Ми у Facebook
29.01.2013, 07:27

Скільки "коштують" рівненські ЖЕКи [+Фото]

Все має свою ціну і свою вартість. Такий вже наш прагматично-меркантильний світ. Ми працюємо, щоб отримувати гроші, а потім ці самі гроші платимо за товар чи роботу інших. І якщо вартість товару ми знаємо, то ціну роботи - не завжди. Особливо це стосуєтьтся комунальної сфери.
У вартості будь-якого товару чи послуг є така складова, яку називають "накладні витрати". Якщо говорити про комунальні послуги, а особливо послуги ЖКП, то тут варто роз'яснити. Що накладні витрати це: оплата праці керівництва, службові відрядження, утримання основних засобів (приміщення, автомобілі), пальне, канцтовари, зв'язок тощо.

Для прикладу, якщо робота двірника коштує 100 грн, то мешканці за це сплачують 160 грн (при накладних витратах 60%). Якщо накладні витрати ЖКП 100% - значить за ту ж роботу двірника мешканці платять 200 грн. При цьому, на зарплату двірника це ніяк не впливає.

Згідно з розпорядженням міського голови, накладні витрати по рівненських ЖКП не мають перевищувати 60 відсотків. Але що ж є насправді? У розпорядженні порталу OGO.ua є два документи. Перший - це інформаційних запит.



А другий - відповідь на нього з "комунального" управління міськвиконкому.



Як бачимо, більшість ЖКП не виконують розпорядження міського голови. Але питання: звідки ж у них різниця в сумі, за рахунок чого покривається невідповідність. Роз'яснити ситуацію ми пропросили начальника управління житлово-комунального господарства Рівненського міськвиконкому Івана Гему (подаємо без скорочення і редагування):

- Чи надають ЖЕКи платні послуги? Якщо надають, то які?

- Звертайтесь у кожний ЖЕК. Кожен ЖЕК веде свою калькуляцію послуг, залежно від своїх можливостей. По кожному конкретно я не можу відповісти. Я знаю, що в кожного, хто має ліцензію, дають акти на обстеження денвенканалів. Хтось надає послуги по ремонту сантехобладнання, електричній частині, зварювальні роботи і т. д. Тобто, в кожному ЖЕКу — по-різному.

- Яку частину у фінансуванні ЖЕКів складають накладні витрати?

- Ми привели у відповідність і декларуємо, що не більше 60 відсотків мають бути накладні витрати у квартирній платі. Але ЖЕКи надають ще і платні послуги. Відповідно, якщо брати ще і цю частку, то накладні витрати можуть бути і більші за рахунок додаткових послуг. Хоч і не завжди все так виходить, але стараємося. Бо тяжко. Щоб усі розуміли, як би ми не крутилися, “левова частка” житлово-комунальних послуг — це заробітна плата. Тому що такий вид облуговування як двірники, слюсарі, сантехніки, електрики — це, в основному, і складає заробітну плату. Тому накладні витрати будуть великі. А от в частині поточного ремонту — частка заробітної плати менша. Там, щоб щось робити — треба мати матеріали.

- Хто вирішує (ЖЕКи чи комунальні управління), дає дозвіл на перевищення накладних витрат від норми? І чи взагалі така норма існує?

- Ми їх зобов'язали. Хоча це й не зовсім правомірно, якщо брати фінансово-господарську діяльність. Але ми контролюємо цю ситуацію. Ми їм рекомендували ввести свої накладні витрати в межах 60 відсотків.

- Які саме комунальні управління контролюють фінансову дисципліну ЖЕКів?

- У нас одне Управління Житлово-комунального господарства. Воно і здійснює контроль, згідно з положенням про управління. Але, крім цього, є ще й балансова комісія під егідою міського голови, яка розглядає фінансово-економічний стан підприємства. От зараз ми підвели підсумки по 9 місяцях, далі буде по року і визначаємо, які треба робити кардинальні чи радикальні зміни, щоб поліпшити ситуацію. Але основна біда житлових підприємств — це, перше: ще року не пройшло, як ми ввели побудинковий тариф. А це означає, що мешканці заплатили 1000 грн і на 1000 грн вони отримали послуги. Хача треба було зібрати, умовно кажучи, 3 тисячі. Тобто, тут уже йде дисципліна, яку можуть перевірити і самі мешканці, як надалися послуги в тих межах, яких вони проплатили. Можна було б краще обслуговувати будинок, якби мешканці своєчасно розраховувались за надані послуги. Ми ж “заручники”, зрозумійте. Якщо ЖЕК надав послуги і не отримав кошти — це біда. Він не надав і отримав — це одне питання. Тобто, має бути взаємний контроль. Бо мешканці, сплативни кошти, повинні отримати ті послуги. Тому побудинковий тариф — це велика дисципліна.


- Чи були випадки, що хтось ніс покарання за перевищення накладних витрат? І яке було покарання?[/i]

- От шо ви вцепилися в ті накладні витрати? Хто вам про це шось розказав? Хто вам писав оці запитання? Ви знаєте, з чого складаються накладні витрати? Я ж знаю, хто вам приблизно оце все... шо і до чого..... (Сміється). Зрозумійте, що не завжди воно то правильно, шо вас хтось шось просить (Сміється). Накладні витрати, в нашій галузі чи не в нашій галузі — це така складова, шо вони є в будь-якій організації, яка займається фінансово-економічною діяльністю. Зрозумійте, що мешканцям “по барабану”. Справа в тому, що люди або не цікавляться, не заходять до ЖЕКу при заключенні договору. Бо у договорі все чітко розписано. На сьогодні немає жодної військової таємниці про складові тарифи. Це не є комерційна таємниця. Зараз все доступно і прозоро. Якщо щось вкрали — у державі створені служби, які цим займаються.

Зі сказаного начальником управління житлово-комунального господарства Рівненського міськвиконкому Іваном Гемою можна зробити кілька висновків.

1. Рівень накладних витрат у розмірі 60 відсотків, крім того, що зафіксований розпорядженням міського голови, закладено в тариф. Тобто, якщо ЖКП витратив більше на зарплату керівництва чи пальне - значить на цю суму зменшено фінансування по інших статтях (у нас же, як сказав Іван Іванович, побудинковий тариф, і скільки мешканці сплатили - на таку суму їм і надали послуг).
2. Якщо при обслуговуванні будинків накладні витрати 60 відсотків, то чому при наданні інших платних послуг, наприклад, ремонті сантехобладнання, вони мають бути значно вищі?
3. УЖКГ є єдиним управлінням міськвиконкому, яке має контролювати роботу ЖКП. З відповідей Івана Геми видно, що належного контролю за їх роботою немає, адже начальник управління не може назвати ні перелік платних послуг, ні розміру накладних витрат. Він говорить, що управління зобов’язало ЖКП не перевищувати 60% накладних витрат і вважає, що цього достатньо. А реальний стан справ його не цікавить? Більше того, Гема говорить, що обмежувати накладні витрати - це не правомірно. Тобто, вимагати у ЖЕКів виконання рішення про дотримання тарифу на обслуговування будинків є неправомірним?
4. За словами Івана Геми, у всьому винні мешканці, яким все «по барабану». Висновки робіть самі.





На правах реклами