Ми у Facebook
31.01.2011, 16:11

Український варіант пенсійної реформи м’якший за європейську — Тігіпко

Дві третини пенсіонерів отримують пенсії менше 1000 гривень, а дефіцит Пенсійного фонду значний. Цю недоїмку доводиться компенсувати за рахунок держбюджету, відбираючи ресурси у вчителів та лікарів, відмовляючись від державних інвестицій і створення нових робочих місць.
Про це повідомляє Сергій Тігіпко на своїй сторінці у соціальній мережі
facebook.com

Солідарна система собі вичерпала і нам необхідно її реформувати.

Тому ми плануємо впровадити ряд альтернатив солідарній системі.

Так, накопичувальне пенсійне страхування допоможе відновити іпотечне кредитування. Кошти, які будуть зберігатися на особистих рахунках громадян з впровадженням другого рівня пенсійної системи - накопичувального страхування - допоможуть збільшити інвестиції, необхідні для розвитку економіки. Другий рівень, безумовно, може бути впроваджений тільки через кілька років, коли буде збалансований бюджет Пенсійного фонду, адже частина грошей потрібно буде забирати із солідарної системи, тому що збільшувати навантаження на людину або підприємство ми не можемо і не маємо права. Другий рівень - це персональні рахунки людей, на яких не просто будуть накопичуватися суми щомісячних внесків. Вони будуть "працювати" і давати інвестиційний дохід, який повернеться в царині істотно збільшений розмір пенсії. Крім того, кошти другого рівня можна буде залишати у спадщину.

Після введення обов'язкового накопичувального пенсійного страхування необхідно впроваджувати третій рівень пенсійної системи - добровільне пенсійне страхування. Саме трирівнева система найбільш збалансована, і здатна забезпечити безбідну старість літнім людям. Коли ми будемо мати працюючий другий рівень пенсійної системи та особисті пенсійні внески будуть працювати і приносити інвестиційний дохід, то ми зможемо впровадити третій рівень, який у нас вже прописаний. Тоді люди зможуть додатково відраховувати частину своєї зарплати у недержавні фонди, і тільки тоді у нас буде збалансована пенсійна система. Такий досвід вже є в багатьох країнах, і це суттєво впливає на розмір пенсії. Там, де така система працює, коефіцієнт заміщення пенсії становить 60-70% від заробітної плати, а а в деяких країнах пенсіонери отримують більше, ніж у той час, коли вони працювали. До цього ми і повинні прагнути. Необхідно розробити стимули, щоб кожен розумів: є солідарна система, де мене підтримують мінімально. Хочу більш вагому пенсію - треба думати, скільки я відраховую на свій персональний рахунок.

Крім того, пенсійна реформа повинна супроводжуватися заходами щодо виведення економіки з тіні та легалізації зарплат. Необхідні економічні стимули, які зацікавлять і роботодавця, та найманого працівника вийти з тіні. Зокрема, цьому сприятиме новий Податковий кодекс, який набрав чинності з першого січня. А наступним кроком стане зменшення внесків до соціальних фондів.
Розмір відрахувань до соціальних фондів в Україні сьогодні один з найвищих - більше 40%. Якщо ми хочемо легалізувати зарплати, слід зменшити це навантаження. І уряд наступним кроком має намір ініціювати вирішення цього питання. Якщо ми скоротимо соціальні внески на 4-5%, то зможемо наблизитися до середньоєвропейських показників.

Сьогодні в держсекторі середня зарплата становить 2400 грн, а в приватному - 1800 грн. Якщо б у приватному секторі підняли зарплати хоча б до 2400 грн, ми б отримали додатково 19 млрд грн внесків до пенсійного фонду. Мова, зрозуміло, не стільки про збільшення зарплат, скільки про виведення їх з тіні. Тому я поставив завдання до кінця березня внести до Верховної Ради комплексний проект закону про легалізацію зарплат і робочих місць. Необхідно, зокрема, передбачити збільшення адміністративної відповідальності за незареєстровані робочі місця.
Окремо хочу сказати, що вважаю скорочення пільг на проїзд у метро для пенсіонерів неприпустимим. Не можна забирати у людей раніше надані пільги. Це повинно бути правилом.
У цілому, український варіант пенсійної реформи набагато м'якше європейських. Європейські країни активно прощаються з політикою соціального популізму. Наприклад, в Іспанії збільшений обов'язковий вік виходу на пенсію з 65-ї до 67-и років. Головною метою реформи є зниження боргу держави, який в умовах кризи досяг загрозливих розмірів. Іспанська економіка ще недавно була локомотивом економічного розвитку ЄС. Але це не позбавляє суспільство і владу від необхідності подивитися правді в очі: країна не може залишатися конкурентоспроможною та інвестиційно привабливою в умовах стрімкого збільшення соціальних виплат і боргів.

Я думаю, що в України немає альтернатив пенсійної реформи. Уряд розробив більш м'який з точки зору соціальних наслідків варіант реформи в порівнянні з тими, які вже реалізовані в Іспанії, Франції, Греції, Португалії. Але нічого не робити в цьому напрямку буде великою помилкою. У нас більше немає часу на популізм.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ