Ми у Facebook
22.02.2023, 18:08

Тролейбуси із низьким рівнем підлоги: чому це дуже важливо для Рівного?

Часом речі, на які більшість людей не звертає увагу, які здаються незначними, для декого є особливо важливими. Це, наприклад, новітні тролейбуси із низьким рівнем підлоги, які уже кілька років їздять у Рівному. Саме це оновлення тролейбусного парку мало позитивний вплив на життя багатьох рівнян.
Низькопідлогові тролейбуси уже давно не новинка на вулицях багатьох міст Європи. Без сходів вони дають змогу багатьом пасажирам без особливих зусиль зайти до салону. Це особливо важливо для людей з інвалідністю, літніх людей, мам з дитячими візками чи тих, хто тимчасово обмежені у русі.



У Рівному тролейбусний парк поступово оновлювали завжди. Але у 2017 році було одне із найактивніших. Одразу шість нових тролейбусів з низьким рівнем підлоги прибули у місто наприкінці 2017 - на початку 2018 року.

Постійне удосконалення машин, які курсують містом, дуже важливе, адже для деяких людей подібний вид міського транспорту із низьким рівнем підлоги – основний у користуванні. Це, наприклад, мешканці Рівного з інвалідністю, які мають обмеження у русі.

Рівнянин Євген МАРКОВ має інвалідність з дитинства. Усе своє життя користується кріслом колісним. Через це можливість проїхатися тролейбусами старої моделі ставала для нього випробуванням. Подолати кілька сходинок без сторонньої допомоги неможливо, та й старі тролейбуси мають не так багато місця у салоні, аби зручно міг розміститися пасажир у кріслі колісному. Частенько доводилося у справах їхати своїм ходом, а після дощу чи снігу або у відлигу такі подорожі обіцяли мало приємного – руки та одяг бруднилися. Не кажучи уже про фізичну втому, якою нерідко закінчувалися такі поїздки.
Нові тролейбуси з низькою підлогою дозволили Євгену та й іншим людям з інвалідністю користуватися міським транспортом на рівні з усіма іншими рівнянами. Тепер Євген уважно відслідковує рух низькопідлогових тролейбусів, яких відображаються на спеціальному додатку, аби встигнути саме на такий транспорт. Адже так може цілком комфортно вирушити на роботу. При чому, значно зекономивши час та сили.

Євген МАРКОВ говорить, що жодних проблем із водіями не виникало. Ставляться із розумінням – охоче зупиняються, не лише відкривають пандус, але й допомагають за потреби заїхати у тролейбус. А пізніше таким способом і виїхати із салону.



Оскільки низькопідлогові сучасні тролейбуси зробили комфортнішим не лише його життя, Євген волів би, аби їх на вулицях міста ставало більше:

- Я дуже хочу, щоб таких машин із низьким рівнем підлоги побільшало. Ідеально, аби усі міські тролейбуси були саме такої моделі. Можливо, для когось це не так важливо, але для мене, та й для усіх людей, які мають труднощі із здоров’ям, це має велике значення. Сучасне життя вимагає від усіх, у тому числі й від людей з інвалідністю, постійно знаходитися у русі, переміщатися містом. Тому й транспорт повинен бути зручним. Хочеться вірити, що з часом він буде ще доступніший для усіх мешканців Рівного, - говорить Євген МАРКОВ.



Як розповідає фахівець із зв'язків з громадськістю КП «Рівнеелектроавтотранс» Антон БРИНИХ, є затверджена програма розвитку міського елетротранспорту. Вона передбачає щорічну закупівлю нових тролейбусів. Поки що питання закупівлі впирається у капітальні видатки - потрібно, щоб на них виділяли кошти. Зараз у місті працює 20 тролейбусів із низькою підлогою: 18 - Дніпро-МАЗ, 1 - ЛАЗ, 1 – БКМ. Сім з них мають можливість автономного ходу: 6 - "Дніпро" з акумуляторними батареями, 1 БКМ з дизель-генератором. Частка тролейбусів із низьким рівнем підлоги, якщо рахувати від загальної кількості пасажирських тролейбусів - 84, складає 23,8%. Але вони є на усіх маршрутах міста Рівного. Варто зазначити, що на 11 та 12 маршрутах, де використовують автономний хід, їздять тільки сучасні тролейбуси із низьким рівнем підлоги.

- Як зношуватиметься стара техніка, місто повинно закуповувати нові тролейбуси, тож можна сподіватися, що з часом усі тролейбуси в місті будуть сучасні й з низьким рівнем підлоги. Але зважаючи на те, що зараз війна, то дуже складно щось точно прогнозувати, - каже Антон БРИНИХ.

Говорячи про доступність міського транспорту на вулиця Рівного, не можна оминути той факт, що під кінець 2022 року на вулиці міста виїхали великогабаритні автобуси приватних перевізників, які конкурують із звичайними «жовтими» маршрутками. Майже два десятки машин 2009 та 2010 року пригнали із Німеччини та Нідерландів. Маршрути пролягають з Ювілейного до Зоопарку та з Ювілейного на Північний. Пільгові місця також є.

На завершення варто також наголосити, що влада та громадянське суспільство зобов’язане забезпечити осіб з інвалідністю можливістю користуватися доступним транспортом. 13 грудня 2006 року Україна підписала Конвенцію про права осіб з інвалідністю (ратифіковано 16 грудня 2009 року, а закон набрав чинності 6 березня 2010 року). Цей міжнародний договір ООН щодо прав людей з інвалідністю. І окремими принципами Конвенції зазначається недискримінація, рівність можливостей, доступність та повне й ефективне залучення та включення до суспільства. Тож прагнучи зберегти демократичний стрій та збудувати рівноправне суспільство, варто не забувати про потребу забезпечити доступність міста та міського транспорту.

Слід також наголосити на тому, що демократичне суспільство ґрунтується не лише на демократичній формі правління, де всі верстви суспільства можуть сподіватися на дотримання власних прав та свобод. На вільне вираження своїх думок та доступність до благ й користування загальною суспільною власністю. Ознакою вільного та демократичного суспільства є більш-менш рівні умови та стале комфортне життя для усіх тих, хто є частиною спільноти. І забезпечення рівних умов для користування громадським транспортом у Рівному стане черговим кроком до сподіваного, післявоєнного оновлення України й її реформування. Зрозуміло, що цей процес оновлення парку муніципального транспорту не буде блискавичним, а радше – поступовим і, навіть часом, дещо повільним. І вимагатиме терпіння. Але, цілком очевидно, що воно повинно неодмінно відбутися.



“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”





На правах реклами