Ми у Facebook
28.09.2023, 09:30

Міський транспорт у Рівному: куди він прямує у часи війни?

Думка написати цей текст виникла, коли довелося доволі довго чекати на маршрутку, адже у потрібну міську локацію ніщо крім одного маршруту нічого іншого не курсувало. При чому, відправною точкою була зупинка, куди добратися міським транспортом теж було не так і просто.
Місто, загалом, має чимало маршрутів, але, потребує нових, оскільки і саме територія громади розростається, і кількість пасажирів зростає, попри те, що й власних авто теж немало.

Однак залишаються певні райони міста (а це найчастіше околиці), куди добратися буває доволі проблематично, особливо у вечірній час.

Яка ситуація у Рівненській громаді із транспортом?


На сесії міськради 26 вересня міські депутати проголосували за Програму розвитку транспорту (який ми ще розглянемо детальніше). У тексті документу йдеться про те, що у Рівненській тергромаді пасажирів автомобільним транспортом перевозять автобуси середньої пасажировмісткості, (197 од.), які працюють у режимі маршрутного таксі та великоміськими автобусами (16 од.), які курсують звичайному режимі руху.
Перевозять 17 суб’єктів підприємницької діяльності, в тому числі 9 фізичні та 8 юридичних осіб.

Щоденно на 20 автобусних маршрутах працює до 200 одиниць транспорту.

Більшість цього транспорту, а це 80 % не пристосована для пасажирів з інвалідністю, які користуються кріслом колісним.

А яка ситуація щодо тролейбусів?

Як повідомили кореспонденту ОГО із «Рівнеектроавтотранс», у місті є всього 77 тролейбусів, випуск на лінію 64, з низькою підлогою 20, з автономним ходом 7 (6 акумуляторних, 1 дизель-генератор).


Для Рівного хочуть накупити нових автобусів. Обіцяють, що нових і комфортабельних


фото з rivnerada.gov.ua
фото з rivnerada.gov.ua


Як повідомляють з Рівненської міської ради, на сесії 26 вересня депутати вирішили надати дозвіл комунальному підприємству “Рівнеелектроавтотранс” придбати необхідні для перевезення рівнян сучасні пасажирські автобуси. Комунальний парк має поповнитися аж двадцятьма новенькими комфортабельними автобусами середньої місткості з низькою підлогою, пандусами та місцями для людей з інвалідністю.

«Автобуси відповідатимуть стандарту не нижчому від Євро-5. Крім того, придбані незабаром транспортні засоби будуть комунальними, тобто належатимуть не приватним перевізникам, на дисциплінованість у дотриманні графіків руху яких так часто нарікають рівняни, а належатимуть міському комунальному підприємству “Рівнеелектроавтотранс”, що дасть змогу чітко контролювати якість послуг з перевезення рівнян»,- зазначає директор Департаменту Інфраструктури і благоустрою Руслана ГУДИМА.

Обновки, як ідеться у повідомленні, їздитимуть у віддалені від центру райони Рівного. Зокрема, новими машинами міська влада прагне вирішити проблему сполучення із Квасиловим, який також уже є частину рівненської громади. Як переконані міські обранці, квасилівчани, як і мешканців інших віддалених районів не чекатимуть годинами на транспорт, аби доїхати на роботу.

Тут варто знову згадати кілька проблем, які уже піднімалися на сторінках ОГО (які частково може, до речі, вирішити новий транспорт у муніципальній власності).

Перша, це бажання міських мешканців мати варіативність у користуванні транспортом. Адже є чимало маршрутів, куди можна доїхати лише маршруткою, однак таким видом міського транспорту не завжди зручно користуватися усім категоріям пасажирів. Однак, як виявилося, поки не було можливості запровадити такі нові маршрути.


фото з my.rv.ua
фото з my.rv.ua


Частково намагалися вирішити цю проблему у 2022 році, коли на початку осені на вулицях міста з’явилися 18 великогабаритних автобусів. Вони створили нові маршрути, які сполучили усі мікрорайони міста.


Друга, це те, що для частини рівнян дуже важливими є саме автобуси та тролейбуси із низьким рівнем підлоги.

Доступний транспорт – це не лише низька підлога

У контексті доступності транспорту необхідно наголосити на тому, що інклюзивність машин забезпечує не лише низька підлога, пандус та місце у салоні для людей, які користуються кріслом колісним. Це ще й належним чином оформлена табличка із номером маршруту. Справа в тім, що для людей із ураженням зору зручною зручними для користування є не усі вказівники, а лише ті, де дотримані певні вимоги.

Тож із появою нових автобусів та нових маршрутів міські урядники повинні звернути увагу на цю важливу деталь, адже дотримання вимог щодо оформлення вказівників буде зручним не лише для людей, які мають проблеми із зором, але й для усіх мешканців громади, адже на вказівниках виконаним за необіхідними нормами, добре здалеку видно номер маршруту.

Яка мета Програми розвитку транспорту у Рівному?

Як уже було сказано, то міська влада прийняла Програму розвитку транспорту.

Мета програми, окреслена у тексті, досить амбітна:

створення належних умов для надання населенню якісних послуг з перевезень;
підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів;
стимулювання розвитку енергозберігаючих та екологічно безпечних видів
транспорту;
оптимізація маршрутної мережі та усунення дублювання маршрутів
громадського транспорту;
забезпечення сталого функціонування, поступового розвитку і модернізації міського пасажирського транспорту загального користування;
стимулювання інвестиційної діяльності у сфері міського громадського транспорту, створення умов для модернізації, оновлення і покращення технічного стану рухомого складу та інфраструктури транспорту;
забезпечення беззбиткового функціонування пасажирського транспорту.


Програма передбачає придбання великогабаритних автобусів за кошти місцевого бюджету та інших джерел, які не заборонені законом. Під це планують виділити 65 мільйонів гривень щороку у період з 2023 по 2023 рік. Загалом планується витратити 325 мільйонів гривень.

І тут, наприкінці тексту, слід знову повернутися до першопочаткової тези – місто потребує оновлення транспортної галузі, адже рівняни потребують не тільки новіших автобусів та тролейбусів, а й нових маршрутів, які б дозволили якісніше корстуватися міським транспортом.

“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”







На правах реклами