Ми у Facebook
05.08.2009, 15:53

Скільки коштують дороги до Євро-2012

Для будівництва доріг компанія “ОНУР” запустила асфальтний завод

“Криза кризою, а життя продовжується”, — констатує начальник Служби автомобільних доріг в Рівненській області Юрій БОГДАНОВИЧ. За його словами, 70 відсотків запланованих будівництв та ремонтів доріг до Євро-2012 здійснять протягом 2009 року. “ОГО” дізнавалася, які дорожні проекти вже завершуються, а які — ще у планах.
— Юрію Адамовичу, наскільки мені відомо, потроху завершуються дорожні роботи під Корцем.
— Так, до кінця року компанія “ОНУР” має здати першу ділянку — 30 кілометрів від Корця майже до Гощі. Вони також взяли зобов’язання до кінця року зробити проїзд по цій розв’язці. Тобто в цьому році матимемо нормальну дорогу від кордону Житомирської області до Рівного. Естафету перейняли, до речі, й азербайджанці. Вони важко піднімались, було багато зауважень, але нині серце радується, що вони нарешті зрозуміли свою відповідальність й обіцяли до жовтня закінчити об’їзну до Рівного через Колоденку. Я думаю, що 70 відсотків запланованого до Євро-2012 ми зробимо за 2009 рік. Практично у 2010 році ми здаємо в експлуатацію усю трасу Київ–Чоп.
— У той же час не надто втішна ситуація з трасою Київ–Ковель…
— Ми заборгували в минулому році 83 мільйони гривень по цьому будівництву. Зараз ця дорога вже є в переліку Кабміну на фінансування. Все ж сумно констатувати, що Україна має суттєві проблеми надходження грошей на спецфонд по нашій галузі. Ті джерела фінансування, яке йде на дороги, сьогодні поповнюють лише на 40 відсотків. Ми змушені гасити дуже багато кредитів, які набрали наші попередники. Особливо по Одеській області, де розпочали ті об’єкти, за які поки що не варто було й братися!
— Скільки ж виділили на будівництво по трасі Київ–Ковель?
— 83 мільйони гривень боргу буде погашено за державний кошт і фактично 137 мільйонів гривень буде використано на саме будівництво. На це, до речі, підуть також кошти з кредиту у 400 мільйонів доларів від Міжнародного банку реконструкції та розвитку (у липні цьогоріч ВРУ прийняла Закон “Про ратифікацію договору позики (Проект покращення автомобільних доріг і безпеки руху) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку” і таким чином дала дозвіл на те, щоб Україна позичила у МБРР 400 мільйонів доларів. До слова, початкова разова комісія, яку позичальник платить банку, складає 0,25 відсотка суми позики. Відсоток, який підлягає сплаті Україною за кожен відсотковий період, повинен виплачуватись за ставкою, рівній ставці LIBOR для валюти позики плюс перемінний спред. – авт.) Наразі ми працюємо над тим, щоб забезпечити проїзд від Житомирської області до Сарн, реконструюємо міст біля Кузнецовська через річку Стир. Тобто перше, що робитимемо — це мости, щоб не блокувати рух. Маємо здати її за проектом до 2011 року.
— А тендер по Рівне–Луцьк вже провели?
— Так. Цьогоріч проводимо там капітальний ремонт. Проведено тендер на ділянку з Волинської області до Клеваня. Його виграла турецька компанія “ОНУР”, яка вже розпочала роботи. По другій ділянці — із Карпилівки на Бронники — маємо теж дуже серйозний проект. Це буде шляхопровід, де буде проїзд під низом. На жаль, змушені там робити багато зносів, і майданчики біля школи в тому числі. На третій проект — після Бронників — за 20 днів оголосимо тендер. На проект виділено державних 40,5 мільйона гривень. Думаю, ми їх освоїмо вже у 2009 році.





На правах реклами