Ми у Facebook
20.11.2003, 23:22

“Золоті” газети. Економіка проти свободи слова?

У Рівному подорожчав хліб не лише матеріальний, а й духовний. З понеділка газети у кіосках мережі “Кругозір” (колишній “Союздрук”) стали на 5-15 копійок дорожчими. І пов’язано це не з бажанням редакцій друкованих ЗМІ підзаробити якусь дещицю собі на проживання й харчування напередодні виборів.
"Раптово” подорожчали лише місцеві видання: щоденна “ОГО”, “Рівне вечірнє” вівторок), “Волинь”, “Нова Волинь”, “Сім днів”. Частина цих газет для рівнян асоціюються з незалежністю та опозиційністю. За словами генерального директора мережі роздрібної торгівлі періодичними виданнями “Кругозір” Руслана Романюка, підняття цін на друковану продукцію відбулося поступово і в інших продавців, хоча на цьому увагу не акцентували. До того ж у пана Романюка є інформація, що найближчим часом зростуть ціни й на інші рівненські газети. Які саме видання підуть на такий крок, директор не уточнив, мовляв, це комерційна таємниця. Як поінформував в.о. головного редактора тижневика “Сім днів” Василь Герус, через позицію “Кругозору” редакція змушена встановити вартість примірника газети 45 копійок для всіх продавців. Як повідомив секретар Рівнеради Андрій Грещук, три роки тому газета з “Кругозором” підписала угоду, але в ній не була обумовлена жорстка ціна на газету міськвиконкому. Міська влада упродовж тижня спостерігатиме, до яких наслідків призведе підвищення ціни на тижневик. Якщо списання збільшиться, тоді й вживатимуть адекватні заходи.
З пропозицією підняти ціни на газети представники “Кругозору” зверталися і в мережу торгівлі друкованою продукцією “ОГОпрес”. Директор Тетяна Данилова відповіла на це категоричною відмовою:
— До останнього не вірилося, що інші продавці зважаться на такий непопулярний крок, як підняття цін на газети. На мою думку, це вкрай непрофесійно. Допустима націнка на видання 20-40 відсотків від відпускної ціни. Якщо гуртова ціна на газету 20 копійок, то дорожче 30 копійок її реалізовувати не можна. Нові видання для розкрутки дозволяють націнку 50 відсотків. А ситуація, коли газети продають зі стовідсотковою націнкою, абсурдна. Такі кроки відштовхують покупців. Окрім того, нам не хотілося б бути фігурантами у справі про зговір, яку б завів Антимонопольний комітет.
Однак абсурд у Рівному таки стався. І редакції реагують на по-дібне несхвально. Одні обіцяють “ро-зібратися” з розповсюджувачами, інші — відмовляються чути про списання газет. У редакції “Нової Волині” вважають, що підняття цін — ініціатива “зверху” і за таким “економічним” тиском стоять сили, які хочуть обмежити доступ людей до неупередженої інформації. Подорожчання най-більше вдарить, переконаний редактор “Нової Волині” Іван Дем’янюк, по соціально-незахищених верствах населення, особливо пенсіонерам, які не можуть собі дозволити купувати дорогі видання. Якщо підвищується вартість, розмірковує пан Дем’янюк, звужується коло покупців, такий собі економічний спосіб боротьби зі свободою слова.
Шість років досвіду роботи на ринку преси, за словами Тетяни Данилової, показали, що дорожчі газети люди не купують. І якщо відомо, що у сусідніх кіосках ціна нижча, то віддають перевагу саме їм.
Подорожчання газет Руслан Романюк мотивував подорожчанням товарів і послуг по всій Україні:
— У державі зараз дорожчає все: бензин, хліб. Зросли витрати, у тому числі й на зарплати. У нашої фірми зростають витрати, пов’язані з продажем періодичних видань. Скажімо, найбільші статті витрат для газет — сортування і доставка. З малотиражними газетами мороки найбільше. А подорожчали ті газети, які мають маленький наклад і погано продаються. Це не відчувають продавці, у яких один-два кіоски, натомість великі розповсюджувачі змушені компенсувати витрати саме за рахунок збільшення ціни.
І поки підприємці підраховують майбутні прибутки, редактори обговорюють шляхи виходу з ситуації.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ