску, асфальту та ін.
— Які її технічні характеристики?
— Машина бере на себе сім тонн соляного розчину. Такої його кількості вистачить для поливу 50 кілометрів траси. Ширина захвату поливом — вісім метрів. Коли врахувати, що одного розкидача піску вистачає на посипання 15 кілометрів дороги, то одна поливальна машина замінить нам три розкидачі.
— Отож, переваги цих установок очевидні…
— Безперечно. По-перше, у декілька разів зменшується трудомісткість робіт. Бо одна справа заготовити сотні тонн піску в кар’єрах, завезти його на бази, змішати із сіллю, а потім вже розсипати по дорозі, і зовсім інша — розчинити кілька мішків солі у теплій воді і полити нею дорогу. По-друге, ця технологія ефективна та зручна: солона вода відразу розчиняє льодове покриття і робить асфальт чистим, а за колеса автомобілів, як і за черевики людей, не чіпляється буро-солона каша.
— А сольовий розчин не впливає на екологію чи техніку?
— Це екологічно чиста технологія. Зрештою, саме пісок у суміші із сіллю і шкодить техніці, як ніщо інше.
— Де ви передбачаєте використовувати нові машини?
— На центральній автотрасі Київ — Чоп. Починаючи від кордону із Житомирською областю і до Рівного працюватиме один автомобіль, а від Рівного і до кордону з Львівщиною — інший. Відповідно і базуватимуться вони у Рівненському та Дубенському дорожньо-експлуатаційних підприємствах. До речі, перед тим, як придбати ці установки, ми послали людей у Київ для навчання роботі на них. Тепер маємо своїх спеціалістів з експлуатації.
— Крім установок потрібна ще й сіль. Чи не так?
— Закупили майже сто тонн. Отже, солі повністю вистачить для роботи машин упродовж осінньо-зимового періоду.
— Нові машини працюватимуть тільки на автомагістралі Київ — Чоп. А на інших яка техніка?
— Звичайні розкидачі піску та снігоочисні машини. До речі, піску та солі заготовили вже вдосталь. А снігоочисна техніка ще з літа стоїть готова до роботи. Крім того, уклали договори з військовими частинами на використання їх техніки, зокрема, “Батів”, які стоять на базі танків. Ці надзвичайно потужні машини виручали нас вже не раз. Але використовувати їх будемо у найекстремальніших ситуаціях.


P.S. Шкода, але у Рівному ми не побачимо роботи нових машин. Бо облавтодор не обслуговує місто. А міське дорожньо-експлуатаційне підприємство підпорядковане безпосередньо управлінню комунального господарства Рівного. Отож, як і десятки років тому, тут посипатимуть дороги і тротуари солоним піском. А значить, місити нам солону кашу у місті — не перемісити…





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ