29.01.2009, 15:19
Як зекономити та стати лідером
У період кризи в підприємницькому середовищі часто виникають моменти паніки — клієнти відмовляються від замовлень, зростає дебіторська заборгованість, продажі падають, відгуки на рекламні заходи майже нейтральні. Так, це дійсно непростий час для економіки, а для деяких підприємств та фірм це момент істини.
Отже, варто прислухатись до конкретних порад та висновків, які, на мою думку, допоможуть не лише успішно пережити кризу, а й завоювати додатковий сегмент ринку.
Отже, варто прислухатись до конкретних порад та висновків, які, на мою думку, допоможуть не лише успішно пережити кризу, а й завоювати додатковий сегмент ринку.
Насамперед проаналізуємо один із типових “антикризових” кроків керівника фірми: скорочення видатків на рекламу. На перший погляд, абсолютно логічна дія, адже скоротивши видатки, наприклад, на заробітну плату чи сировину, підприємство довго не протримається. А скоротивши рекламний бюджет чи відмовившись від нього, фірма ще певний період отримуватиме відносно стабільні прибутки.
Проблема ж полягає в інерційності клієнтів та споживачів — до вас звертаються в основному “за звичкою”, але зрештою настане момент, коли темпи продажів покотяться донизу й зупинити це без колосальних затрат коштів та часу не вдасться. Саме з цієї причини призупиняти подачу рекламних матеріалів недоцільно — це дорого коштуватиме вам у майбутньому!
Проте мова не йде про бездумне викидання коштів у “рекламну трубу”. Переглянувши медіаплани минулих років, визначте ті напрямки, які принесли найменшу віддачу, тобто визначте ефективність проведених рекламних заходів. Це дозволить не лише збільшити коефіцієнт корисності реклами, а й зменшити видатки рекламного бюджету. Крім того, як свідчить світовий досвід, під час кризи більшість підприємств скорочують витрати на рекламу, конкуренція на ринку знижується, як результат ті, хто продовжує себе рекламувати, захоплюють додаткову частку ринку і нерідко перетворюються на лідерів.
Тож обирати вам, шановні панове підприємці: або залишатись на плаву і впевнено просувати свій бізнес-корабель у бурхливому морі економічного середовища з допомогою рекламних вітрил, або ж повільно (в кращому випадку) йти на дно, бездумно економлячи на всьому, що в майбутньому може принести прибуток.
Ось, що з цього приводу думають самі учасники ринку.
Юрій ПІДГУРСЬКИЙ, виконавчий директор рекламно-консалтингової агенції “Бюро МарТ”:
— У період, коли доводиться переглядати бюджет та заощаджувати кошти фірми, економити на рекламі — недалекоглядно, адже правило “Реклама — двигун торгівлі” ніхто не скасовував. Надходження до бюджету підприємства чи фірми залежать від попиту на товар чи послугу, що пропонується, а один із засобів формування попиту — реклама.
Керівник рекламно-маркетингової компанії “НеоМарк” Андрій ПРОКОПЧУК розмірковує:
— На мою думку, в умовах кризи зросте якість рекламних послуг, і відносини між агентствами та рекламодавцями вийдуть на новий рівень розвитку. Якісно зросте рівень рекламного бізнесу та його учасників.
— У ситуації кризи кошти економити варто, але з думкою про розвиток і перспективу, — вважає Сергій ТИМЧАЮК, генеральний директор “Тойота Центр Рівне “Агат Авто”. — Тому рекламуватися будемо, попередньо проаналізувавши медіаплани минулого року і відкоригувавши його відповідно до нинішніх умов ринку.
На думку директора фірми “Ентер+” Максима ТОМАШЕВСЬКОГО, “в умовах кризи доцільно не скорочувати кількість контактів з клієнтами, а задуматися над оптимізацією цих контактів шляхом ефективного вибору засобів комунікацій, медіаносіїв, способів розміщення рекламних матеріалів та їх творчої подачі, вибору частоти рекламного циклу”.
Проблема ж полягає в інерційності клієнтів та споживачів — до вас звертаються в основному “за звичкою”, але зрештою настане момент, коли темпи продажів покотяться донизу й зупинити це без колосальних затрат коштів та часу не вдасться. Саме з цієї причини призупиняти подачу рекламних матеріалів недоцільно — це дорого коштуватиме вам у майбутньому!
Проте мова не йде про бездумне викидання коштів у “рекламну трубу”. Переглянувши медіаплани минулих років, визначте ті напрямки, які принесли найменшу віддачу, тобто визначте ефективність проведених рекламних заходів. Це дозволить не лише збільшити коефіцієнт корисності реклами, а й зменшити видатки рекламного бюджету. Крім того, як свідчить світовий досвід, під час кризи більшість підприємств скорочують витрати на рекламу, конкуренція на ринку знижується, як результат ті, хто продовжує себе рекламувати, захоплюють додаткову частку ринку і нерідко перетворюються на лідерів.
Тож обирати вам, шановні панове підприємці: або залишатись на плаву і впевнено просувати свій бізнес-корабель у бурхливому морі економічного середовища з допомогою рекламних вітрил, або ж повільно (в кращому випадку) йти на дно, бездумно економлячи на всьому, що в майбутньому може принести прибуток.
Ось, що з цього приводу думають самі учасники ринку.
Юрій ПІДГУРСЬКИЙ, виконавчий директор рекламно-консалтингової агенції “Бюро МарТ”:
— У період, коли доводиться переглядати бюджет та заощаджувати кошти фірми, економити на рекламі — недалекоглядно, адже правило “Реклама — двигун торгівлі” ніхто не скасовував. Надходження до бюджету підприємства чи фірми залежать від попиту на товар чи послугу, що пропонується, а один із засобів формування попиту — реклама.
Керівник рекламно-маркетингової компанії “НеоМарк” Андрій ПРОКОПЧУК розмірковує:
— На мою думку, в умовах кризи зросте якість рекламних послуг, і відносини між агентствами та рекламодавцями вийдуть на новий рівень розвитку. Якісно зросте рівень рекламного бізнесу та його учасників.
— У ситуації кризи кошти економити варто, але з думкою про розвиток і перспективу, — вважає Сергій ТИМЧАЮК, генеральний директор “Тойота Центр Рівне “Агат Авто”. — Тому рекламуватися будемо, попередньо проаналізувавши медіаплани минулого року і відкоригувавши його відповідно до нинішніх умов ринку.
На думку директора фірми “Ентер+” Максима ТОМАШЕВСЬКОГО, “в умовах кризи доцільно не скорочувати кількість контактів з клієнтами, а задуматися над оптимізацією цих контактів шляхом ефективного вибору засобів комунікацій, медіаносіїв, способів розміщення рекламних матеріалів та їх творчої подачі, вибору частоти рекламного циклу”.
Категорія: Новини > Життя
Автор: Анатолій БОЙКО,Переглядів: 1648Інші статті рубрики:
Куди подівся перший рівненський дуобус
Свого часу він став новинкою у нашому місті – тролейбус-гібрид, який міг їздити і від мережі, й власним ходом, користуючись пальним. Майже десятиліття тому, наприкінці березня 2016 року КП "Рівнеелектроавтотранс" оголосило про відкриті торги на придбання тролейбусів для міста.
переглядів: 136
Що можна і не можна робити, на які прикмети звернути увагу
Дізнайтеся, що може обіцяти сьогоднішній день, 23 січня.
переглядів: 102
На Рівненщині відкрили новий навчально-практичний центр
У Рівненському професійному коледжі автомобільно-механічних технологій відкрили сучасний центр обробки металу.
переглядів: 314
У Рівненському ліцеї №8 відновили очне навчання
З 22 січня у Рівненському ліцеї №8 відновлюється очне навчання.
переглядів: 305
Свята та іменини: День Соборності України
22 січня 2025 року — середа. 1064-й день війни в Україні.
переглядів: 310