Ми у Facebook
26.03.2015, 13:20

Роз'яснення для рівнян: як провести державну реєстрацію смерті

Порядок державної реєстрації смерті роз’яснюють спеціалісти відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції.
Досить часто трапляються випадки коли громадяни проводять поховання людини без відповідного свідоцтва про смерть, тому що не усвідомлюють тієї важливості, не знають та (або) забувають своєчасно зареєструвати смерть близьких їм осіб та родичів у встановлений законодавством термін.

Для проведення своєчасної державної реєстрації смерті осіб, слід звернути увагу на той факт, що законодавством передбачений термін подачі заяви про державну реєстрацію смерті до органу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше 3 днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров'я або судово-медичної установи, - не пізніше п'яти днів.

Державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, який видається закладом охорони здоров'я чи судово-медичною установою ( лікарні, поліклініки, судово-медичні установи, тощо).

Необхідно пам’ятати, що державна реєстрація смерті проводиться:
- за останнім місцем проживання померлого;
- за місцем настання смерті чи виявлення трупа ;
- або за місцем поховання померлого.

У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах з дотриманням вимог законодавства України. При цьому документи (паспорт, довідка про смерть, тощо) складені на іноземній мові мають бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально.

З заявою про реєстрацію смерті можуть звернутись родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров'я, де настала смерть, та інші особи - не пізніше трьох днів з дня настання смерті людини.


Якщо померлий мав паспорт або паспортний документ, а також військово-облікові та пільгові документи, то орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає їх і в цих документах проставляє відповідний штамп про смерть власника.

Після проведення реєстрації смерті орган державної реєстрації актів цивільного стану видає відповідне свідоцтво та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.

Отже, необхідні документи для реєстрації смерті:
- лікарське свідоцтво про смерть;
- паспорт померлої людини;
- паспорт заявника.

Якщо у вас виникають запитання щодо реєстрації смерті звертайтесь до відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції - за адресою: м. Рівне, вул. Енергетиків, 33. телефон –( 0362) 62-99-17.

За матеріалами ДРАЦС у м.Рівне

Див. також:

Як вимушеному переселенцю у Рівному відновити втрачені документи?

Рівняни зможуть надіслати поштою документи на субсидію

Студенти зможуть купувати пільгові квитки на потяг через ПриватБанк





На правах реклами