Ми у Facebook
12.04.2023, 10:58

Транспорт (не) для усіх або чому Рівному треба нові маршрути громадського транспорту

Хоча за останні кілька років мережа міського транспорту значно розширилася, для мешканців міста проблема розгалуженості міської комунікації залишається і надалі актуальним. Адже, на жаль, не усі вулиці нашого міста у повній мірі є забезпечені муніципальним транспортом.
Але, як говорять рівняни, вони потребують не лише маршруток, але й новітніх автобусів та тролейбусів, які б були б доступні усім.

«… Було б добре, якби з’явився подібний маршрут»

У цьому вдалося пересвідчитися, зі слів рівнянки Олени, яка відреагувала на наш матеріал про тролейбуси із низькою підлогою та їхню важливість для нашого міста. Вона зазначила, що було б добре, аби подібний тролейбус курсував за ще одним маршрутом.



- Чудово було б, якби тролейбус із низькою підлогою курсував до зупинки Плодорозсадник, адже у маршрутку не заїхати із коляскою і пенсіонери теж не завжди можуть скористатися маршрутками. Свого часу впроваджувався дуже хороший маршрут автобуса №3 (він почав працювати у Рівному за тимчасовою схемою маршруту в травні 2020 року, - авт.), який їхав від аеропорту і далі по Чорновола до усіх лікарень міста. Але на жаль, довго цей маршрут не протримався. Тож було б добре, аби з’яивився якийсь подібний більш доступний для усіх категорій громадян маршрут, - зазначає рівнянка Олена РОМАНЮК.

У КП «Рівнеектроавтотранс» зазначили, поки немає можливості запровадити такий тролейбусний маршрут:

- Поки що у нас немає такої кількості тролейбусів з автономним ходом, які могли б охопити стільки маршрутів. Це можливо, якщо хтось із приватних перевізників забезпечить доїзд автобусом із низькою підлогою, - пояснює фахівець із зв'язків з громадськістю КП «Рівнеелектроавтотранс» Антон БРИНИХ.

У коментарі до попереднього матеріалу Антон БРИНИХ розповідав, що питання закупівлі нових тролейбусів впирається у капітальні видатки - потрібно, щоб на них виділяли кошти. Нині у місті працює два десятки тролейбусів із низькою підлогою: 18 - Дніпро-МАЗ, 1 - ЛАЗ, 1 – БКМ. Сім з них мають можливість автономного ходу: 6 - "Дніпро" з акумуляторними батареями, 1 БКМ з дизель-генератором. Частка тролейбусів із низьким рівнем підлоги, якщо рахувати від загальної кількості пасажирських тролейбусів - 84, складає 23,8%.
Проте, як можна переконатися, рівняни хочуть бачити більше подібних машин на вулицях нашого міста.

Як змінюється галузь пасажирського транспорту у Рівному?


Фото Олександра Шевчука
Фото Олександра Шевчука


Про збільшення кількості муніципального транспорту у Рівному говорять давно. Ще у 2018 році мешканців Рівного цікавило, чи можна, крім 49 приватної маршрутки запровадити ще й комунальний транспорт (У цьому контексті варто зазначити, що бажання рівнян не змінилися й через 5 років – і в 2023 році. Як розповідає постійна читачка ОГО рівнянка Віра, для неї дуже важливо, аби запровадили ще один тролейбусний маршрут, який би їхав по вулиці Дубенській, повертав на вулицю Кулика і Гудачека і виїжджав до мікрорайону Ювілейний, аби простіше можна було б добратися до ЦПМСД «Ювілейний»). На це питання у 2018 році тодішній міський голова Рівного Володимир ХОМКО відповів, що «у місто має прибути ще 10 нових тролейбусів. Якщо нам вдасться експеримент з цими тролейбусами, які можуть їздити, користуючись живленням мережі та власним акумулятором (на одному заряді він проїжджав 50 кілометрів – ми перевіряли). Стосовно мікрорайону Боярка: не лише там, а всі маршрути можемо в місті забезпечити цими новими тролейбусами». Як уже зазначалося, перед цим, у 2017 році було одне із найактивніших оновлень тролейбусного парку. Одразу шість нових тролейбусів заїхало у місто наприкінці 2017 - на початку 2018 року. А ще за рік до цього, 7 грудня 2016 року, у перший рейс виїхав, рівненський дуобус. Це 11 маршрут, який також пролягає через мікрорайон Боярка.




Легендарні жовті маршрутки хочуть поступово вивести із центру Рівного



З новою силою про оновлення міського транспорту заговорили кілька років тому. Ще наприкінці 2021 року міська влада мала амбітні плани поступово вивести із центру міста маршрутки, замінивши їх автобусами. Про це міський голова Рівного Олександр ТРЕТЯК, підсумовуючи рік, заявив у ефірі телеканалу Суспільне Рівне. Автобуси більшої пасажировмісткості дозволили б більше забирати людей із зупинок і, на думку міського голови, це дозволило б не створювати колапсу.



Як відомо, великогабаритні автобуси почали курсувати у Рівному наприкінці минулого, 2022 року. Вони їздять із Ювілейного до Зоопарку та з Ювілейного на Північний. Як довелося пересвідчитися на власному досвіді, їздити цим автобусами доволі зручно та швидко.

Пізніше змінилися маршрути у Рівному. Як повідомив Олександр ТРЕТЯК, з 1 грудня 2022 відбулись зміни у курсуванні маршрутних автобусів. Частина з них була нерентабельною, а частину дублюють великогабаритні автобуси. Зокрема, скасували 65 маршрут. Частково нині заміняють автобуси №35А.

Здорожчали квитки і рівняни охочіше почали обирати тролейбуси

Нову сторінку популярності тролейбусів відкрив у Рівному 2022 рік, коли в місті подорожчав проїзд у міському транспорті. Квиток у тролейбусі став коштувати 8 гривень, а в маршрутці – 12. І, як можна було спостерігати у перші дні після здорожчання, салони міського електротранспорту добряче заповнилися. Дехто із рівнян стверджував, що їздити тролейбусами значно зручніше. Особливо, якщо до цього вдалося завчасно обзавестися проїзним квитком.

Рівне потребує розгалуженішої конкуренції у сфері громадського транспорту

Без огляду на плюси і мінуси обох форм міського транспорту – приватного та державного, можна констатувати, що рівняни потребують більш досконалої та розмаїтої транспортної моделі та більшої конкурентності у сфері міського транспорту. Вищенаведені факти доводять, що міська транспортна галузь поступово розвивається, але мешканці міста прагнуть більшого вибору щодо транспорту – приватного чи муніципального. Очевидно, що збільшення конкуренції у сфері перевезень стимулюватиме усіх перевізників удосконалювати свої послуги у змаганні за пасажира. Та ця розмаїтість великою мірою це залежить від можливостей міської влади розвивати власну транспортну галузь.

“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”







На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ

Останні новини