29.09.2016, 10:00
Мама другокласниці з Рівного: “У школі мають навчити дітей захищати себе”
Від початку навчання минув місяць, тож кореспондент газети "ОГО" вирішила поцікавитись у батьків та дітей про враження від нововведень у початкову освіту.
Фото з особистого архіву
Як відомо, в Україні з 2018 року планується реформа шкільної освіти, але деякі зміни у навчальний процес ввели вже цього року. Більшою мірою вони стосуються початкової школи.
Нагадаємо, що нововведення торкнулися наймолодших школярів – 1-4 класів. Зокрема, у рекомендаціях Міністерства освіти і науки України передбачено, що у початкових класах більше не перевірятимуть читання на швидкість, на уроках фізкультури не буде нормативів і команд "рівняйсь-струнко", а в 1-2 класах дітей не примушуватимуть зубрити напам’ять таблиці множення і додавання.
Крім того, вчитель, виходячи з того, які перед ним діти за рівнем освіти, сам визначатиме кількість годин для певної теми. А ще у Міністерстві не рекомендують вчителям "першачків" використовувати червону ручку. Мовляв, для дітей, які щойно прийшли з дитячого садочка, виправлення помилок червоною пастою буде стресом.
Цікаво, що, за рекомендаціями Міносвіти, результати навчальних досягнень учнів, себто оцінки, не озвучуються у класі та на батьківських зборах і така інформація стосується тільки вчителя-учня-батьків. Тобто, успішність учня стала його приватною справою.
Свою думку про зміни у школі висловила мама двох дітей – другокласниці Маргарити та дев’ятикласника Іллі – Олена СЕМЕНОВИЧ (на фото з молодшою донечкою). Жінка каже, що загалом нововведення вже відчули і враження про них скоріше позитивні.
– Нововведення, які запровадили цього року, у початковій школі ми вже відчули. Ось, наприклад, у школі, де навчається донечка, вирішили замінити червону ручку на зелену. Тільки не знаю, чи правильно вчителі зрозуміли суть заміни. Тобто зелена ручка виконує функції червоної – вказує на помилки. А не підкреслює правильність написання слова чи букви. Коли ми з Ритою пишемо щось вдома, то я вказую їй на букву, яка в неї вийшла найкраще. Шукаємо таку собі "букву-королеву" у кожному слові. Тобто я вказую дитині на її досягнення, а в школі вказують на помилки, – каже пані Олена. – Тобто тут потрібно щось доопрацювати.
Рівненський експерт - про реформу початкової школи
Мама Маргарити розповіла цікавий випадок, де зауважила, що є зміни у викладанні фізкультури, що дуже важливо.
– Коли дитина пішла у школу, то одразу дуже чекала на урок фізкультури. А коли він відбувся, прийшла засмучена і каже: "Мамо, я ненавиджу фізкультуру, ми що, у цирку, що нас дресирують – рівняйсь, струнко, направо, наліво – на фізкультурі ми ж мали би бігати, стрибати, гратися..." Зараз усі ці команди й нормативи відмінили, тож дитина з більшим ентузіазмом відвідує уроки фізичної культури.
Щодо приватності оцінок, то тут ситуація неоднозначна. З одного боку – це добре. Дитина не відчуває себе гіршою чи кращою за інших. Поставили оцінку в зошит чи щоденник – і все на тому.
– Але тут ще постає питання щодо справедливості оцінювання, – зауважує Олена. – Наприклад, протягом навчального року дітям виставляють оцінки, які не оголошуються на загал, а потім, наприкінці року виявиться, що оцінювали того чи іншого учня невідповідно до знань. Це вже на совісті самих вчителів.
Олена Семенович як мама другокласниці погоджується з тим, що вчителям дають більше свободи у розподілі годин на ту чи іншу тему. Але вважає, що вкрай необхідно знаходити індивідуальний підхід до кожної дитини.
Жінка вважає, що потрібно залишити найкраще у шкільній програмі й поступово відсіяти "совок", тобто залишки системи радянської освіти.
– От, наприклад, була проблема з англійською. Дітям у першому класі такі завдання ставилися, що не кожен дорослий зможе їх вирішити. Дуже багато письма. Кажу вчительці, навіщо стільки англійської у першому класі, коли діти ще й українською не можуть нормально читати чи писати. Вчителька відповіла, що така програма і вона змінити нічого не може. Тож сподіваюся, що нововведення таки змінять ситуацію на краще і вчителям дадуть більше свободи в цьому плані. Зараз вже передбачено для дітей більше розмовної англійської, ніж граматики та читання.
Нині точиться багато суперечок щодо мотивації навчання. Мовляв, полегшення життя учням початкової школи і відмова від виставляння та оголошення оцінок, призведе до втрати стимулів навчатися. Тут, на думку Олени, теж можна знайти вихід.
– Вчителі та батьки мають об’єднатися в тому, щоб зацікавити дитину вчитися. Багато залежить і від одних і від інших. Вчителі мають підходити до викладання більш креативно та сучасно. Батьки, в свою чергу, теж мають заохочувати дитину ходити в школу та виконувати завдання. Тут результатів можна чекати, тільки об’єднавши зусилля.
Жінка говорить також про те, що у школі мають приділяти увагу і практичним знанням, які згодяться дітям у непередбачуваних ситуаціях. Щоб вони знали свої права та могли захистити себе. Олена розповіла про ситуацію, яка сталася недавно зі старшим сином.
– Якось у супермаркеті охоронець затримав Іллю, мовляв, той хотів винести повз касу дволітрову пляшку води у кишені джинсів. Ну це ж абсурд. І яке мав право охоронець затримувати дитину без відома батьків та ще й викликати поліцію? Все обійшлося, бо ж дитина нічого не крала і поліцейські все з’ясували. Але ж про стрес та переживання, які заподіяв охоронець синові, ніхто не подумав. Звісно, Ілля розгубився і не знав, що в тій ситуації робити. Ми, батьки, теж не можемо передбачити чи попередити будь-яку ситуацію. Тож, думаю, у школі мають навчити дітей захищати себе у таких-от різних ситуаціях...
Моя співрозмовниця поділилася й іншим наболілим – проблема з підручниками. Але то вже інша історія. Загалом Олена задоволена тим, що щось змінюється, і вірить, що тільки на краще. Головне, щоб школа і вчителі були налаштовані на розвиток дітей, на їхні потреби, переживання та прагнення.
Більше про шкільні проблеми, оплату праці вчителів, все про випускні іспити й ЗНО у 2017 році, а також поради психолога багато іншої та цікавої інформації читайте у в газеті "ОГО" № 40 від 28 вересня 2016 року.
Рівненський інформаційно-рекламний тижневик "ОГО" можна придбати у кіосках та у приватних розповсюджувачів, передплатити, а також прочитати онлайн версію на нашому порталі ОГО.
Щоб прочитати онлайн версію (PDF версію) останнього номера газети "ОГО", перейдіть ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.
Як відомо, в Україні з 2018 року планується реформа шкільної освіти, але деякі зміни у навчальний процес ввели вже цього року. Більшою мірою вони стосуються початкової школи.
Нагадаємо, що нововведення торкнулися наймолодших школярів – 1-4 класів. Зокрема, у рекомендаціях Міністерства освіти і науки України передбачено, що у початкових класах більше не перевірятимуть читання на швидкість, на уроках фізкультури не буде нормативів і команд "рівняйсь-струнко", а в 1-2 класах дітей не примушуватимуть зубрити напам’ять таблиці множення і додавання.
Крім того, вчитель, виходячи з того, які перед ним діти за рівнем освіти, сам визначатиме кількість годин для певної теми. А ще у Міністерстві не рекомендують вчителям "першачків" використовувати червону ручку. Мовляв, для дітей, які щойно прийшли з дитячого садочка, виправлення помилок червоною пастою буде стресом.
Цікаво, що, за рекомендаціями Міносвіти, результати навчальних досягнень учнів, себто оцінки, не озвучуються у класі та на батьківських зборах і така інформація стосується тільки вчителя-учня-батьків. Тобто, успішність учня стала його приватною справою.
Свою думку про зміни у школі висловила мама двох дітей – другокласниці Маргарити та дев’ятикласника Іллі – Олена СЕМЕНОВИЧ (на фото з молодшою донечкою). Жінка каже, що загалом нововведення вже відчули і враження про них скоріше позитивні.
– Нововведення, які запровадили цього року, у початковій школі ми вже відчули. Ось, наприклад, у школі, де навчається донечка, вирішили замінити червону ручку на зелену. Тільки не знаю, чи правильно вчителі зрозуміли суть заміни. Тобто зелена ручка виконує функції червоної – вказує на помилки. А не підкреслює правильність написання слова чи букви. Коли ми з Ритою пишемо щось вдома, то я вказую їй на букву, яка в неї вийшла найкраще. Шукаємо таку собі "букву-королеву" у кожному слові. Тобто я вказую дитині на її досягнення, а в школі вказують на помилки, – каже пані Олена. – Тобто тут потрібно щось доопрацювати.
Рівненський експерт - про реформу початкової школи
Мама Маргарити розповіла цікавий випадок, де зауважила, що є зміни у викладанні фізкультури, що дуже важливо.
– Коли дитина пішла у школу, то одразу дуже чекала на урок фізкультури. А коли він відбувся, прийшла засмучена і каже: "Мамо, я ненавиджу фізкультуру, ми що, у цирку, що нас дресирують – рівняйсь, струнко, направо, наліво – на фізкультурі ми ж мали би бігати, стрибати, гратися..." Зараз усі ці команди й нормативи відмінили, тож дитина з більшим ентузіазмом відвідує уроки фізичної культури.
Щодо приватності оцінок, то тут ситуація неоднозначна. З одного боку – це добре. Дитина не відчуває себе гіршою чи кращою за інших. Поставили оцінку в зошит чи щоденник – і все на тому.
– Але тут ще постає питання щодо справедливості оцінювання, – зауважує Олена. – Наприклад, протягом навчального року дітям виставляють оцінки, які не оголошуються на загал, а потім, наприкінці року виявиться, що оцінювали того чи іншого учня невідповідно до знань. Це вже на совісті самих вчителів.
Олена Семенович як мама другокласниці погоджується з тим, що вчителям дають більше свободи у розподілі годин на ту чи іншу тему. Але вважає, що вкрай необхідно знаходити індивідуальний підхід до кожної дитини.
Жінка вважає, що потрібно залишити найкраще у шкільній програмі й поступово відсіяти "совок", тобто залишки системи радянської освіти.
– От, наприклад, була проблема з англійською. Дітям у першому класі такі завдання ставилися, що не кожен дорослий зможе їх вирішити. Дуже багато письма. Кажу вчительці, навіщо стільки англійської у першому класі, коли діти ще й українською не можуть нормально читати чи писати. Вчителька відповіла, що така програма і вона змінити нічого не може. Тож сподіваюся, що нововведення таки змінять ситуацію на краще і вчителям дадуть більше свободи в цьому плані. Зараз вже передбачено для дітей більше розмовної англійської, ніж граматики та читання.
Нині точиться багато суперечок щодо мотивації навчання. Мовляв, полегшення життя учням початкової школи і відмова від виставляння та оголошення оцінок, призведе до втрати стимулів навчатися. Тут, на думку Олени, теж можна знайти вихід.
– Вчителі та батьки мають об’єднатися в тому, щоб зацікавити дитину вчитися. Багато залежить і від одних і від інших. Вчителі мають підходити до викладання більш креативно та сучасно. Батьки, в свою чергу, теж мають заохочувати дитину ходити в школу та виконувати завдання. Тут результатів можна чекати, тільки об’єднавши зусилля.
Жінка говорить також про те, що у школі мають приділяти увагу і практичним знанням, які згодяться дітям у непередбачуваних ситуаціях. Щоб вони знали свої права та могли захистити себе. Олена розповіла про ситуацію, яка сталася недавно зі старшим сином.
– Якось у супермаркеті охоронець затримав Іллю, мовляв, той хотів винести повз касу дволітрову пляшку води у кишені джинсів. Ну це ж абсурд. І яке мав право охоронець затримувати дитину без відома батьків та ще й викликати поліцію? Все обійшлося, бо ж дитина нічого не крала і поліцейські все з’ясували. Але ж про стрес та переживання, які заподіяв охоронець синові, ніхто не подумав. Звісно, Ілля розгубився і не знав, що в тій ситуації робити. Ми, батьки, теж не можемо передбачити чи попередити будь-яку ситуацію. Тож, думаю, у школі мають навчити дітей захищати себе у таких-от різних ситуаціях...
Моя співрозмовниця поділилася й іншим наболілим – проблема з підручниками. Але то вже інша історія. Загалом Олена задоволена тим, що щось змінюється, і вірить, що тільки на краще. Головне, щоб школа і вчителі були налаштовані на розвиток дітей, на їхні потреби, переживання та прагнення.
Більше про шкільні проблеми, оплату праці вчителів, все про випускні іспити й ЗНО у 2017 році, а також поради психолога багато іншої та цікавої інформації читайте у в газеті "ОГО" № 40 від 28 вересня 2016 року.
Рівненський інформаційно-рекламний тижневик "ОГО" можна придбати у кіосках та у приватних розповсюджувачів, передплатити, а також прочитати онлайн версію на нашому порталі ОГО.
Щоб прочитати онлайн версію (PDF версію) останнього номера газети "ОГО", перейдіть ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.
Категорія: Новини > Життя
Автор: Галина СТРУСПереглядів: 3036Інші статті рубрики:
Уже цього тижня частина християн святкуватиме Великдень
Дізнайтеся усі дати цієї важливої для християн (і не тільки) події.
переглядів: 408
У Рівному відбудеться БЛАГОЯрмарок
Рівненська обласна філармонія долучається до ініціативи Святослава Кокоші й запрошують відвідати Благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ у Органному залі!
переглядів: 406
У Рівному завершилися обласні змагання з шахів
Фінал Чемпіонату області з шахів проходив у приміщенні першої ДЮСШ Рівненської міської ради.
переглядів: 448
Сьогодні у Рівному буде лекція про історію фотографії
27 березня о 14:00 у Рівненській обласній універсальній бібліотеці запланована подвійна лекція про історію фотографії у Рівному.
переглядів: 383
День святої Матрони: що потрібно знати про цей день
27 березня - День нефролога та пам'ять святої Матрони в церковному календарі. До Нового року залишилося 279 днів. Це також 763-й день війни в Україні.
переглядів: 420