Ми у Facebook
14.10.2014, 16:02

Як HR може допомогти збільшити прибуток компанії

“Smart Meetings” знову запрошує до Рівного найкращих спікерів з усієї України. 24 жовтня у місто завітає лідер HR-напрямку Києво-Могилянської бізнес школи, визнаний експерт в області менеджменту і управління людськими ресурсами Ярослава Лоянич. Зустріч власників, керівників, топ-менеджерів та HR-фахівців з Ярославою пройде у п’ятницю, 24 жовтня, о 18.00 в конференц-залі готелю “Мир”.

Тема зустрічі: "ЯКИЙ HR МЕНІ ПОТРІБЕН?"


Про що: будемо разом розбиратися, КОЛИ дійсно потрібен HR, КОМУ і ЯКИЙ саме? А головне - чого очікувати і вимагати від цієї ролі залежно від етапу розвитку Вашої компанії, її культури і стратегічних завдань?

Для кого: для власників, керівників, топ-менеджерів та HR-фахівців

Про спікера:
Ярослава Лоянич має практичний 12-річний досвід управління у великих вітчизняних компаніях. Також 2 роки була генеральним директором холдингу “СКМ” і директором з персоналу «Вітмарк».

“Як HR може допомогти збільшити прибуток компанії”, - запитали ми в Ярослави Лоянич напередодні зустрічі в Рівному.


Ярославо, Ви були генеральним директором великої компанії, а до цього понад 10 років працювали в HR. Чи змінилися Ваші погляди на HR в компанії з позиції керівника бізнесу? Які цікаві відкриття Ви для себе зробили?

Роль першої особи відрізняється від ролі HR-а - багатофукціональністю. Перша особа вже не визирає зі свого HR-івського окопу, а дивиться на всю систему згори. Пріоритети першої особи такі: спершу клієнти, а потім вже власники. У HR-а ж головний клієнт - менеджмент компанії. Хоча хороший HR якраз і відрізняється від поганого тим, що досконало розуміє бізнес, знає, як формується ланцюжок доданої цінності, знає основні процеси компанії й може зануритися у деталі робочого алгоритму, скажімо, продавця - людини, яка безпосередньо взаємодіє з клієнтом.



У Рівному презентуватимуть книгу "Євромайдан. Хроніка в новелах"

Зараз для бізнесу складні умови. До чого HR-ам та, можливо, керівниками важливо докласти найбільше зусиль сьогодні, щоб отримати максимальний результат?

Моя порада - фокусуватися на процесі продажу: займатися пошуком ніш, унікальних переваг, можливостей бути ближче до клієнтів. Головне - зрозуміти, чого ми клієнту не додаємо в логіці наявного підходу. Завдання HR-а - допомогти переналаштувати систему продажів. Я проти того, щоб звільняти людей в такі часи. Люди будуть вам вдячні, що ви їх із системи не “викручуєте”, але при цьому важливо будувати механізми, завдяки яким людина зрозуміє, що просте сидіння на місці не допоможе компанії вижити - включатися треба кожному. Важливо спонукати працівників задуматися, що кожен може конкретно зробити, аби бути максимально ефективним. Другий варіант - переглянути бізнес-модель: можливо, наш клієнт в іншому місці, за кордоном, в іншому сегменті… І що він хоче?! Наприклад: я продавав товар чи продукт, а тепер я продаю сервіс або ж рішення. Наскільки це трансформує систему?!

Коли в бізнесі немає HR-а, хто тоді виконує HR-функції та які це функції?

В багатьох бізнесах може не бути HR-а, але, навіть, якщо він там є, деколи це всеодно не рятує ситуацію. У випадку відсутності посади HR, цю функцію звісно виконує управлінське ядро, перша особа компанії. Як правило, вона намагається це делегувати, і якщо виходить погано, то в системі стаються збої. Проблема в тому, що ми часто сприймаємо HR, як набір дій, пов’язаних із відбором, адаптацією, оцінкою, мотивацією, винагородженням персоналу. Це погляд на HR-систему з точки зору користувача, юзера. Зараз я говорю про роль HR, що полягає в налагоджені системи. Ти сідаєш в авто - ти юзер, ти не думаєш про те, що “хтось так зробив”, щоб ти користувався і тобі було комфортно… але цей хтось заздалегідь налаштував цю систему під твої дороги, твої потреби. Ось HR і налаштовує такі системи. Його завдання - управління HR-стратегією або формування HR-стратегії, її впровадження, управління продуктивністю, управління розвитком і передусім performance-management. Це 4 ключові бізнес-процеси в HR-і.

Яким Ви бачите успішного керівника в компанії?

Ключовими для управлінця є три базові компетенції - системний підхід, управління ресурсами та протистояння перешкодам (ред. - детальніше можна прочитати http://www.management.com.ua/notes/manager-profession.html). Успішне лідерство тепер - це фокус не на дії, а на взаємодії. Увага лідера зміщується з “як я поставив завдання” до мистецтва генерації групових рішень, розвитку командної відповідальності, формування цінностей прийняття, поваги і різноманіття думок. При цьому до твоєї команди обов'язково увійдуть не лише твої підлеглі, це можуть бути й люди на паралелі, твої керівники, а найголовніший гравець твоєї команди, якого ти ніколи не береш до уваги, - це зовнішній клієнт, він найважливіший.



Відомий український піаніст-неокласик Єгор Грушин проведе концерт у Рівному


Як HR впливає на прибуток?


HR - це “настройка” системи. HR може генерувати зміни в знаменнику, тобто оптимізувати витрати без втрати продуктивності. Це може згенерувати дуже серйозний загальний плюс за системою. Чи може HR нарощувати чисельник, тобто чи можемо ми заробляти більше - так, HR може на це впливати бо він впливає на мотиви, на поведінку працівників. Показники ефективності HR-а можуть вимірюватись у параметрах продуктивності та в параметрах повернення інвестицій в людей. Але це питання того, на скільки я хочу управляти системою в майбутньому. Очевидно, найпростіші речі лежать в оптимізації. HR, як система з'являється, коли компанія серйозно бореться за ефективність і там можна боротися, як в знаменнику (ресурсна стратегія), так і в чисельнику (стратегія розвитку системи). Важливо також розуміти, що HR може завалити будь-яку стратегію відсутністю правильних людей на правильних місцях

Незабаром на порталі ogo.ua вийде друга частина інтерв’ю з Ярославою Лоянич. Експерт розкаже, з чого починати створення HR-системи в компанії та як добирати людей у команду. Іще більше корисної інформації ви зможете дізнатися під час відкритої зустрічі з Ярославою, яка, нагадуємо, пройде 24 жовтня, о 18.00, в конференц-залі готелю “Мир”.






На правах реклами