Ми у Facebook
15.01.2013, 12:06

"Алло, допоможіть, у мене проблема…" або Рівненські телефони довіри [ОГЛЯД]

Зима прийшла за розкладом, осінні похмурі будні закінчились, на зміну їм прийшли засніжені та холодні, але… все ті ж будні. Так само з нами лишаються проблеми та турботи. І якщо від холоду рятують теплі пуховики, шапки та ароматні кава чи чай, то як розібратись із проблемами, вгамувати переживання?
Чи не кожному з нас у житті доводилось зіштовхнутись з абсолютно нерозв’язними, на перший погляд проблемами. Комусь справитись із ними допомогли близькі та друзі, інші самотужки виходили із кризової ситуації. Але як чинити, коли рідним та друзям не можна розповісти про проблему з тих чи інших причин, а сил боротись самому уже не вистачає? Дієвим методом боротьби з проблемами, депресією та тривогою є консультація у спеціаліста, психолога.

Але часто буває так, що людина, яка потрапила в складну життєву ситуацію, розглядає такий варіант чи не останнім, або взагалі не розглядає. Причинами цього є елементарне незнання служб, куди можна звернутись, небажання говорити про особисте з чужою людиною, невпевненість у кваліфікованості психолога, чи висока вартість послуг останнього при проведенні сеансів.

В Україні запрацювала дитяча "гаряча лінія"

Розглядаючи останній «фактор ціни», варто нагадати про наявність телефонів довіри, так званих «гарячих ліній психологічної допомоги», які є безкоштовними та конфіденційними (!). Ми вирішили провести неформальне опитування в одній з найпопулярніших соціальних мереж поміж мешканцями Рівного і запитати, чи знають вони про наявність у місті телефонів довіри та чи доводилось їм колись ними користуватись.



Результати опитування складають досить типову картину для невеликого міста посттоталітарної країни. Із 771 людини всього 17 доводилось користуватись телефонами довіри з особистих чи побутових питань, майже зрівнялись у своїй кількості ті, які не знають про наявність у місті таких телефонів, і ті, хто не ознайомлені з номерами цих служб.

Тому ми вирішили за потрібне ознайомити наших читачів, жителів Рівного, з наявними службами телефонів довіри та гарячих ліній, адже рекламні щити Рівного пістріють оголошеннями про послуги телефонного зв’язку, акції на продукти та одяг, інше, але за тиждень прискіпливого пошуку хоч одного банера з рекламою телефону довіри ми не знайшли.

Щоб забути про осінню депресію, більше спілкуйтеся з людьми [+ПОРАДИ]

Пошук в мережі Інтернет швидше дав позитивні результати, і вже в перших відкритих посиланнях було знайдено декілька номерів телефонів довіри різних соціально-психологічних закладів міста. Для того, щоб перевірити, які з них працюють взагалі, і чи працюють швидко, ми вирішили провести журналістський експеримент.

Насамперед, зазначимо, що телефони довіри бувають різних видів: спеціалізовані, кризові та гарячі лінії загального напрямку. Спеціалізовані телефони призначені для дітей, жінок, які, наприклад, страждають від насильства в сім’ї, людей, які стикнулися із залежністю від наркотиків, алкоголізмом, людей з нетрадиційною орієнтацією, які переживають труднощі, пов’язані з цим. До кризового телефону довіри можна звернутись, переживаючи втрату, горе, саме тут вислухають ваші сльози, спробують заспокоїти, знайдуть особистісний підхід. На гарячу лінію загального напрямку можуть телефонувати абсолютно всі, з будь-якою проблемою, саме там можна поговорити з психологом, який зможе порадити іншого фахівця, що краще розбереться з даною проблемою, буде це юрист, чи правоохоронець. Отож, ми пропонуємо ознайомитись із роботою наступних телефонів довіри Рівного.

Телефон довіри Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, який надає психологічні, педагогічні, соціально-медичні, соціально-економічні, інформаційні і юридичні послуги сім’ям, дітям та молоді міста.

Телефон довіри: 22-22-21.
Працює щоденно з 15:00 до 22:30 (крім вихідних та свят).
Тип: кризовий, гаряча лінія загального напрямку.

На мій телефонний дзвінок відповіли дуже швидко, що є до речі обов’язковою нормою у роботі гарячих ліній, адже це не змушує людину хвилюватись і покласти слухавку. Розмовляти мені довелось із молодою дівчиною, яка дала мені час розповісти про мою проблему повністю, не перебиваючи. Потім психолог запропонувала разом розібратися із ситуацією, яка виникла, поставилась дуже уважно, давала конструктивні поради. Також вона запропонувала звернутись до психологів їхнього центру за персональною консультацією, якщо мені не вдасться розібратись самостійно після нашої розмови, або зателефонувати до них ще раз. Дівчина була ввічливою, гарно володіла мовою, професійною лексикою.

Як подолати “осінню депресію”, — поради психолога

При Міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді також працює Центр соціально-психологічної допомоги, який є закладом соціального обслуговування і також має власний телефон довіри. Центр надає допомогу громадянам та сім'ям з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах, тобто такі люди отримують можливість стаціонарно перебувати у центрі, отримуючи консультації психолога та юриста, але не більше трьох місяців.

Телефон довіри: 63-24-89.
Працює щоденно з 9:00 до 17:00 (крім вихідних та свят).
Тип: спеціалізований.

Примітно, що до телефону підійшов не психолог, а головний бухгалтер. Чекати, поки підійде психолог, довелось біля двох хвилин, мені, як додзвонювачу з проблемою, довіри це не вселило. Хоча жінка, з якою мені довелось розмовляти, також уважно вислухала проблему, але порад надавати не стала, розповівши, що на цей телефон довіри працює, щоб надавати консультації соціально-психологічного характеру особам, які претендують на особисті консультації в самому центрі, або на тимчасове перебування в ньому. Порекомендувала звернутись на телефон довіри Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, запевнила, що саме там мені допоможуть з проблемою мого характеру, продиктувала номер та побажала удачі.

Також при Рівненському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді працює Служба соціально-профілактичної роботи, яка надає поради та консультації людям із проблемами залежності від наркотиків.

Телефон: 22-14-82.
Працює щоденно з 9:00 до 17:00 (крім вихідних та свят).
Тип: спеціалізований.

Зателефонувавши до них із проблемою саме їхнього профілю, мені спочатку надали юридичну консультацію, адже все пов’язане із наркотиками в першу чергу протизаконне і це є вагомим засобом впливу на людину. Запропонували прийти до центру, щоб отримати персональну консультацію з фахівцем, записатись на профілактичні бесіди. Працівниця служби розмовляла зі мною ввічливо, але з натиском, переконливо, кожного разу нагадуючи про серйозність моєї ситуації і абсолютної можливості її вирішення при подальшій співпраці. Запропонувала зателефонувати в конкретний день і поговорити ще раз.

На «Золотих сторінках» Рівного зазначений ще один телефон довіри, психологічної служби «Для тебе».

Телефон: 43-82-38, моб. тел. +38(067)1626809.
Тип: спеціалізований.

Інформації про службу в мережі, на жаль, немає, тому проблема, з якою я звернулась, виявилась поза профільною для спеціалістів цієї служби. Робота центру як виявилось пов’язана із проблемами та соціальним захистом населення, зокрема дітей та підлітків. Щоправда, спеціаліст, з яким я спілкувалась, все ж вислухала мене, ставлячи уточнюючі запитання, намагалась втішити і порадила звернутись на телефон довіри Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

У Рівному існують два спеціалізованих телефони довіри для жінок. Перший з них – це гаряча лінія проекту «Жіноча порадня», куди жінка може звернутись за психологічною порадою чи консультацією, якщо хтось із членів сім’ї страждає від алкоголізу, залежностей, чи жорстокого поводження в сім’ї.

Телефон: 23-62-00, моб. тел. +38(067)793-46-11.
Тип: спеціалізований (для жінок), кризовий.

Зателефонувавши, психолога на місці застати не вдалось, і мені запропонували зателефонувати до неї на мобільний телефон, що я й зробила. У цьому випадку не підтримується питання про безкоштовність телефону довіри. Щоправда, спілкування із спеціалістом виявилось довгим та конструктивним. Психолог, вислухавши мою проблему, намагалася давати конкретні поради щодо поведінки, ставлення до себе та оточуючих, наводячи приклади із своєї практики. Наша розмова тривала більше 20 хвилин і психолог запропонувала продовжити консультаційну роботу і зателефонувати на наступний день, даючи конкретні вказівки, про що я повинна подумати і що вона мене запитуватиме на наступному сеансі.

Другим спеціалізованим телефоном довіри є гаряча лінія осередку кризової вагітності «Надія» при інформаційно-просвітницькому, правозахисному руху «За життя».

Телефон: +3(067)609-50-49.
Тип: спеціалізований, кризовий.

У цієї служби також не підтримується принцип безкоштовності телефону довіри. Спеціаліст, з якою мені довелось спілкуватись, з півслова зрозуміла ситуацію, закінчуючи мої речення замість мене. Одразу запропонувала зустрітись, обговорити проблему з різних точок зору і у різних аспектах: психологічному, юридичному, фінансовому, правовому. Але! Спеціаліст живе та працює у Львові, у Рівному є філія Руху зі своїми спеціалістами. Психолог запропонувала обмінятись адресами електронної пошти для подальшого спілкування та консультацій. На пошту мені на наступний день прийшло більше 10 різних інформаційних матеріалів, пов’язаних із моєю проблемою.

Осіння дієта: зміцнюємо імунітет та долаємо депресію [+ПОРАДИ]

Розглядаючи та оцінюючи ситуацію, можна підсумувати, що лише телефон довіри Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді є типовою гарячою лінією загального напрямку, кризового характеру, націлена на допомогу з внутрішньоособистісними, сімейними, світоглядними проблемами, депресивними та суїцидальними станами.

Про характер роботи та спеціалістів телефону довіри розповідає Оксана ТАРАСЮК, керівник телефону довіри, провідний спеціаліст Рівненського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді:

- За рік ми отримуємо близько 4 тисяч дзвінків від людей з психологічними дилемами, депресивними станами, з внутрішньосімейними та особистими проблемами. На нашому телефоні довіри працюють професійні психологи, психологи-психотерапевти, які проходять додаткове навчання при Школі волонтерів нашого центру. Тобто допомагати вирішувати ваші проблеми, консультувати та заспокоювати вас будуть професіонали, які дійсно бажають допомогти. Також ми задовольняємо інформаційні запити додзвонювачі, - додає керівник телефону довіри. - У нас є широка база даних по місту з телефонами та адресами інших спеціалістів: лікарів, психологів, правозахисних органів, безкоштовних медичних консультацій та відділень обстеження.

Варто пам’ятати, що куди б із запропонованих телефонів довіри та гарячих ліній ви не звернулись, вам спробують допомогти, нададуть кваліфіковану пораду, втішать. Робота деяких служб неналагоджена, але пам’ятайте, що якщо ці служби існують, ви маєте право вимагати від них уваги та поради, тому довгі телефонні гудки чи бухгалтер, який підняв слухавку і просить зачекати, поки підійде психолог, не повинні завадити вам у намірах поділитись своїми переживаннями із спеціалістами та отримати кваліфіковану допомогу.

Важливо
Також ви можете звернутись на такі безкоштовні гарячі лінії:
Національна «Гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей 
0-800-500-33-5
386 — з телефонів МТС та Київстар
Національна «Гаряча лінія» з проблем ВІЛ/СНІД 
0-800-500-45-10
Національна «Гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми 
0-800-500-22-5
Всеукраїнська дитяча «Гаряча лінія»
0-800-500-21-80





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ