Викладач з Рівненщини про конфлікт у Птичі
Що робити зі старими чи вицвілими церковними образами та календарями [+ПОРАДИ]
Боротьба за віру?
Ситуація в Птичі цілком типова для багатьох волинських сіл, де існують приходи УПЦ (МП). Більшість селян не бажає ходити до церкви, яка служить російським окупантам. І вимагають, щоб храми перейшли до Української православної церкви Київського патріархату. Та духовенство, виховане в дусі московського православ’я, робити цього не хоче. Звісно, біля священиків є групи людей, які ладні йти за ними. На цьому ґрунті й виникають конфлікти між прихильниками Московського й Київського патріархатів. Часто вирішення цього конфлікту залежить від дипломатичності священика. Якщо він (хоча б на позір) займає патріотичну позицію, не поминає на богослужіннях патріарха московського Кирила, відверто не нав’язує прихожанам ідей «русского мира», ситуація залишається відносно спокійною. А якщо ні – вибухає конфлікт.
Під час таких конфліктів у волинських селах адепти УПЦ (Московського патріархату), знаходячись у меншості і не бажаючи йти на компроміси, вдаються до залучення зовнішніх сил. Для цього спеціально завозяться прибічники «русского мира», яких в Україні вистачає і яких часто підгодовує Росія. Саме ці людці й чинять різноманітні провокації, котрі потім, подані відповідним чином, тиражуються «православними журналістами» й російськими та проросійськими мас-медіа.
«Канонічним» Україна не потрібна
Наприклад, одним із таких заїжджих діячів у Птичі став одесит Васілій Чепразов. Свого часу, коли в Одесі намагалися сотворити місцеву «Новоросію», він брав активну участь у цих подіях. А тепер, маючи за плечима такий «безцінний досвід», приїхав допомагати «канонічним» у Птичу, де організовував різноманітні акції, а також знімав відеофільми про події в цьому селі. Зокрема, такими стали «Борьба за истину», «С Богом или дьяволом», «Все на защиту православия».
Використовуючи окремі кадри, де зображені конфлікті ситуації, а також інтерв’ю з місцевими жителями та духовенством УПЦ (МП) Рівненської єпархії, він дає свої коментарі, утверджуючи потрібні йому ідеї. Є у цих відеофільмах й образи прихильників Української православної церкви (МП) (їх називають не інакше, як розкольниками), є й розпалювання ворожнечі до представників неправославних конфесій. Але не будемо про це. Що тут можна чекати від «православного активіста», який (не виключено) перебуває на службі в нашого північного сусіда. Бо ж звідки в нього кошти на зйомки цих фільмів і їхнє поширення?
"Міжконфесійний конфлікт у Птичі підігрівають у церковних верхах" - дубенська влада
Варто звернути увагу, як у цих фільмах трактується Україна й Українська держава. Тут настирливо нав’язується думка, що остання не має права на існування, оскільки є не православною, а… єврейською. Постійно заявляється, що Україною керують євреї, що її державна символіка є юдейською. Наприклад, у фільмі «Борьба за истину» робиться заява, що український символ тризуба походить від хозарської тамги. «Цікава» інтерпретація історичного минулого – чи не так? А в фільмі «С Богом или дьяволом» тризуб називається сатанинським символом. Можна тут зустріти й наругу над державним прапором України. Зокрема, в цьому фільмі зображення державного прапора постійно подається в негативних контекстах.
Дістається й нинішньому президенту України Петру Порошенку. Він, в інтерпретації Чепразова, звісно, єврей; а його фірма «Рошен» випускає кошерні цукерки, до яких нібито додається… кров християнських немовлят. От якби Петро Порошенко цей фільм подивився! Може, тоді б переглянув свої стосунки з «канонічними».
У згаданих фільмах Чепразова утверджується думка, що в Україні переважно живуть люди, які є частиною «руського православного народу» («святої Русі»). Мовляв, цей народ проживає також у Росії й Білорусії. І цей народ має перебувати в одній «православній державі». У фільмі «С Богом или дьяволом» навіть говориться про майбутнього «православного царя», який має керувати цією державою, а гербом цієї держави повинен стати «православний символ» – двоголовий орел, який зараз є гербом Російської Федерації.
Загалом автор фільмів підводить глядачів до думки, що мають бути знищені й кордони України й сама Українська держава. Остання повинна влитися до складу «святої Русі» (Росії, Білорусії й України).
Звісно, можна говорити, що Чепразов не є священиком і що він офіційно не представляє ні УПЦ (МП), ні РПЦ, що це його власна позиція й думка, що більшість вірних УПЦ (МП) мають іншу думку і навіть є патріотами Української держави.
Але чи це так? Чи позиція Чепразова є позицією меншості УПЦ (МП)?
Якщо це меншість – то меншість агресивна, яка не безуспішно нав’язує свою думку «канонічним» віруючим. У згаданих фільмах Чепразова часто з’являються не лише прості прихожани, а й священнослужителі УПЦ (Московського патріархату), які висловлюють свої міркуваннями. Наприклад, там часто з’являється благочинний УПЦ (МП) Дубенського району. Якщо проаналізувати ці висловлювання «канонічних» священиків та парафіян, то вони якраз і створюють таку собі мозаїку ідеології «русского мира», яка в усій красі представлена у фільмах Чепразова. Звісно, говорячи на камеру, ці люди трохи остерігаються, намагаються уникати відвертих антидержавних висловлювань. Проте можна лише уявити, які ідеї доносять вони, спілкуючись поза камерою. Скажемо відверто: чимало священиків УПЦ (МП) та «канонічних» активістів під релігійним прикриттям займаються антиукраїнською і антидержавною пропагандою.
Проте Чепразов не обмежується лише просуванням ідей «русского мира». У фільмах він проводить думку, що треба створювати «православні загони самооборони». Певно, досвід цей діяч має. Подібні загони вже створювалися в «одеській Новоросії». Правда, це «загонотворення» мало трагічні наслідки. Але хіба це цікавить Чепразова? Головне йому й таким, як він, просувати російське православ’я – і будь-якою ціною, у тому числі й ціною крові. Зрештою, такі загони «православної самооборони» давно вже реально існують, передусім у «канонічних» монастирях і семінаріях. Вони вже не раз показували себе в селах, де більшість віруючих вимагали переходу від УПЦ (Московського патріархату) до Української православної церкви Київського патріархату.
Чепразов – це далеко не виняток. Таких активістів в УПЦ (МП) більш ніж достатньо. І мають вони чимало прихильників, у тому числі й серед духовенства і навіть єпископату. Діяльність православних активістів типу Чепразова чудово демонструє, що УПЦ (МП) не тільки і не стільки релігійна організація, скільки організація політична, яка, не особливо ховаючись, працює на країну-агресора.
За матеріалами rivne-cerkva.rv.ua

На вихідних на Рівненщині очікують до +33°C, але спочатку будуть грози

На Рівненщині з 5 по 7 липня очікується мінлива погода з поступовим підвищенням температури до спекотних +33°C. Про це попереджає Рівненський обласний центр з гідрометеорології. Мешканцям слід бути готовими до гроз та шквалів вітру в ніч на 5 липня.
переглядів: 214
Домашній тиран з Рівного отримав рік обмеження волі за побиття дружини

Рівненський міський суд ухвалив вирок 48-річному жителю Рівного, визнавши його винним у вчиненні домашнього насильства щодо своєї дружини. Чоловіка засуджено до 1 року обмеження волі, про що повідомила Рівненська окружна прокуратура.
переглядів: 350
У Рівненській дитячій лікарні тривають масштабні роботи зі створення доступного простору

Рівненська міська дитяча лікарня, яка вже понад 70 років піклується про здоров’я наймолодших жителів Рівненщини, проходить масштабну реконструкцію. Заклад стає по-справжньому доступним та інклюзивним для кожної дитини та її батьків у межах всеукраїнської ініціативи "Рух без бар’єрів", започаткованої першою леді Оленою Зеленською.
переглядів: 272
У рівненського "Вереса" поповнення: до команди приєднався нападник Денис Ндукве

Рівненський "Верес" продовжує активно формувати склад до нового сезону, підписавши вже четвертого літнього новачка. До "червоно-чорних" на умовах однорічної оренди приєднався 25-річний нападник Денис Ндукве з полтавської "Ворскли".
переглядів: 239
Насичені вихідні на Оствиці: 5 та 6 липня парк історичної реконструкції запрошує на унікальні події та розваги

Активні вихідні, 5 та 6 липня, запрошують провести незабутньо на "Оствиці"! На відвідувачів чекають прогулянки на прадавніх човнах, походи на байдарках, майстер-класи з ліплення з глини та стрільба з лука. Особливою подією стане зустріч світанку на озері у неділю.
переглядів: 241