Ми у Facebook
20.10.2014, 21:21

Як HR може допомогти збільшити прибуток компанії [ч.2]

“Smart Meetings” знову запрошує до Рівного найкращих спікерів з усієї України. 24 жовтня у місто завітає лідер HR-напрямку Києво-Могилянської бізнес школи, визнаний експерт в області менеджменту і управління людськими ресурсами Ярослава Лоянич. Читайте другу частину інтерв'ю з нею!
Зустріч власників, керівників, топ-менеджерів та HR-фахівців з Ярославою пройде у п’ятницю, 24 жовтня, о 18.00 в конференц-залі готелю “Мир”.

Тема зустрічі: "ЯКИЙ HR МЕНІ ПОТРІБЕН?"

Про що: будемо разом розбиратися, КОЛИ дійсно потрібен HR, КОМУ і ЯКИЙ саме? А головне - чого очікувати і вимагати від цієї ролі залежно від етапу розвитку Вашої компанії, її культури і стратегічних завдань?

Для кого: для власників, керівників, топ-менеджерів та HR-фахівців


Про спікера:
Ярослава Лоянич має практичний 12-річний досвід управління у великих вітчизняних компаніях. Також 2 роки була генеральним директором холдингу “СКМ” і директором з персоналу «Вітмарк».


“Як HR може допомогти збільшити прибуток компанії”, - запитали ми в Ярослави Лоянич напередодні зустрічі в Рівному.



– З чого, на Вашу думку, починається створення HR-системи в компанії?

– Починати треба з вивчення бізнес-стратегії, оцінки результатів, роботи з клієнтами та планування того, що компанії робити завтра, щоб вирости. Сьогодні є середовище, яке дозволяє генерувати рішення певного рівня якості та міцності. Ключове питання: як я виграю конкуренцію завтра?


– Як компаніям, які вже працюють не один рік та не мають HR-системи, зрозуміти, що в них працює в цьому напрямку, а що – ні?

– HR-система є завжди, інша справа – немає чітко визначеного власника цього процесу. Визначити, що так, а що не так – можна за системними збоями. Системний збій в HR-і виглядає як плинність кадрів, недостатня компетентність людей для виконання поставлених бізнес-завдань, відсутність кадрового резерву.



– Що ви розумієте під «управлінням за цінностями»?

– Управління за цінностями – це феномен організаційної культури. Це управління системою прийняття рішень, яка діє в компанії за замовчуванням, тобто за межами формальних підходів та документів. Платформа організаційної культури – це набір ключових цінностей, які структурують все інше в компанії. Від цього залежить стратегія, тип прийняття управлінських рішень, наскільки система почувається глобальною чи локальною, швидкою чи повільною, наскільки вона готова розвиватись та ризикувати.


– Як Ви підбираєте людей у свою Команду?

– Я довго пропрацьовую, продумую профіль спеціаліста: хто потрібен під конкретні завдання системи. У жодному разі акцент не робиться на функціоналі. Наприклад, у нас була організація «криза змушує нас виходити на ринки інших країн». Питання: чи є у нас ця компетенція, чи можемо ми масштабуватися з трьох магазинів до тридцяти, хто у нас в системі це вже робив. Ось і все – я вже розумію профіль людини, який потрібен під цю задачу.



– Чому, на Вашу думку, в компаніях так часто відсутня система зворотного зв'язку? Для чого він потрібен та як правильно його давати всередині компанії?

– Головне – пам'ятати, що комунікація – це діалог. Ми ж часто будуємо в компаніях «традиційну» систему комунікацій: «спустити» вниз «наказ» – отримати у відповідь «ознайомлені». Ви дали меседж, але як його розкодували там, «знизу», ви не знаєте, тому мовчання сприймаєте за зворотний зв'язок. І вам здається, що працівники зрозуміли все правильно. Так ось – система комунікацій або система зворотного зв'язку – це по суті перевірка розуміння.


– Дуже часто можна почути, що HR – це процеси. Ви погоджуєтесь з цією тезою?

– Так, це бізнес-процес. Але треба налаштувати понятійний апарат. Бізнес-процес відрізняється від процесу так само, як система відрізняється від систематизації. Якщо ми говоримо про бізнес-процес, то це набір технологічних карт, стандартів, алгоритмів, плюс організаційна культура. Ціль будь-якого бізнес-процесу – створення доданої цінності для клієнта. Для HR-а всередині системи є менеджер, який користується цією системою, йому має бути комфортно та зручно, і важливо, яким чином ми будемо з ним домовлятися. Також важливо розрізняти клієнтів. Якщо клієнтом є менеджер середньої ланки, то для нього важливо, щоб його люди почувалися комфортно, щоб вони були навчені, щоб плинність кадрів в департаменті була мінімальною. Якщо клієнт – перша особа компанії, вона може мислити в логіці амбіційних трансформаційних задач, вимагати, щоб система розвинула нову компетенцію, може впливати на цінності в організації, керувати вартістю ресурсів.



Іще більше корисної інформації ви зможете дізнатися під час відкритої зустрічі з Ярославою, яка, нагадуємо, пройде 24 жовтня, о 18.00, в конференц-залі готелю “Мир”.

Матеріал до теми:

Як HR може допомогти збільшити прибуток компанії (інтерв'ю з Ярославою Лоянич, ч.1)





На правах реклами