Ми у Facebook
06.09.2007, 00:00

Мобільний on-line

Все більше і більше людей користуються мобільним телефоном як зручним та необхідним засобом комунікації. Нині навіть певну частину ділових проблем вирішують саме по ньому. Тому знання і виконання правил телефонного етикету просто необхідні, щоб раціонально використати час і потішити партнерів своїми культурними манерами.

Запеклі говоруни виставляють шампанське
— Корпоративні заходи відвідую часто. На такі зустрічі, як правило, збирається близько півсотні людей. І що найцікавіше, розмовляти по мобільному телефону на них дозволяється. Але є невеликий нюанс, — розповів директор компанії “Т34 Комп’ютер-Сервіс” Олексій СИТНИК. — Так-от, якщо хто-небудь почне розмовляти по мобільному телефону, всі радо вітають його бурхливими оплесками, але “запеклий говорун” дякує нам за це “привітання” шампанським. Уявіть, скільки шампанського потрібно купити на таку кількість людей. Такий оригінальний спосіб придумали організатори наших корпоративних зібрань.
На думку Олексія Ситника, певні вимоги спілкування по мобільному існують у кожній організації. Однак не всі можуть дозволити собі таку “розкіш” як дотримання правил мобільного етикету.
— Культуру мобільного спілкування, на мою думку, не можна відділяти від культури взагалі. А у нас, на жаль, остання знаходиться не на високому рівні. Це стосується, зокрема, і поведінки за кермом, ставлення до чистоти. Введення правил, мені здається, не принесе ніякої користі, — вважає Олексій. — Хоча, якщо хочеш, щоб щось робили правильно, треба почати із себе. Культура — це як вірус: треба заразити одного, щоб “інфекція” поширилася на інших і пішла ланцюгова реакція.
Вчити мобільній культурі треба зі шкільної парти
— Мені дуже не подобаються, а інколи навіть дратують телефонні дзвінки під час проведення різних ділових зустрічей. Наша компанія часто організовує семінари. Перед їх початком обов’язково попереджаємо присутніх про вимкнення мобільних телефонів або переведення їх у беззвуковий режим. І це вияв неповаги до себе і до оточуючих, коли під час виступу лунає телефонний дзвінок і людина починає щось шепотіти, а то й голосно говорити, — ділиться думками керівник відділу маркетингу ЗАТ “Агроресурс” Оксана КОРОЛЬ. — Це всім відомо, що у закладах культури, таких як театр, кінотеатр, музей, телефон обов’язково ставлять на беззвуковий режим. Кожна ділова людина повинна знати правила спілкування по мобільному телефону, і не тільки знати, а й дотримуватися. Не варто забувати про оточуючих! Тому потурбуйтеся про те, щоб ваш рінгтон не викликав негативної реакції у людей навколо.
Культура спілкування по мобільному у наших людей низька, вважає Оксана Король:
— Вчити правильно користуватися мобільним треба зі шкільної парти. Нерідко і у школі діти забувають про те, як правильно поводитися із цим “досягненням техніки”. Це слід виховувати, наприклад, можна ввести виховні години у школах чи вузах.
Правило, якого завжди дотримується, Оксана Король: ніколи не бере з собою телефон, коли йде у кабінет до директора.

У театрі телефон має мовчати
— Не завжди те, що стає доступним широкому загалу, приносить благо, — вважає директор Управління страхування у Рівненській області СК “Еталон” Наталія Романова. — Можливо, ми ще просто не звикли до цього рівня розвитку і не вміємо коректно себе поводити. Буває, що невиховано поводять себе люди у театрі. Тільки-но прийдеш подивитися виставу, налаштуєшся на відповідний настрій, як обов’язково у когось задзвонить телефон та ще й рінгтон не надто приємний зазвучить. І головне, що перед початком дійства попереджають, просять вимкнути мобільні. Я у театрі обов’язково вимикаю телефон або ставлю його у беззвуковий режим. Вважаю, що у місцях, де перебуває багато людей, не завжди доречно використовувати мобільні, наприклад, у лікарні. Тут слід враховувати інтереси оточуючих.
Як наголошує Наталія Романова, взяти хоча б водіння. В принципі правила мобільного етикету за кермом знають усі, але мало хто їх дотримується. А під час водіння може поступити дзвінок будь-якого характеру, в тому числі і не дуже приємний для водія, або такий, який негативно позначиться на його настрої чи навіть стані здоров’я. Можливе розсіювання уваги, втрата зосередженості на дорозі, а це — пряма дорога до ДТП.
За “прямий номер” доведеться платити
Найбільші стільникові оператори “Київстар” та “МТС” заявили, що їм вдалося зберегти право надавати послугу прямого номера своїм абонентам. Це стало можливо завдяки домовленостям з “Укртелекомом”, згідно з якими стільникові оператори виплачуватимуть “Укртелекому” компенсацію за використання прямих номерів, пише Комерсант-Україна.
У зв’язку з цим абонентам із прямим номером, що мають безлімітний пакет, тепер доведеться платити за вхідний дзвінок.
— Компанія МТС змінила правила користування послугою “прямого номера” у зв’язку зі змінами нормативного регулювання та змінами в тарифах операторів фіксованого зв’язку, — розповідає прес-секретар “МТС-Україна” Олена Городецька. — Ці зміни стосуються лише абонентів, котрі користуються “безлімітними” пакетами. З 1 вересня правила користування послугою “прямого номеру”, яка надається як додаткова, будуть однаковими для всіх абонентів МТС. Ця послуга стане платною, вона коштуватиме 1,20 гривні за хвилину вхідного дзвінка на прямий номер.
Якщо нові умови обслуговування не влаштовують абонента, він у будь-який момент може відмовитися від послуги фіксованого зв’язку “Прямий міський номер”, оформивши відповідну заяву в будь-якому центрі обслуговування абонентів або відділі прямого продажу компанії “Київстар”, повідомляє офіційний сайт компанії “Київстар”.
Мобільні оператори вважають, що нововведення не вплинуть суттєво на кількість абонентів.
Мобільна безпека на дорогах
По можливості, утримуйтеся від розмов по мобільному телефону під час водіння.
Перед запуском двигуна рекомендовано переводити телефон у беззвуковий режим чи скористатися послугою “голосова пошта”.
Якщо вам необхідно відповісти на дзвінок або передзвонити, знаходячись за кермом транспортного засобу, використовуйте гарнітуру “hands free”. Спробуйте звести розмову до мінімуму і попередьте співрозмовника, що ви за кермом та повинні закінчити розмову якнайшвидше. Відразу завершіть дзвінок у тому випадку, якщо розмова є для вас відволікаючою, емоційною або неприємною.
Ніколи не відсилайте sms і не переглядайте мобільний контент під час водіння.
Не записуйте повідомлення і не дивіться на номери викликів.
Використовуйте мобільний телефон для того, щоб подзвонити за екстреними номерами.
Використовуйте мобільний телефон, щоб допомогти іншим в аварійних ситуаціях.
Щоб повністю убезпечити себе та оточуючих від яких-небудь негативних наслідків, одержавши вхідний дзвінок чи при необхідності подзвонити, слід зупинити машину, припаркуватися, поговорити і лише після цього продовжити рух.
А ви вмієте культурно дзвонити?
Не забудьте відповісти на пропущений дзвінок. У такий спосіб ви виявите свою повагу тому, хто телефонував вам.
Якщо дзвінок несанкціонований, треба з’ясувати, чи має партнер зараз можливість говорити. Якщо ні — попросити перенести розмову на інший час. Якщо ж була попередня домовленість про телефонний дзвінок, але немає впевненості, що партнер про неї пам’ятає, потрібно нагадати про її зміст і назвати себе (доречно повністю представитися).
Телефонна слухавка знімається після другого-четвертого дзвінка. Навіть якщо дзвінок санкціонований, той, хто телефонує, очікує на зв’язок не більше п’яти гудків. Якщо слухавка не піднята, це означає, що абонент не може або не бажає підійти до телефону. Згідно з нормами телефонного етикету вважається, що дзвонити довше неввічливо.
У структурі телефонної розмови можна виокремити кілька етапів:
взаємне представлення: 20 ± 5 секунд;
введення співрозмовника в курс справи: 40 ± 5 секунд;
обговорення питання: 100 ± 15 секунд;
підбиття підсумків розмови, заключні слова: 20 ± 5 секунд.
Оскільки співрозмовники не бачать одне одного, на перше місце виступає інтонація їхньої мови, яка дуже впливає на зміст розмови. На думку психологів, щоб голос лунав рішучіше, краще вести розмову стоячи.
 





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ

Останні новини