Ми у Facebook
03.07.2012, 11:13

Українські банки підвищують вартість послуг

У прагненні підвищити свої доходи банки звернули увагу на нові можливості і вирішили переглянути ціни на свої базові послуги. На початку літа низка кредитних установ удвічі підвищила вартість відкриття поточних рахунків для громадян, а інші вже задумалися про доцільність цього.
Після масового підвищення комісій за свої послуги банки почали збільшувати вартість базових послуг, зокрема відкриття поточних рахунків фізичних осіб. З учорашнього дня клієнти УкрСиббанку повинні платити за це 100 грн, тоді як досі тариф на звичайний поточний рахунок становив 50 грн. При відкритті рахунку в іноземній валюті клієнт зобов'язаний відкрити і рахунок у гривні, але за нього комісія не стягується. Пояснити це підвищення в банку не змогли.

З учорашнього дня вдвічі підвищив плату за цю послугу і Альфа-банк - із 27 до 50 грн. А тижнем раніше Ерсте Банк збільшив тариф з 20 до 50 грн.

"Ми постійно відстежуємо стан ринку, крім того, зміна в тарифах залежить і від внутрішньої політики установи в частині комісійних доходів", - пояснила таке рішення директор департаменту роздрібного бізнесу Ерсте Банку Тетяна Надточій.

У середині липня свої тарифи планують переглянути в Індустріалбанку, в якому зараз відкриття рахунку як в іноземній валюті, так і гривні коштує 30 грн, а в банківських металах - 60 грн. Про плани змінити вартість відкриття рахунку також повідомили в Укрсоцбанку, де зараз ця послуга не тарифікується.

У цілому з перших двадцяти банків усього у трьох установах відкриття рахунку поки ще є безкоштовним.

Підвищення вартості базових послуг є для банків альтернативним способом компенсувати зниження процентного доходу, який вони втратили через скорочення кредитування. Банкіри визнають, що збільшення тарифів на розрахунково-касові операції як для фізичних осіб, так і для корпоративних клієнтів зараз є загальною тенденцією.

"Комісійні доходи на тлі зниження рівня кредитування та зменшення процентного доходу стають важливою складовою в переліку статей доходу банку. У розвинених країнах комісійні доходи перевищують 40% сукупних доходів установи, - говорить начальник управління розвитку роздрібного бізнесу Індустріалбанку Сергій Писаренко. - З іншого боку, інвестуючи в інформаційні технології, покращуючи якість надаваних послуг і розвиваючи сервісне обслуговування, банки прийшли до зростання витрат".

За словами заступника голови правління-директора головного управління роздрібного бізнесу Правекс-банку Тараса Кириченка, підвищення тарифів викликане бажанням банків перестрахуватися і отримати очікувану комісійну винагороду, навіть якщо новий клієнт установи не буде використовувати відкритий рахунок.

Деякі банкіри вважають підвищення тарифів за обслуговування рахунків безглуздим.

"Клієнти дуже рідко працюють з поточними рахунками і все більше віддають перевагу картковим, адже вони більш гнучкі та зручні. Потреба у відкритті поточних рахунків у фізичних осіб виникає лише з технічних міркувань: для погашення кредиту, виходу на міжбанк для купівлі іноземної валюти, отримання або відправки великого грошового переказу в іноземній валюті. В інших випадках клієнти працюють з картковими рахунками. Хоча деякі банки підвищили популярність використання поточних рахунків фізичними особами шляхом прив'язки рахунків до карткових продуктів", - відзначає директор департаменту каналів продажів роздрібного бізнесу Банку Форум Дмитро Яковлєв.

"Поточні рахунки не є популярними серед фізичних осіб, оскільки більшу частину операцій вони можуть проводити за картковими рахунками або навіть готівкою", - говорить начальник управління організації бізнесу Банку Національний кредит Борис Шаріпов.





На правах реклами