Ми у Facebook
08.08.2011, 11:50

Після скасування техогляду справність авто перевірятимуть прямо на трасі

Вдень постові збираються ловити водіїв "за дим і шум", вночі — "за погане світло".
Наступної суботи, 13 серпня, набере чинності закон про скасування техогляду для авто, які власник використовує в особистих цілях. Нагадаємо: законодавці вирішили, що за техстан таких машин повинні відповідати їх власники (адже зараз ТО був, по суті, формальністю), причому якщо через несправність машини станеться ДТП, це буде обтяжливою обставиною. Комерційний транспорт (тобто машини, які працюють у таксі, службові, вантажні) як і раніше підлягає огляду, який проводитиметься тільки на сертифікованих СТО.

Але ДАІ, як і раніше, збирається контролювати справність машин, причому прямо на трасі: для цього будуть закуплені пересувні станції діагностики (СД). "Поки мова йде про 27 СД, по одній на кожну область і Київ, — каже начальник відділу автомобільно-технічної служби департаменту ДАІ Василь Рублюк, — тому що це дорого.

Наприклад, тільки стенд для перевірки гальмівної системи (він перевозиться в спецпричепі, потім завантажується і монтується на дорозі) коштує до 90 тис. євро", — говорить Рублюк. Також на цих СД даішники зможуть контролювати справність кермового управління, розвал-сходження коліс, регулювання фар, токсичність вихлопу двигуна (СО), все, що впливає на безпеку руху. За словами Рублюка, інспектор, наприклад, може вдень: візуально визначити, що несправні кермове управління, двигун (з вихлопної труби валить дим), прогорів глушник, а вночі — що не відрегульовані фари. Це — причина для зупинки і, якщо перевірка на СД покаже несправність, інспектор зобов'язаний виписати штраф (340-425 грн).

Правозахисник Олексій Святогор стверджує, що в польових умовах можна перевірити вміст СО, тонування скла і регулювання фар, все інше — тільки на СТО, тому що стенди, встановлені на нерівному узбіччі, будуть брехати.

"Це — підстава оскаржити дії інспекторів і виграти позов", — каже Святогор. Водій з 30-річним стажем Олексій К. побоюється, що такі перевірки обійдуться автомобілістам дорожче, ніж проходження раз на два роки техогляду (500-600 грн): мовляв, зупиняти даішники будуть постійно, і корупція зросте. Рублюк запевняє, що всі СД будуть під контролем, і закликає водіїв телефонувати на телефон довіри (в Києві — (044) 249-84-02), якщо інспектор натякає на хабар.

Страховики. Є і ще один підводний камінь скасування ТО — можливе підвищення цін на автоцивілку і КАСКО. "Для тих, у кого немає протоколу про проходження Техконтролю (довідки з СТО), страхкомпанії піднімуть ціну", — впевнений заступник гендиректора Ліги страхових організацій Олександр Зальотов. А топ-менеджер компанії "Українська страхова група" Ірина Бонковська каже, що вони поки не вирішили, чи будуть підвищувати вартість страховки, адже на цьому ринку і так велика конкуренція, а техогляд і раніше мало впливав на кількість страхових випадків.






На правах реклами