24.03.2011, 17:57
Заслужена артистка України Ліна Ізарова: “Професія, у якій можна бути усіма”
Із заслуженою артисткою України, викладачем РДГУ Ліною Ізаровою зустрічаємось у її невеличкій затишній гримерці Рівненського обласного академічного українського музично-драматичного театру. З чорно-білої світлини на стіні грайливо посміхається юна симпатична шатенка. Впізнаю у ній Ліну Тимофіївну і ловлю себе на думці, що час ледь торкнувся її обличчя. Додав хіба що з роками життєвого досвіду та споминів очам.
“Побачив мене і сказав: “Вона моя!”
Ліна Ізарова на сцені з дитинства.
— Мені тоді було шість років, танцювала циганочку біля ялинки, — поринає у дитячі спогади пані Ліна. — Червону крепдешинову спідницю у білі квадратики на виступ позичили у маминої подруги. У вирі танцю я присіла, піднялась і зрозуміла, що спідничка лишилась на землі. Тепер переконана: у театрі потрібно бути готовим до всього. Повинна безвідмовно спрацювати імпровізація.
Навчаючись у школі, дівчинка відвідує драматичний гурток Будинку будівельників у рідному Запоріжжі. З найкращою подругою вирішують усе життя бути разом і подають документи на фізмат у Дніпропетровськ. Товаришка не проходить конкурс, і Ліна з солідарності з нею забирає документи з вишу. Дівчата повертаються у рідне Запоріжжя і вступають до педагогічного інституту. Навчаючись на педагога-психолога, Ліна неодноразово втікає з пар у театральну студію, де знову чує від вихователя настанову “кидати свої педагогії і йти в актори”.
“А чому й ні”, — зрештою наважується Ізарова й паралельно з сесією у Запоріжжі літає літаком на вступні іспити у Київ. Успіх доньки у Київському державному інституті театрального мистецтва ім. І.К. Карпенка-Карого (нині університет) мама сприймає спокійно, але просить не кидати педагогічного. Навчальний рік Ліна проводить вже у столиці і все ще рахується студенткою у Запоріжжі.
Після вишу нововивченій акторці не довелось оббивати пороги у пошуках роботи. Вже на випускних іспитах талант Ліни розгледів член художньої ради республіки, головний режисер вінницького театру Федір Верещагін.
— У мене були головні ролі у трьох дипломних виставах і одна безслівна — служаночки. Саме тоді Федір Григорович побачив мене і сказав “Вона моя!”.
Після довгих умовлянь Ліна погоджується поїхати працювати у Вінницю, де одразу отримує головні ролі.
“Поцілуйте мене. Ви артистка, вам все одно”
Втім, у 1969-му вона все-таки переїжджає до Рівного. Разом з іншими акторами оселяється на другому поверсі театру. Життя тут вирувало до ранку. Після вистави актори починали варити борщі, пити чаї.
— Спочатку я жила з колегою в кімнаті, а потім мені виділили окрему. Директор попросив завгоспа, аби той приніс меблі: стіл, шафку, ліжко. Я бачу, що він носить і носить, і кажу: “Дякую, досить”. А він мені: “Я вас хочу про щось попросити, але мені дуже соромно. Поцілуйте мене. Ви артистка, вам все одно, а мені — приємно”.
У симпатичної акторки були й інші залицяльники — квіти дарували, листи писали, фото з фойє театру викрадали.
Окрім приємних спогадів, є і овіяні смутком. Актриса пригадує, як одразу після похорон свекра у Луцьку змушена була вийти на сцену:
— Наш театр тоді якраз був на гастролях. Я зателефонувала режисеру, пояснюю ситуацію і прошу замінити мене. Аж раптом надвечір йду вулицею, дивлюсь — наш автобус під'їжджає. Серце відчуло, що потрібно підійти. Виявляється, що заміна мені не приїхала. “Режисер сказав, що ви зіграєте”, — пояснили колеги. Отак зробив по-своєму. Через сорок хвилин я вже була на сцені. Лише після вистави на зауваження колеги “А, що це ви, Ліночко, як на похоронах?” з моїх очей хлинув потік сліз.
За день до вистави просить, щоб її не зачіпали вдома
У життєписі акторки — близько двох сотень ролей. Вона ставала перед глядачем Галею у “Циганці Азі”, Яриною в “Селянській честі”, Лесею Українкою у “Пісні про Лесю Українку”, Геленою у “Варшавській мелодії”, Поліною у “Мачусі”. З прем'єр останніх років давно улюбленими рівненській публіці стали образи Миронихи у виставі “Останній строк” та Дульської у “Моралі пані Дульської”.
Ліна Ізарова переконана: кожній жінці, аби почуватись комфортно, потрібна підтримка сильної статі. З чоловіком Святославом вони прожили душа в душу 37 років, виховали сина Максима.
— Коли ще працювала у Вінниці, поїхала з подругою у місто Бар, і там ми побачили дуже гарний костел. Храм був закритий для відвідувачів. Осторонь святиню розглядали двоє юнаків. Нам назустріч вийшов ксьондз і провів екскурсію. А юнаки лишились ні з чим. Через деякий час, уже в Рівному, випадково познайомилася на вулиці з юнаком і впізнала у ньому одного з екскурсантів. Отак доля звела вдруге — і цього разу вже на десятиліття.
Обоє творчі люди, вони завжди чудово розумілись. Пані Ліна розповідає, що раніше вдома на кухонному столі лежав блокнотик. Виїжджаючи на тримісячні гастролі, вона писала: “Поїхала 30-го. Буду через три місяці — 20-го”. Жінка повертається, а у ньому запис: “Поїхав 17-го”...
Ліна Тимофіївна розповідає, що за день до вистави просить, аби її не зачіпали вдома, адже необхідний час, щоб налаштуватись, подумати.
— Напевне, люди наїлись вже достатньо різної брудноти, тому приходять у театр. Після вистави хочеться жити по-інакшому, посміхатись. Я багато ще не зіграла з того, що хотіла. І коли в юності була жадібна до різних професій, навіть пілотом мріяла стати, хоч висоти боюсь, то тепер розумію, що обрала професію, у якій одночасно можу бути усіма — і геологом, і фізиком, і поетом...
Ліна Ізарова на сцені з дитинства.
— Мені тоді було шість років, танцювала циганочку біля ялинки, — поринає у дитячі спогади пані Ліна. — Червону крепдешинову спідницю у білі квадратики на виступ позичили у маминої подруги. У вирі танцю я присіла, піднялась і зрозуміла, що спідничка лишилась на землі. Тепер переконана: у театрі потрібно бути готовим до всього. Повинна безвідмовно спрацювати імпровізація.
Навчаючись у школі, дівчинка відвідує драматичний гурток Будинку будівельників у рідному Запоріжжі. З найкращою подругою вирішують усе життя бути разом і подають документи на фізмат у Дніпропетровськ. Товаришка не проходить конкурс, і Ліна з солідарності з нею забирає документи з вишу. Дівчата повертаються у рідне Запоріжжя і вступають до педагогічного інституту. Навчаючись на педагога-психолога, Ліна неодноразово втікає з пар у театральну студію, де знову чує від вихователя настанову “кидати свої педагогії і йти в актори”.
“А чому й ні”, — зрештою наважується Ізарова й паралельно з сесією у Запоріжжі літає літаком на вступні іспити у Київ. Успіх доньки у Київському державному інституті театрального мистецтва ім. І.К. Карпенка-Карого (нині університет) мама сприймає спокійно, але просить не кидати педагогічного. Навчальний рік Ліна проводить вже у столиці і все ще рахується студенткою у Запоріжжі.
Після вишу нововивченій акторці не довелось оббивати пороги у пошуках роботи. Вже на випускних іспитах талант Ліни розгледів член художньої ради республіки, головний режисер вінницького театру Федір Верещагін.
— У мене були головні ролі у трьох дипломних виставах і одна безслівна — служаночки. Саме тоді Федір Григорович побачив мене і сказав “Вона моя!”.
Після довгих умовлянь Ліна погоджується поїхати працювати у Вінницю, де одразу отримує головні ролі.
“Поцілуйте мене. Ви артистка, вам все одно”
Втім, у 1969-му вона все-таки переїжджає до Рівного. Разом з іншими акторами оселяється на другому поверсі театру. Життя тут вирувало до ранку. Після вистави актори починали варити борщі, пити чаї.
— Спочатку я жила з колегою в кімнаті, а потім мені виділили окрему. Директор попросив завгоспа, аби той приніс меблі: стіл, шафку, ліжко. Я бачу, що він носить і носить, і кажу: “Дякую, досить”. А він мені: “Я вас хочу про щось попросити, але мені дуже соромно. Поцілуйте мене. Ви артистка, вам все одно, а мені — приємно”.
У симпатичної акторки були й інші залицяльники — квіти дарували, листи писали, фото з фойє театру викрадали.
Окрім приємних спогадів, є і овіяні смутком. Актриса пригадує, як одразу після похорон свекра у Луцьку змушена була вийти на сцену:
— Наш театр тоді якраз був на гастролях. Я зателефонувала режисеру, пояснюю ситуацію і прошу замінити мене. Аж раптом надвечір йду вулицею, дивлюсь — наш автобус під'їжджає. Серце відчуло, що потрібно підійти. Виявляється, що заміна мені не приїхала. “Режисер сказав, що ви зіграєте”, — пояснили колеги. Отак зробив по-своєму. Через сорок хвилин я вже була на сцені. Лише після вистави на зауваження колеги “А, що це ви, Ліночко, як на похоронах?” з моїх очей хлинув потік сліз.
За день до вистави просить, щоб її не зачіпали вдома
У життєписі акторки — близько двох сотень ролей. Вона ставала перед глядачем Галею у “Циганці Азі”, Яриною в “Селянській честі”, Лесею Українкою у “Пісні про Лесю Українку”, Геленою у “Варшавській мелодії”, Поліною у “Мачусі”. З прем'єр останніх років давно улюбленими рівненській публіці стали образи Миронихи у виставі “Останній строк” та Дульської у “Моралі пані Дульської”.
Ліна Ізарова переконана: кожній жінці, аби почуватись комфортно, потрібна підтримка сильної статі. З чоловіком Святославом вони прожили душа в душу 37 років, виховали сина Максима.
— Коли ще працювала у Вінниці, поїхала з подругою у місто Бар, і там ми побачили дуже гарний костел. Храм був закритий для відвідувачів. Осторонь святиню розглядали двоє юнаків. Нам назустріч вийшов ксьондз і провів екскурсію. А юнаки лишились ні з чим. Через деякий час, уже в Рівному, випадково познайомилася на вулиці з юнаком і впізнала у ньому одного з екскурсантів. Отак доля звела вдруге — і цього разу вже на десятиліття.
Обоє творчі люди, вони завжди чудово розумілись. Пані Ліна розповідає, що раніше вдома на кухонному столі лежав блокнотик. Виїжджаючи на тримісячні гастролі, вона писала: “Поїхала 30-го. Буду через три місяці — 20-го”. Жінка повертається, а у ньому запис: “Поїхав 17-го”...
Ліна Тимофіївна розповідає, що за день до вистави просить, аби її не зачіпали вдома, адже необхідний час, щоб налаштуватись, подумати.
— Напевне, люди наїлись вже достатньо різної брудноти, тому приходять у театр. Після вистави хочеться жити по-інакшому, посміхатись. Я багато ще не зіграла з того, що хотіла. І коли в юності була жадібна до різних професій, навіть пілотом мріяла стати, хоч висоти боюсь, то тепер розумію, що обрала професію, у якій одночасно можу бути усіма — і геологом, і фізиком, і поетом...
Інші статті рубрики:
Віктор Ковальчук понад чверть століття досліджує спадщину Полісся [+Відео]
Більш ніж чверть століття художній керівник Етнокультурного центру "Веснянка" Палацу дітей та молоді Віктор Ковальчук вивчає історико-культурну спадщину Полісся. Пригадує: фольклорний колектив створював з 15 людей. Зараз це вже 150 учасників і три колективи — "Весняночка", "Веснянка" та "Сільська музика".
переглядів: 5371
"Розмовляючі" квіти у Рівному не прижилися
Максим Корнійчук, який планував радувати рівнян квітами, пелюстки яких прикрашені привітаннями, відмовився від цієї ідеї. Хлопець каже, що така послуга не стала популярною серед рівнян через кілька причин. Одна із них — лінь.
переглядів: 4454