Ми у Facebook
16.07.2013, 13:15

Потрапили у ДТП? Як змусити страховика виплатити кошти на ремонт авто?

В Україні, на жаль, нині досить часто трапляються дорожньо-транспортні пригоди. Добре, коли в таких випадках не гинуть чи травмуються люди, а «постраждалим» лишається тільки транспорт.
Із введенням у дію Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» кожен водій має можливість у разі ДТП, у якому пошкодилося його авто, отримати компенсацію на його ремонт від страхової компанії.

Однак нерідко трапляється так, що громадяни не можуть добитися від страхувальників очікуваних коштів. В одних випадках через те, що вони звернулися до не зовсім чесних страхових компаній або їхніх працівників, які їх обманули. Але частіше причиною неотримання очікуваних людьми виплат у разі настання страхового випадку є те, що вони ретельно не читають умови договорів, які підписали зі страховиком. Аби уникнути таких ситуацій, треба пам’ятати, що кожен вид страхування має свої особливості та відповідну процедуру, що передбачає порядок дій страхувальника (застрахованої особи) у разі настання страхового випадку.

Тому про алгоритм дій, який повинен знати страхувальник, аби отримати належні кошти в разі пошкодження його транспортного засобу при ДТП, розповідає юрист РОГО «Комітет виборців України» Мирослава Примак:

«Про настання страхового випадку слід повідомити свого страховика. Строк, протягом якого здійснюється таке повідомлення, визначений умовами Вашого договору і може відрізнятися у різних страхових компаній. Повідомляти слід обов’язково у письмовій формі (заявою, копію якої із відміткою про її прийняття слід обов’язково залишити собі).

Практика повідомлення шляхом телефону є ненадійною і прямо впливає на строки та всю процедуру отримання страхових виплат.

Крім страховика, про випадок повідомляються й інші установи (наприклад, МВС, МНС тощо). А також слід виконати низку інших дій, пов’язаних з повідомленням, про які зазначено в договорі.

Після повідомлення застрахована особа повинна надати повний перелік документів, передбачених договором (рішення компетентних органів, довідки, банківська документація, виписки тощо). Про надання таких довідок обов’язково залишайте в себе доказ такого подання (наприклад, пишете заяву, в якій зазначаєте про надання відповідних документів, а копію такої заяви з відміткою про прийняття обов’язково залишайте собі).

Також не робіть жодних дій, які страховик у майбутньому зможе розцінити як перешкоджання страховій компанії у проведенні розслідування випадку. Наприклад, в разі необхідності – надайте транспортний засіб для огляду, з’явіться на проведення автотоварознавчого дослідження тощо.

Після того, як Ви надали страховій останній з необхідних документів, протягом трьох робочих днів страховик зобов’язаний направити Вам письмове повідомлення щодо прийнятого рішення.

Якщо прийняте рішення страховика Вас не влаштовує, Ви можете подати скаргу про перегляд проблемного рішення до МТСБУ (Моторно-транспортного страхового бюро України). Якщо прийняте МТСБУ рішення теж не задовольняє Вас, то Ви маєте право подати позов до суду щодо відшкодування збитків в установленому законом порядку.

І останнє, що варто нагадати, так це про підстави відмови у виплаті. У Вашому договорі страхування прописані такі підстави. Зазвичай, це є навмисні дії, метою яких є настання страхового випадку; вчинення водієм транспортного засобу умисного злочину, що призвів до страхового випадку; невиконання умов, обов’язків договору; неподання заяви про страхове відшкодування впродовж одного року, якщо шкода заподіяна майну потерпілого, і трьох років, якщо шкода заподіяна здоров'ю або життю потерпілого, з моменту скоєння дорожньо-транспортної пригоди.

Здавалося б, нічого складного, однак на практиці досить часто страховики зволікають з оглядом транспортного засобу, при кожному відвідуванні Вами страховика він повідомляє Вас про необхідність подання ще однієї чергової довідки тощо. Аби не потрапляти в такі ситуації, читайте уважно договір, не ведіть «пусті» розмови з представниками компанії (усі такі «переговори» варто вести виключно в письмовій формі), а також у кожному невизначеному випадку краще проконсультуйтеся із юристом. Адже, якщо Ви з першого разу покажете страховику повне знання своїх прав та його обов’язків, то очевидно в нього буде набагато менше бажання обманути Вас. Коли ж і це не допоможе, то треба буде невідкладно звертатися до суду».





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ